MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Jarosław Topolski, Elfa Pharm Polska
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Jarosław Topolski, Elfa Pharm Polska

Dobrze jest mieć poczucie, że bilans mijającego roku wypada pozytywnie. Takie odczucia ma prezes firmy Elfa Pharm Polska, Jarosław Topolski. Rosnąca sprzedaż na rynku polskim i intensyfikacja działań eksportowych, nagrody dla lubianych przez klientów produktów, wzrost zatrudnienia - to bardzo dobre wskaźniki pozycji firmy obecnie i dobra prognoza na przyszłość. Wyzwaniem na pewno jest konkurencyjność branży, ale polscy producenci już wielokrotnie udowadniali, że potrafią skutecznie walczyć o swoje miejsce na rynku.

1. To był rok…

Udany. Proste stwierdzenie, ale dla prezesa jakże przyjemne. Był to roku stabilnego wzrostu sprzedaży, rozwoju dystrybucji i - co ważne - stabilnej budowy zespołu naszej firmy. Zwiększyliśmy zatrudnienie we wszystkich niemal działach i co mnie cieszy, nadal się rozwijamy.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
To trudne pytanie. W branży kosmetycznej niemal każdego dnia coś się „wydarza”. Trudno byłoby wybrać coś najważniejszego. I może to jest właśnie nasza recepta na sukces: cieszy nas każda drobna rzecz - pozyskanie nowych krajowych odbiorców sieciowych, nowych rynków eksportowych czy nowe wdrożenia. To wszystko składa się na to, że to był dobry rok.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Najistotniejszym i świetnie przyjętym na rynku wdrożeniem w tym roku była premiera linii Basil Element. Jest to seria pięciu kosmetyków przeciw wypadaniu włosów, wykorzystująca ekstrakt z korzeni włośnikowych dobrze znanej nam bazylii. Otrzymaliśmy za tę serię liczne nagrody, zarówno za jej wartości użytkowe (Kobieca Marka Roku 2017), jak również za wygląd opakowań (musthave 2017). Dziś te kosmetyki są dostępne we wszystkich istotnych sieciach drogeryjnych, jak i hipermarketach i farmacji.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Relację pomiędzy ceną a jakością kosmetyków. Nie zawsze drogi kosmetyk musi być znacznie lepszy od tego tańszego. „Dobry” nie musi wcale oznaczać „drogi”. Polscy konsumenci potrafią podejmować racjonalne decyzje przy wyborze produktów. W coraz większym stopniu poszukują też „naturalności” w kosmetykach.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Dynamiczny. Wydaje mi się, że dziś żywot kosmetyków stał się krótszy niż było to jeszcze kilka lat temu. Oczywiście są tzw. evergreeny – wyroby, które stabilnie utrzymują swoją pozycję, czasem nawet od kilkudziesięciu lat, ale to dotyczy głównie kosmetyków z grupy ekonomicznej. Konsumenci są skłonni wydawać nieco więcej pieniędzy, ale również oczekują silniejszych efektów i wciąż poszukują i poszukują, a my prześcigamy się, aby te oczekiwania spełnić.

6. W 2018 roku planujemy…
Przyszły rok to wiele nowych wdrożeń nad którymi dziś pracujemy i to zarówno w segmencie premium, jak i ekonomicznym. Nadal będziemy spokojnie umacniać naszą pozycję na rynku, nie szczędząc wysiłków, aby konsumenci obdarzali nasze produkty zaufaniem. Będziemy rozwijać dystrybucję w kraju, ale również  intensyfikować sprzedaż eksportową.

To wszystko nie wydarzy się bez rozbudowy naszego zespołu - w sensie ilościowym, ale też jakościowym. Wszyscy chcemy poszerzać swoją wiedzę, rozwijać umiejętności. Ale przede wszystkim: lubimy nasza pracę. Oczywiście wszyscy odliczamy dni do piątku i nie lubimy poniedziałków, ale cieszy mnie, że rzadko któryś z członków naszego zespołu lajkuje piątkowo-poniedziałkowe memy; -)

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Sprostać oczekiwaniom naszych konsumentów. Bez właściwej oceny ich potrzeb nie można osiągnąć sukcesu. Niełatwo jest też utrzymać dużą dynamikę wzrostu sprzedaży, jaką notujemy od lat, ale dzięki nowym wdrożeniom i pracy naszego zespołu uda nam się zrealizować ambitne plany na przyszły rok.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Rosnąca konkurencja firm zagranicznych, które z uwagi na otwartość naszych konsumentów i poszukiwanie nowości, skutecznie plasują swoje wyroby na polskim rynku. Powoli też zaczyna się mówić o konieczności koncentracji firm branży kosmetycznej. Coraz trudniej będzie też polskim mniejszym firmom sprostać oczekiwaniom, w szczególności sieci, utrzymać swoją pozycję rynkową. Pewnym antidotum jest rosnący eksport, ale i te rynki wymagać będą coraz większego wsparcia ze strony producentów.

Pomimo tych zagrożeń jestem pewny, że nadchodzący rok będzie kolejnym udanym rokiem dla rynku kosmetycznego, czego sobie i koleżankom i kolegom z branży życzę!

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Avon Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!