MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Andrzej Kozłowski, Verona Products Professional
Było, jest, będzie - rynek kosmetyczny 2017/2018 - Andrzej Kozłowski, Verona Products Professional

Wzrost obrotów dowodzi, że to był rok dobry dla Verona Products Professional. Wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów i bliska komunikacja z nimi pozwala wdrażać produkty, które szybko znajdują swoich odbiorców. Rynek jest wymagający, sprzedaż jest wymagająca, konsument jest wymagający, wymagający też stał się rynek pracy. O tegorocznych sukcesach i wyzwaniach na kolejne miesiące mówi prezes firmy Andrzej Kozłowski.

1. To był rok…

Bardzo rozwojowy. Udało nam się poczynić szereg kluczowych inwestycji w obrębie produkcji, magazynu, R&D oraz systemu zarządzania, a także wdrożyć liczne działania sprzedażowo-marketingowe, które wskazały nam dalszy kierunek. Pozyskaliśmy klientów w kraju i na świecie, uruchomiliśmy sprzedaż w nowych krajach, wdrożyliśmy kilkanaście nowości produktowych, z których znaczna część jest już naszymi bestsellerami. Dowodem wszystkich tych działań jest zadowalający wzrost obrotów, co potwierdza, że to był dobry rok.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2017 roku było…
Utrzymanie tempa rozwoju i zmian. Cały nasz team narzucił sobie konkretne, bardzo ambitne cele. Nagrodą za wykonaną pracę był między innymi przyznany certyfikat GMP, który kładzie nacisk na jakość i bezpieczeństwo produkcji kosmetyków, a także na kontrolę oraz prawidłowe ich magazynowanie. Docenili nas również konsumenci, przyznając nam między innymi wyróżnienie Glamour Glammies 2017.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
To przede wszystkim nowości w marce INGRID, która staje się jednym z liderów kategorii make-up. Konsumenci pokochali nowe podkłady i bazy, a także pomadki do ust, produkty do brwi i lakiery hybrydowe. Dzięki nasilonym działaniom e-marketingowym zbudowaliśmy liczne grono lojalnych odbiorców, którzy już dziś razem z nami tworzą produkty, których potrzebują. Sukcesem okazała się także nasza nowa marka Nails UP - 12 produktów do paznokci, dostosowanych do różnych problemów: łamliwych, słabych, zniszczonych, delikatnych oraz linia do manicure hybrydowego – primer, baza, lakiery, top, cleaner i remover, dostępna szeroko w rynku nowoczesnym.



4. Konsumenci zwracali szczególną uwagę na…
Jakość samego produktu, a także jakość jego komunikacji. Kiedyś dobry produkt miał zaspokajać potrzeby klienta, obecnie ma te potrzeby kreować, a przy okazji ma przekonywać językiem korzyści i skutecznością działania. Wszystkie nasze nowości biorą pod uwagę oczekiwania rynkowe, a sposób ich podania zarówno na półce w sklepie, jak i w środowisku online, musi być prosprzedażowy, z zachowaniem najwyższych standardów.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Wymagający. Miejsca na półce jest coraz mniej dlatego oczekiwania klientów pod kątem wyróżniającej się oferty, szczególnie z czymś czego nie ma jeszcze konkurencja, są coraz bardziej wygórowane. Wymagający jest również sam konsument – wybitnie wyedukowany, świadomy swoich potrzeb i oczekiwań, a także szybko i bardzo szeroko wymieniający swoją opinię z innymi. Ta wysoka poprzeczka ze strony wszystkich uczestników procesu zakupowego jest coraz wyżej, i pokonać może ją jedynie perfekcyjny produkt – dobry jakościowo, w odpowiednio skorelowanej cenie i skutecznie skomunikowany.

6. W 2018 roku planujemy…
Skupić się na skutecznej sprzedaży. Zamierzamy wzmocnić nasze siły handlowe, kładąc szczególny nacisk na jakość obsługi. Wysokiej jakości, a jednocześnie dobry marżowo asortyment będzie wykorzystywał maksymalny potencjał wszystkich naszych marek, gwarantując nam przewagę konkurencyjną. Dotarcie do konsumenta zapewni jasny i skuteczny przekaz, skupiony wyłącznie na efektywnych kanałach. Jednym zdaniem – nie zwalniamy tempa i realizujemy wszystkie cele.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Rozbudowanie naszego zespołu w kilku kluczowych dla nas obszarach. Rynek pracy się zmienił, nie do końca na naszą korzyść. Mamy jednak ambitne założenia oraz jasno określony plan działania, które musimy zrealizować. Bo jak powiedział Napoleon Hill: „Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć”.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Zmieniające się prawo kosmetyczne, nieprzewidziane roszady na arenie międzynarodowej, a także nie do końca zależne od nas zmiany polityczne i gospodarcze. Wszyscy jesteśmy zgodni, że potencjał w naszej branży jest, i jeśli tylko utrzymamy dynamikę wzrostu i dogłębnie zrozumiemy zmieniający się rynek, wygramy.

 

Przeczytaj wszystkie wypowiedzi w sondzie "Było, jest, będzie 2017/2018"!

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Bielenda

Dax Cosmetics

Ziaja

Janda

Sarantis

Delia Cosmetics

Laboratorium Kosmetyczne Floslek

Elfa Pharm Polska

Verona Products Professional

Bandi Cosmetics

Orkla Care

Świt Pharma

Allverne

Resibo

Clochee

Melli Care

Body Boom

Drogerie Jasmin

Drogerie Natura

Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!