MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Barbara Goździkowska, Avon Polska
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Barbara Goździkowska, Avon Polska

- Marki muszą tworzyć historie, których konsumenci chcieliby być częścią - mówi dyrektor generalna Avon, Barbara Goździkowska. Avon to nie tylko rynkowy lider w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków, ale jeden z liderów całego polskiego rynku kosmetycznego. I mimo, że na każdym kroku mamy drogerie i perfumerie, sprzedaż za pośrednictwem konsultantek wciąż ma się dobrze, a do tego firma rozwija e-commerce oraz AVON Studio. Marka Avon jest dobrze znana Polkom nie tylko ze względu na produkty, ale też wieloletnie kampanie społeczne. Coraz częściej w komunikacji pojawiają się lokalne gwiazdy, ostatnio - Małgorzata Kożuchowska.

1.To był rok…
Należący do kobiet. Pełen nowych klientek i gwiazd, które pokochały Avon. Do grona ambasadorek marki dołączyły Małgorzata Kożuchowska, której perfumy Viva La Vita osiągnęły spektakularny sukces, oraz Patricia Kazadi, która sygnuje nową linię kosmetyków do makijażu mark.

Mijający rok upłynął również pod znakiem innowacyjnych produktów, nad którymi w naszym laboratorium R&D w Suffern pracuje ponad 200 naukowców. Na podstawie zaawansowanych badań, stworzyliśmy jeden z najbardziej przełomowych kosmetyków w historii pielęgnacji skóry – AVON ANEW Reversalist Infinite Effects, który wykorzystuje siłę dwóch składników aktywnych stosowanych naprzemiennie – retinolu i fitolu. Dzięki rewolucyjnej formule rotacyjnej, krem zapewnia niekończące się efekty. To spektakularne działanie kuracji zaobserwowaliśmy podczas pierwszego badania, które trwało aż rok. Testy były nadzorowane przez niezależnych dermatologów, a wzięło w nich udział aż 116 kobiet.

Zgodnie z trendem personalizacji stworzyliśmy duet zapachów AVON Eve Duet, które można nosić oddzielnie lub dowolnie mieszać i tworzyć nieskończenie wiele indywidualnych kompozycji. To pierwszy taki kosmetyk w historii Avon. Jego ambasadorką jest aktorka Eva Mendes – piękna i inspirująca kobieta.

W tym roku nie mogło zabraknąć również ważnych działań na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa kobiet - są one wpisane w DNA naszej firmy. Oprócz oferowania kosmetyków najwyższej jakości, chcemy nieść kobietom realną pomoc w pokonywaniu codziennych problemów. Jednym z nich jest przemoc domowa. W ramach prowadzonej od 2008 r. kampanii AVON kontra Przemoc dofinansowaliśmy działanie poradni telefonicznej Niebieskiej Linii, z której korzysta ponad 6 000 osób. Już kolejny rok, w ramach kampanii AVON kontra Rak Piersi, nagłaśniamy, ale także aktywnie przeciwdziałamy problemowi raka piersi. W tym roku firma dofinansowała rekordową liczbę aż 7000 badań USG piersi w całej Polsce, dzięki czemu z wczesnej diagnostyki mogło skorzystać wiele kobiet, które do tej pory nie mogły sobie na to pozwolić.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku były…
Nasze 25. urodziny! To idealny moment na podsumowanie dotychczasowych sukcesów. Od 25 lat firma nieustanne umacniania swoją pozycję na rynku, dzięki czemu marka AVON jest obecnie jedną z najlepiej rozpoznawalnych w kraju. 25. urodziny to również doskonały czas na spjrzenie w przyszłość. To był rok wytężonej pracy nad strategią na kolejne lata. Niezmiennie dążymy do tego, by być liderem wśród firm kosmetycznych. Cały czas rozpoznajemy potrzeby Polek, kreujemy trendy i pracujemy nad innowacyjnymi produktami, które spełniają ich oczekiwania. Konsekwentnie będziemy dbać o wizerunek i przede wszystkim jakość naszych produktów, aby stać się ulubioną firmą kosmetyczną i marką najchętniej kupowaną przez kobiety w Polsce.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Nasze badania laboratoryjne doprowadziły do wielu odkryć i wprowadzenia na rynek przełomowych produktów w dziedzinie pielęgnacji skóry. To AVON jest pierwszą firmą, która wykorzystała w swoich produktach retinol. Każdy z 1600 nowych produktów, które firma wprowadza na rynek każdego roku, jest dopracowany i przygotowany po to, by spełniać oczekiwania klientów pod względem jakości. W tym roku hitem jest zapach AVON Viva la Vita Małgorzaty Kożuchowskiej oraz matowa szminka z kolekcji AVON True. Oba kosmetyki notują świetną sprzedaż i są doceniane w pelbiscytach branżowych. Z dużym entuzjazmem Klientki przyjęły nowy zapach AVON Eve Duet oraz kurację przeciwzmarszczkową AVON ANEW Reversalist Infinite Effects. Dzięki linii AVON ANEW zaawansowana technologia przeciwstarzeniowa nie czeka wyłącznie w salonach kosmetycznych, ale jest dostępna w kosmetykach dostępnych dla każdej kobiety.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Współczesna Klientka jest bardzo świadoma i wymagająca, więc aby znaleźć się wśród jej ulubionych marek kosmetycznych musimy wyróżniać się nie tylko jakością, ale oferować coś więcej. My tym świadomym konsumentkom, które zwracają coraz większą uwagę na pochodzenie kosmetyków, oferujemy produkty z metką „made in Poland”. Fabryka, która produkuje kosmetyki AVON dla 50 krajów świata, znajduje się w Garwolinie. To jedna z największych i najnowocześniejszych fabryk kosmetyków z centrum dystrybucyjnym w Europie. Innowacyjne i zaawansowane technologicznie produkty powstają w oparciu o wiedzę, doświadczenie i receptury naukowców z Laboratoriów AVON w Suffern.

Niezwykle ważna dla naszych klientek jest również dostępność produktów. Aby sprostać ich oczekiwaniom oferujemy możliwość zakupu za pomocą różnych kanałów – w sklepie internetowym na avon.pl, w AVON Studio w warszawskich Złotych Tarasach oraz u konsultantek. Kobiety bardzo cenią sobie możliwość bezpośredniego kontaktu z naszymi konsultantkami, które zawsze mogą doradzić w kwestii doboru kosmetyków.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
Różnorodność, rosnąca konkurencja, wysoka jakość. Trendy na rynku beauty są bardzo dynamiczne. W ostatnich latach na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek – zarówno takich, które mają już ugruntowaną pozycję na świecie, jak i rodzimych, niszowych, aspirujących do tego, by podbić serca coraz bardziej wymagających polskich konsumentek. Cały czas działamy, żeby odpowiadać na potrzeby tak skonstruowanego rynku, dlatego oferujemy szerokie portfolio produktów wysokiej jakości w korzystnej cenie. To pozwala nam mierzyć się z konkurencją i osiągać wysoką pozycję rynkową. Polski rynek kosmetycznym, choć dojrzały i nasycony, wciąż jest perspektywiczny. Zachodzące zmiany społeczno-ekonomiczne podnoszą świadomość konsumentów. Pozycję rynkową będą umacniać  firmy, które nie tylko oferują wysoką jakość i korzystną cenę swoich produktów, ale również coś więcej.

AVON to firma, która utożsamiana jest nie tylko ze świetnymi kosmetykami, ale także z działaniami na rzecz rozwoju, niezależności, zdrowia i bezpieczeństwa kobiet. Wierzymy w ich wielką siłę, dlatego uświadamiamy im, że są wartościowe, piękne, wspieramy je w pokonywaniu ich codziennych problemów i inspirujemy do pozytywnych zmian. Gdy są zdrowe, gdy czują się bezpieczne, gdy są świadome swojego piękna i gdy widzą dla siebie szanse rozwoju – potrafią zmieniać świat. I my je w tym wspieramy.


6. W 2018 roku planujemy…
Rewolucję! Mamy w planach uczynić rok 2018 jeszcze bardziej ekscytującym niż ten, który właśnie żegnamy. Będziemy kontynuować badania nad nowościami, planujemy również wprowadzenie na rynek kolejnych innowacyjnych produktów. Będziemy zaskakiwać i to w piękny sposób; -) Przedstawimy również nowe gwiazdy, które sprawdziły nasze kosmetyki, doceniły je i  znalazły już swoje ulubione.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Nowy rok to nowe wdrożenia, a wprowadzenie ich na rynek z sukcesem zawsze jest wyzwaniem. Chcemy nie tylko wyróżnić się na tle rynku innowacyjnością i jakością naszych produktów, ale również ciekawą  i nowoczesną komunikacją. 

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Rynek branży beauty jest bardzo dynamiczny, a nowe trendy pojawiają się w błyskawicznym tempie. Polscy konsumenci śledzą je uważnie, a to oznacza, że chcą mieć dostęp do wszelkich nowości, które pojawiają się na światowym rynku. Niezwykle istotne jest więc szybkie reagowanie nie tylko na te pojawiające się tendencje, ale również realny wpływ na ich współtworzenie. Marki muszą się wyróżniać, tworzyć historie, których konsumenci chcieliby być częścią, a także dbać o społeczności, do których chcą dotrzeć. Klienci oczekują już nie tylko przełomowych technologii, dobrej jakości w przystępnej cenie, ale również inspirującej komunikacji.

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Ziaja

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!