MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Dorota Soszyńska, Oceanic
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Dorota Soszyńska, Oceanic

Oceanic świętował w roku 2017 35-lecie. W tym jubileuszowym roku nie zabrakło zupełnie nowych wdrożeń, np. ciepło przyjętej przez konsumentki linii kosmetyków AA NovaSkin z nową ambasadorką marki.  Szczególnym wydarzeniem było pojawienie się marki AA w kategorii dla niej nowej - makijażu: i to z 200 produktami na sam dobry początek. Oceanic jako doświadczony rynkowy gracz dobrze wie, że tylko idąc do przodu, nie pozostaje się w tyle. O mijającym roku i planach na rok 2018 mówi nam Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy.

1. To był rok…

Wielu ciekawych wyzwań, sukcesów i ważnego jubileuszu. Marka AA świętowała 35-lecie istnienia na polskim rynku. Ponad trzy dekady doświadczenia w produkcji kosmetyków do skóry wrażliwej i skłonnej do alergii idą w parze z dynamiką, innowacyjnością i ciągłą potrzebą wsłuchiwania się w potrzeby konsumentów. W tym roku poza wieloma nowościami produktowymi, zaprezentowaliśmy klientom nową ambasadorkę marki – Kingę Preis, aktorkę znaną ze wspaniałych ról teatralnych i filmowych.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Wkroczenie w zupełnie nowy dla firmy segment kosmetyków kolorowych z marką AA Wings of Color dostępną w drogeriach Rossmann. Opracowanie ponad 200 receptur przyjaznych skórze wrażliwej i skłonnej do alergii kosmetyków było dla nas dużym wyzwaniem. AA Wings of Color to unikalne formuły, w 100% przebadane alergologicznie, zawierające bogactwo składników roślinnych i minerałów. Dzięki temu idealnie łączą właściwości upiększające z pielęgnacyjnymi. W portfolio AA Wings of Color znajdziemy kosmetyki do makijażu twarzy, oczu i ust. Do udziału w kampanii reklamowej zaprosiliśmy supermodelkę Zosię Nowak, a Beauty Advisorem marki została makijażystka gwiazd – Magdalena Pieczonka.

Rok 2017 był również czasem nowych, ciekawych kontaktów eksportowych. Oceanic obecny jest aktualnie na 40 rynkach świata, m.in. w kilkunastu krajach Unii Europejskiej, w Europie Wschodniej, Armenii, Gruzji, Kazachstanie, Egipcie, Jordanii, Kanadzie, Malezji, Japonii, Wietnamie, Korei Południowej, Norwegii i USA. Wielkim sukcesem było entuzjastyczne przyjęcie marki antyperspirantów Aquaselin na rynkach azjatyckich. Produkty odniosły sukces w Japonii oraz Wietnamie, gdzie trwa aktualnie kampania reklamowa z udziałem samej Miss Wietnamu kandydującej do tytułu Miss Universe. Kultowe już serum do rzęs Long4Lashes umocniło swą pozycję na rynku niemieckim, wkraczając do 1300 punktów sprzedaży Rossmann oraz do sklepu online sieci.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Największym wyzwaniem i jednocześnie sukcesem 2017 r. było wprowadzenie na półki marki AA Wings of Color. Poprzeczka była ustawiona wysoko: dwieście referencji we wszystkich kluczowych kategoriach makijażowych, ponad siedemset szaf w drogeriach Rossmann, połączenie upiększających efektów kosmetyków z ich bezpieczeństwem dla skóry wrażliwej
i alergicznej.
W efekcie produkty zostały bardzo entuzjastycznie przyjęte przez rynek. Potwierdzeniem tego są prestiżowe nagrody takie jak Doskonałość Roku magazynu „Twój Styl”w kategorii „Kosmetyki polskie – makijaż” i Best Beauty Buys magazynu „InStyle”. Aktualnie pracujemy nad kolejnymi nowościami, które niebawem ujrzą światło dzienne.

W tym roku wzbogaciliśmy ofertę kosmetyków do pielęgnacji twarzy o kilka nowych linii dostosowanych do różnych typów cery. Rozpoczęliśmy rok premierą linii przeciwzmarszczkowej AA Novaskin na bazie kwasu laktobionowego. Z bardzo dobrym obiorem spotkała się seria kremów i koncentratów AA Skin Boost z wysokim stężeniem witaminy C, kwasu hialuronowego i koenzymu Q10. Na rynku zadebiutował również program pielęgnacyjny AA Golden Ceramides, który łączy działanie 24k złota kosmetycznego, ceramidów i oligopeptydów. Ważnym osiągnięciem było dla nas pozyskanie pozytywnej oceny Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego potwierdzające skuteczność i bezpieczeństwo kosmetyków do higieny intymnej z linii AA Intymna. Intensywnie pracowaliśmy także nad rozwojem marki Long4Lashes, która została wzbogacona o gamę do pielęgnacji paznokci oraz nowości do pielęgnacji twarzy Lift4Skin o natychmiastowym działaniu wygładzającym.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Przede wszystkim na jakość kosmetyków, poszukując przy okazji innowacyjnych receptur, zaskakujących formuł i ciekawego designu opakowań. Konsumenci są coraz bardziej świadomi składników aktywnych, ich działania, oczekują nowatorskich rozwiązań. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się kosmetyki multifunkcyjne o nowoczesnych formułach i szerokim spektrum działania. Klienci chętnie sięgają po nowości, gadżety, a zaskakujący sposób aplikacji lub ciekawa konsystencja są dodatkowym atutem. Niezależnie od grupy wiekowej klienci poszukują hipoalergicznych substancji aktywnych oraz wartości dodanej w postaci bezpieczeństwa produktów, potwierdzonego w testach dermatologicznych
i alergologicznych.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Dynamiczny, konkurencyjny, z olbrzymim potencjałem. Polski rynek kosmetyczny zajmuje już szóste miejsce w Europie, zarówno pod względem wartości rynku, jak i poziomu eksportu. Jest na nim miejsce dla około czterystu podmiotów: międzynarodowych koncernów, dużych polskich graczy oraz średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw. To zróżnicowanie jest solidnym filarem branży i dowodem na jej różnorodność. Prognozy ekonomiczne są obiecujące. Polski rynek kosmetyczny rośnie w szybszym tempie niż rynki większości państw z czołówki UE, a jego prognozowana wartość w 2021 r. wynosi 20 mld zł. 

6. W 2018 roku planujemy…
Będzie to czas inwestycji w badania i rozwój, produkcję oraz nowe linie technologiczne. Liczę, że rok 2018 będzie również rokiem nowych kontaktów eksportowych, które umocnią naszą pozycję na rynkach zagranicznych. 

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
W przyszłym roku mamy na celu umocnienie swojej pozycji w kluczowej dla firmy pielęgnacji twarzy. Zaprezentujemy wiele ciekawych nowości, spośród których duża część będzie dedykowana młodszej grupy wiekowej. Nie zabraknie również propozycji do ciała oraz premier w kultowej już marce Long4Lashes. Równolegle będziemy stawiać na intensywny rozwój marki makijażowej AA Wings of Color, która wzbogaci się o wiele innowacyjnych kosmetyków opracowanych zgodnie z najnowszymi światowymi trendami, jak również o zupełnie nowe kategorie produktowe.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Sprostanie wysokiej dynamice rynku oraz rosnącym wymaganiom konsumentów. Z roku na rok producenci muszą wykazać się coraz większą otwartością na potrzeby klienta oraz innowacyjnością, ponieważ to ona jest głównym czynnikiem wzrostu konkurencyjności i rozwoju gospodarczego.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Avon Polska

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!