MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Marek Bielenda, Bielenda
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Marek Bielenda, Bielenda

Bielenda w ostanich latach mocno przyspieszyła w działaniach marketingowych. Efekt? Marka sukcesywnie pnie się na szczyt w zestawieniach liderów poszczególnych kategorii kosmetycznych. Być może jeszcze ważniejsze niż doraźne rankingi udziałów rynkowych jest to, że obrana strategia doskonale broni markę przed zestarzeniem się wraz z jej dotychczasowymi konsumentkami. Marka jest coraz bardziej lubiana przez młodych klientów. Jej silną stroną jest szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. Prezes zarządu, Marek Bielenda, deklaruje, że ta dynamika rozwoju będzie w kolejnym roku podtrzymana.

To był rok...

Ogromnej pracy na rzecz realizacji założonej strategii rozwoju. Z satysfakcją patrzę na efekty działań, które zaplanowaliśmy kilkanaście miesięcy temu. Wspólnie z zespołem firmy udało nam się wprowadzić w życie naprawdę ambitny plan – związany z wdrożeniami, zwiększeniem produkcji oraz aktywnościami marketingowo-promocyjnymi. Dzięki temu umocniliśmy pozycję w najważniejszych dla nas kategoriach. Jesteśmy dziś drugą najsilniejszą polską marką kosmetyczną w kategorii Pielęgnacja Twarzy oraz drugą najsilniejszą marką, wśród polskich marek, w kategorii Pielęgnacja Ciała. Jesteśmy przy tym liderem rynku w takich segmentach, jak maseczki do twarzy, serum do twarzy, bazy pod makijaż czy produkty brązujące do ciała. W kategorii produktów do depilacji ciała oraz produktów do oczyszczania twarzy zajmujemy miejsce tuż za podium. I mamy apetyt na więcej.

Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było...
Utrzymanie tempa rozwoju poprzez inwestowanie w nowe pomysły i nowe produkty. Mieliśmy przy tym świadomość, że stawianie na kreatywność i zejście z utartych szlaków wiąże się zawsze z pewnym ryzykiem. Wymaga odwagi i odpowiedzialności. Stwierdziliśmy jednak, że nie ma innej drogi i jest to jedyny sposób na wzmacnianie pozycji marki na rynku. Dziś, z perspektywy czasu, mogę powiedzieć, że była to dobra decyzja.

Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku...
To z pewnością produkty z ciekawymi składnikami. Jeśli miałbym wskazać na wiodącą linię, to byłaby to seria Carbo Detox z aktywnym węglem. Mijający rok był, bez wątpienia, czasem „czarnego złota” w kosmetyce. Wyrazem jego popularności jest kilkukrotne rozszerzanie linii Carbo Detox w ciągu tego roku. Dzięki temu stworzyliśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych i rozbudowanych serii kosmetycznych w naszej historii. W jej skład wchodzą różnorodne preparaty do twarzy, a także kosmetyki do pielęgnacji ciała, higieny oraz włosów. Naszymi topowymi liniami były w tym roku również kosmetyki z serii Rose Care, a także dwie ostatnie premiery, czyli zaawansowany i odmładzający Lift oraz ciesząca się popularnością wśród młodych konsumentek – Zielona Herbata. Strzałem w dziesiątkę okazało się również wprowadzenie na rynek serii kosmetyków wegańskich Vegan Friendly.

Konsumenci zwracali szczególną uwagę na...
Formuły kosmetyków. W dobie ogromnej konkurencji oraz zbliżonej efektywności produktów, klienci oczekują czegoś więcej. Elementu, który ich zaskoczy czy zachwyci. Chcą, aby produkt zapewniał pozytywne emocje – sprawiał radość aplikacją, przyciągał uwagę zaskakującą formą, konsystencją, a nawet kolorem. I to właśnie w tym tkwi źródło sukcesu naszych półtransparentnych kremów, żelowych maseczek, zmieniających kolor peelingów czy maseczek z węglem aktywnym. Warto dodać, że wartości tego typu poszukują głównie młodsze konsumentki, które – w roli influencerek – wyznaczają dziś trendy dla całej branży.

Rynek kosmetyków najlepiej opisują słowa...
Natura, dynamika i młodość. Z naturą wiąże się silny trend zdrowego, zrównoważonego życia. Poszukujemy rozwiązań, które pozwalają nam poczuć się dobrze. Wybieramy więc produkty, których źródłem jest przyroda.
Silna dynamika związana jest z kolei z coraz krótszym życiem produktów na półce. Cały czas zwiększa się tempo wprowadzania kolejnych nowości. Firmy kosmetyczne muszą coraz mocniej kreować trendy, aby na dłuższy moment wzbudzić zainteresowanie konsumentów – wybranym kosmetykiem, formułą czy składnikiem.
Oba powyższe trendy łączy ich inicjator, którym dziś jest młody konsument. To właśnie młodzi napędzają zachowania na rynku i wpływają na strategiczne decyzje w firmach. Chcemy cały czas nadążać za ich oczekiwaniami, językiem oraz być częścią ich świata.

W 2018 roku planujemy...
Trzymać się dotychczasowego kursu na dynamiczny rozwój. Naszym największym atutem jest elastyczność i szerokie możliwości w tworzeniu kosmetyków, a także szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. Zapewnia nam to własne laboratorium oraz zespół świetnych ekspertów. Z drugiej strony musimy mieć też na uwadze coraz większe wyzwania organizacyjne, które pojawiają się wraz ze wzrostem – związane m.in. z planowaniem produkcji, magazynowaniem, transportem. Dlatego tak ważny jest dla nas rozwój dwutorowy – rosnącej liczbie wdrożeń muszą towarzyszyć inwestycje w zasoby ludzkie, środki produkcyjne oraz obsługę wielu procesów, które w harmonijnym połączeniu prowadzą do obecności naszego kosmetyku na półce w łazience konsumenta.

Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku mogą być...
Relacje i ustalanie współpracy z największymi odbiorcami kosmetyków, czyli sieciami drogeryjnymi i handlowymi. Ważnym zadaniem dla branży – zarówno w odniesieniu do organizacji zrzeszających firmy kosmetyczne, jak też w kontekście każdej marki indywidualnie – będzie stworzenie równorzędnych warunków do negocjacji. Takich, w których żadna ze stron nie ma pozycji dominującej lub nie wykorzystuje swojej siły w sposób, który zaburza zdrową konkurencję i możliwość do rozwoju dla wszystkich podmiotów na rynku.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!