Kiedy jest się młodą firmą, nawet jeśli założoną przez branżowych ekspertów, trzeba pracować podwójnie mocno na sukces. Janda wykorzystuje swój czas i potencjał. Firma wchodzi w nowe kategorie produktów, sukcesywnie rozwija eksport, a fundamentem marki mają być nieustannie inwestycje w nowe, zaawansowane produkty kosmetyczne, które spełnią swoje obietnice i nie zawiodą konsumentów - o czym mówi Jarosław Cybulski, prezes firmy.
1. To był rok…
Bardzo pracowity, owocny w nowe kategorie i wiele nowości marki JANDA. Marka świętowała drugi rok swojej działalności na rynku polskim. To był dla nas bardzo dobry i dynamiczny czas. Marka stała się bardzo rozpoznawalna, nie tylko w naszym kraju.
2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było… Umocnienie i rozwój marki na rynku polskim oraz ekspansja eksportu, nowe doświadczenia związane z premierą marki na świecie. JANDA to marka o potencjale w różnych kategoriach. Aby wykorzystać ten potencjał marka weszła w nowe segmenty rynku – kosmetyki słoneczne oraz fluidy i bazy pod makijaż. Nowe kategorie okazały się wielkim sukcesem.
Zaprezentowaliśmy markę na największych targach kosmetycznych na świecie: we Włoszech, Dubaju i w Rosji. JANDA wraz z całą koncepcją marketingową spotkała się z wielkim zainteresowaniem ze strony handlu, profesjonalistów oraz konsumentów.
Nasze produkty do opalania wraz z teledyskiem Beaty Kozidrak -”Ruchome wydmy” miały swoją premierę w Hiszpanii. Cały czas dbamy o rozwój naszej podstawowej kategorii – pielęgnacja twarzy. W tej kategorii wprowadziliśmy trzy specjalistyczne linie: do cery naczynkowej – siła kosmetycznej koagulacji, szybki lifting, z innowacyjną technologią dronów kosmetycznych oraz najnowszą naszą linię siła korneoterapii - do cery dojrzałej, suchej o działaniu silnie regenerującym.
3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Nasz krem Nr 1 jest cały czas w czołówce sprzedaży. Wielkim odkryciem i innowacją jest linia Szybki Lifting, w której została zastosowana absolutnie nowatorska technologia dronów kosmetycznych, działająca w mechanizmie chemii celowanej – znanej z medycyny. Te precyzyjne nośniki mają tak „zaprogramowaną” powierzchnię aby dostarczały aktywny peptyd wyłącznie do komórek skóry właściwej. To niesamowite, że z taką precyzją mogą działać kosmetyki. Nowe kategorie produktowe, jak linia do opalania oraz bazy i fluidy, bardzo dobrze funkcjonują wśród ogromnej konkurencji. Potwierdzenie mamy w zadowolonych konsumentach oraz sprzedaży tych produktów. Nowa linia do pielęgnacji cery naczynkowej otrzymała nagrodę InstyleBest Beauty Buys w kategorii kosmetyki polskie.
4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Konsumenci ogromną wagę przykładają do jakości produktów. Cenią markę za doskonałe dopasowanie produktów do potrzeb skóry dojrzałej, skuteczność, ich bogatą, a jednocześnie niezwykle aksamitną konsystencję. Są skłonni coraz więcej zapłacić za dobry kosmetyk. Bardzo podobają się im nasze eleganckie, proste opakowania z polskimi, przejrzystymi nazwami produktów i opisami. Konsumenci lubią nowości i zawsze ich szukają. Cenią naszą markę również za to że wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom.
5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Pełen rozmaitości, bardzo polski i zaskakujący. Coraz więcej na rynku pojawia się marek niszowych zaspakajających specyficzne potrzeby klientów. Można powiedzieć, że kosmetyki stają się coraz bardziej spersonalizowane.
Obserwujemy trend, który był zapowiadany ładnych kilka lat temu. Słyszeliśmy przewidywania, że będzie odwrót od marek globalnych. Choć wtedy trudno było w to uwierzyć, to teraz jesteśmy tego świadkami. Ludzie chcą być traktowani indywidualnie i czuć, że są wyjątkowi.
Dzięki bogactwu marek, jaki mamy na rynku polskim, każdy może wybrać coś dla siebie. Rynek kosmetyków polskich budzi również coraz większą ciekawość na rynkach zagranicznych. Kosmetyki polskie uznawane są za bardzo innowacyjne, solidne i dobrej jakości.
Rynek kosmetyków rozwija się w niebywałym tempie, a technologie surowców wykorzystywanych do produkcji kosmetyków są wysoce zaawansowane. Sprawia to, że coraz lepiej, intensywniej możemy wpływać na jakość i kondycję skóry.
6. W 2018 roku planujemy…
Dalszą ekspansję eksportu, widzimy tam ogromny potencjał. Rozwój laboratorium i produkcji. Oczywiście zaskoczymy rynek nieprzeciętnymi nowościami, produktami bardzo zaawansowanymi technologicznie. Pojawią się w naszym portfolio również nowe kategorie.
7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Wprowadzenie marki na rynki zagraniczne, nad którymi pracujemy. Dopasowanie koncepcji marketingowej do każdego rynku z uwzględnieniem panującej tam mody, zwyczajów, struktury handlu oraz dostępnych narzędzi marketingowych. W Polsce z pewnością praca nad rozwojem mediów społecznościowych. Z pojawieniem się nowej kategorii w naszym portfolio, czyli fluidów i baz pod makijaż pojawiła się jednocześnie potrzeba dotarcia do młodszych klientek. Jeżeli chodzi o innowacje i rozwój to będziemy pracować nad zgłoszeniem patentowym unikalnej technologii, ponieważ w sercu marki jest ciągły rozwój innowacji. Zaowocuje to również wprowadzeniem wielu nowości w kategorii pielęgnacja twarzy.
8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Kurczące się miejsce na półkach sklepowych wobec wprowadzania nowych marek oraz ilości nowości. Rynek polskich kosmetyków będzie coraz bardziej liczącym się na świecie. Mieszkańcy Europy Zachodniej coraz chętniej i coraz częściej będą sięgać po produkty polskie. Dzięki unijnym funduszom rośnie możliwość i szansa na rozwój i innowację w tej branży.
Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!