MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Ewa Blocher, Dax Cosmetics
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Ewa Blocher, Dax Cosmetics

Rynek jest niezwykle dynamiczny, więc szybkości decyzyjne i wdrożeniowe są w biznesie kosmetycznym bardzo istotne. Podobnie jak czucie trendów i ich adaptacja do firmowego portfolio. Ewa Blocher, prezes zarządu Dax Cosmetics, wciąż widzi wiele jasnych perspektyw dla rynku kosmetycznego i chce wykorzystać wszelkie możliwości, dzięki którym pracuje się na sukces marek. Wyzwaniem dla producenta  jest dziś na pewno rynek pracy...

1. To był rok…

Wg horoskopu chińskiego – rok ognistego koguta!

To był niezwykle intensywny i bardzo pracowity rok dla całej naszej organizacji. Mnóstwo zadań, projektów realizowanych w bardzo szybkim tempie. I mimo, iż wydaje mi się, że już szybciej się nie da – finalnie okazuje się, że można. Przez tę szybkość działania mam wrażenie, że był to może rok trochę zanadto nerwowy, ale wzmacniający pracę zespołową. Bardzo wiele postawionych przed firmą zadań udało się zrealizować i mogę podsumować, że był to bardzo dobry rok dla Dax Cosmetics.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Zrealizowanie bardzo ambitnie postawionych celów sprzedażowych i dynamiki wzrostów na rynku kosmetycznym. Z działań bardziej szczegółowych bardzo ważnym projektem było dla nas wprowadzenie na polski rynek korporacyjnej, japońskiej marki Hada Labo Tokyo – doskonale znanej na rynkach azjatyckich czy amerykańskim i będącej jednym z liderów w sprzedaży w Japonii, jednak zupełnie nowej dla polskiego konsumenta. Wprowadzenie na nasz rynek wiązało się nie tylko z budowaniem dystrybucji czy świadomości marki, ale także z edukacją polskiej konsumentki, jak wykorzystywać siłę i skuteczność tych kosmetyków, stosując japońskie, wieloetapowe podejście do pielęgnacji.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
W tym roku mieliśmy po kilka wdrożeń w każdej marce i były one dobrze przyjęte, o czym świadczą nasze dane sprzedażowe i udziały rynkowe. Te wdrożenia, które zdecydowanie się wyróżniły to wspomniane przeze mnie wcześniej Hada Labo Tokyo – czyli bestsellerowa, japońska marka, dostępna teraz także w Polsce, linia Perfecta Fenomen C oparta na technologii hiper-migracji, z innowacyjnym kompleksem trzech form witaminy C i specjalnych transporterów, które umożliwiają dostarczenie jej bezpośrednio do komórek skóry, a także linia Perfecta Your Time is Green przeznaczona dla cery z niedoskonałościami, wykorzystująca botaniczną siłę ekstraktów roślinnych w połączeniu z najnowszą technologią.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Ciekawe składniki i zaskakujące, transformujące przy aplikacji formuły kosmetyków, np. cream to water czy cream to oil. W tym roku zauważalny był mocny trend na witaminę C podaną z zastosowaniem najnowszych technologii, kosmetyki azjatyckie, czarne kosmetyki z węglem drzewnym, detoksykację skóry. Następuje też powrót do retinolu w najczystszych formach oraz do składników naturalnych, roślinnych, ale podanych w innowacyjny sposób. Wyczuwamy też duże zainteresowanie nowymi formami kosmetyków, jak maski w płacie czy boostery. A w dziedzinie komunikacji bardzo istotna dla współczesnego konsumenta jest rekomendacja. Opinie z internetu, polecenia znajomych oraz recenzje influencerów w branży kosmetycznej mają niebagatelny wpływ na przekonanie do produktu i decyzję o zakupie.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Mocno konkurencyjny. Dynamiczny. Rozdrobniony. Ciągle pełen możliwości.


6. W 2018 roku planujemy…
Konsekwentnie umacniać pozycję Dax Cosmetics na rynku polskim i zagranicą. Głównie poprzez dynamiczny rozwój wszystkich marek w portfolio firmy, ale również rozwijając nowe kategorie produktowe i pozyskując nowe kanały dystrybucji. Chcemy także mocniej zacieśniać współpracę dystrybucyjną z oddziałami Rohto Pharmaceuticals Group na innych rynkach.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Wyzwaniem w najbliższych miesiącach będzie poradzenie sobie z dużą dynamiką na ryku pracy i wynikającymi z niej problemami kadrowymi oraz zmiany związane z pokoleniem Millenialsów.


8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Szybkość i zmienność działania.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Avon Polska

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!