MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Anita Odachowska, Resibo
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Anita Odachowska, Resibo

Firma z niewielkim stażem odczuła znaczące przyspieszenie w roku 2017. Z sukcesem weszła do kilku sieci handlowych, przeciera szlaki na rynkach zagraniczych, wprowadza nowe produkty rozwijające kategorię kosmetyków naruralnych. Ten zwrot ku naturze z jednej strony daje jej pożądane paliwo w rozwoju, z drugiej strony firma czuje już, że problemem jest "greenwashing" - o czym mówi w naszej sondzie PR manager firmy Anita Odachowska...

1. To był rok…

2017 to był rok wielkiego przyspieszenia. W pierwszym pełnym roku naszej działalności nie wprowadziliśmy do pierwotnej linii kosmetyków żadnego nowego produktu, w drugim – dwa, a w 2017 – aż sześć. Biorąc pod uwagę, że każdy kosmetyk dopracowujemy do perfekcji, tak że wchodzi na rynek dopiero, kiedy jesteśmy stuprocentowo pewni, że działa, to naprawdę jest duże przyspieszenie. W tym roku do naszego portfolio wkroczył także pierwszy produkt z całkiem nowej linii – Resibo GLOW, która będzie zawierać kosmetyki naturalne z pogranicza pielęgnacji i makijażu. Pierwszy z tej linii jest krem rozświetlający. 2017 to także rok wielu wyjazdów na targi zagraniczne, w czasie których prezentujemy naszą ofertę kontrahentom z całego świata, począwszy od Europy (Bolonia) aż po Dubaj, Dżakartę czy Hong-Kong.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Ugruntowanie naszej pozycji na rynku przypieczętowane wejściem do sprzedaży w kanale nowoczesnym, jak np. sieci SuperPharm czy Kontigo. To było i nadal jest dla nas duże wyzwanie, dlatego że do tej pory nie mieliśmy tego rodzaju doświadczeń ani pod kątem sprzedaży, ani działań marketingowych z tym związanych, które różnią się od prowadzonych przez nas dotychczas. Oczywiście, wdrożenia nowych produktów zawsze będą dla nas rzeczą niezwykle ważną, bo to dzięki nim udaje nam się zdobywać coraz szersze grono klientów. Niemniej to właśnie wejście do kanału nowoczesnego, zainteresowanie naszymi produktami w sieciach to dla nas informacja, że zostaliśmy zauważeni na rynku i zmierzamy we właściwym kierunku.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Wszystkie nasze produkty spotykają się z dużym entuzjazmem klientów, jednak dwa z nich uważamy za szczególnie ważne. Pierwszy to specjalistyczny balsam wyszczuplający, którego produkcji w ogóle nie mieliśmy w planach, a formułę testowaliśmy przed rokiem, przy okazji wdrażania innego produktu do pielęgnacji ciała – balsamu odżywczego. Okazało się, mimo nawet naszego sceptycyzmu, że balsam jest tak skuteczny, że bez obaw mogliśmy go zareklamować hasłem „Fitness dla Twojej skóry”. Nic dziwnego, że balsam wkrótce stał się kolejnym naszym bestsellerem. Drugi ważny produkt to rozświetlający krem do twarzy, który otwiera całkiem nową linię kosmetyków Resibo, z pogranicza pielęgnacji i makijażu. Linia Resibo GLOW ma szansę wypełnić lukę w tym zakresie, jaką obserwujemy na polskim rynku, gdzie trudno znaleźć upiększające kosmetyki naturalne z dobrym składem i o skutecznym działaniu.

4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Zdecydowanie na balsam wyszczuplający. To jeden z tych produktów, które zadowolone klientki same polecają innym klientkom, bo widzą efekty jego regularnego stosowania.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo/słowa…
„Zwrot ku naturze”, i to w znaczeniu zarówno pozytywnym, jak rosnąca świadomość konsumentów w zakresie naturalnej pielęgnacji oraz powstająca coraz większa liczba producentów takich kosmetyków, jak też negatywnym – z ubolewaniem stwierdzamy, że coraz popularniejszy staje się tzw. greenwashing, czyli pozycjonowanie kosmetyków z bardzo niską ilością składników naturalnych jako produktów naturalnych, co objawia się m.in. w deklaracjach marketingowych czy brandingu opakowań.

6. W 2018 roku planujemy…
Poszerzanie obecnych i wdrażanie nowych linii kosmetyków, szczególnie tych, o które upominają się nasi klienci. Ponadto rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym i działalności eksportowej. Jest nas w firmie coraz więcej, więc niewykluczone, że będziemy musieli pomyśleć także nad większą siedzibą.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Zdecydowanie kanał nowoczesny i eksport. Przywozimy z międzynarodowych targów wiele obiecujących kontaktów i czujemy, że nadchodzi właśnie ten moment, w którym trzeba będzie zmierzyć się z rozwojem eksportu.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Na pewno wyzwaniem dla każdej firmy w branży jest coraz większa konkurencja. Ponadto ogromny napływ kosmetyków azjatyckich, zwłaszcza koreańskich, już teraz powoduje, że cała branża musi być czujna, bo konkurencja z tamtej strony także jest bardzo silna, a kosmetyki – coraz mocniejsze. Trzeba będzie jeszcze bardziej pracować nad jakością, coraz to nowymi składami, a nawet ciekawymi konsystencjami, bo klienci, którzy chętnie śledzą światowe nowinki, mają w tym zakresie coraz wyższe wymagania.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska


Avon Polska

Ziaja

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin


Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!