MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Krzysztof Gamański, Nesperta
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Krzysztof Gamański, Nesperta

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Krzysztof Gamański, Senior Brand Manager w Nesperta

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Intensyfikacji działań konkurencyjnych w kategorii – w szczególności jeśli chodzi o lakiery hybrydowe do paznokci. Nie chodzi wyłącznie o nominalny przyrost liczby dostępnych marek lakierów hybrydowych, ale również o zwiększenie różnorodności oferty do klienta ostatecznego pod względem dostępnych punktów cenowych, dystrybucji w kanałach sprzedaży, czy wreszcie zwiększenia liczby reklamodawców aktywnych mediowo. Dla nas jako lidera to czytelne sygnały, że branża nadal rośnie w siłę, mimo że użytkowanie lakierów hybrydowych deklaruje już ponad połowa Polek.

W roku, w którym świętujemy okrągłe pięciolecie marki Semilac, dostępni jesteśmy na 5-ciu kontynentach w 35 krajach na świecie.

Jesteśmy liderem w Polsce i rynkowym benchmarkiem dla naszej konkurencji. Teraz, wykorzystując doświadczenia zdobyte w Polsce i nasze kompetencje, czas na zdobycie analogicznie silnej pozycji na rynkach zagranicznych.

2. Najważniejszym wydarzeniem dla firmy w 2018 roku było…

Wprowadzenie do sprzedaży nowej kategorii kosmetyków do makijażu. Od początku byliśmy przekonani, że marka Semilac znakomicie odnajdzie się w tym nowym, szerszym pozycjonowaniu.

Po ponad 2 latach wytężonych prac z ekspertami branży make-up i czołowymi dostawcami z Francji i Włoch, opracowaliśmy produkty, które swoją jakością dorównują markom selektywnym, jednocześnie pozostając bardzo konkurencyjnymi cenowo.

Ekspertyza trendowo-modowa, jaką z powodzeniem od lat prowadzimy dla segmentu lakierów do paznokci,  świetnie sprawdza się również w przypadku kosmetyków kolorowych, sprawiając że nasze produkty doskonale wpasowują się w oczekiwania konsumentek i lansowane trendy.

Rok 2018 to także czas, w którym Nesperta (właściciel marek Semilac i hi hybrid) przeprowadziła pierwszą, szeroko zakrojoną kampanię CSR – „All In My Hands”. Na podstawie badań opinii publicznej, zdefiniowaliśmy te problemy społeczne, które z powodzeniem przez kolejne lata możemy rozwiązywać, skupiając się mocno na branży kosmetycznej – bo na niej, jako lider rynku lakierów hybrydowych, znamy się najlepiej.

Dla naszych konsumentek marka Semilac to coś znacznie więcej niż znakomita jakość produktów. To wiarygodność we wszystkich aspektach związanych z jej funkcjonowaniem.

To przeniesienie wartości, które wyznajemy w organizacji – pasja, odwaga i odpowiedzialność w praktyczny dla konsumentek wymiar. W ramach strategii odpowiedzialności społecznej wspieramy merytorycznie i  finansowo kobiety, chcące usamodzielnić się na rynku pracy, ale i mocno promujemy kobiecą, zawodową solidarność. Wspieramy przyszłe profesjonalne stylistki paznokci, organizując w szkołach wyższych bezpłatne warsztaty – zarówno ze stylizacji paznokci, jak i z podstaw przedsiębiorczości. Dodajemy kobietom skrzydeł, ale i dbamy o ich dobry start w zawodową przyszłość, przekazując granty finansowe na realizację złożonych biznesplanów. I edycja naszego programu „All In My Hands” spotkała się z bardzo dobrym odbiorem – zarówno wśród naszych klientek, jak i wśród beneficjentek programu, dlatego już przygotowujemy się na kolejną odsłonę kampanii w 2019 roku.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Jesteśmy numerem jeden na rynku lakierów hybrydowych - to powód do dumy, ale też motywacja do pracy, aby naszą przewagę w branży umacniać.

W ramach rozwoju biznesu planujemy dalszy rozwój sieci franczyzowej. To sprawdzony koncept, który pozwolił nam zamknąć 2018 rok z liczbą ponad 110 wysp handlowych.

W kolejnym roku będziemy go rozwijać również za granicą. Od początku istnienia marki, Semilac to także edukacja, dlatego w kolejnym roku będziemy otwierać kolejne centra edukacyjne. Akademie Semilac pojawią się w Polsce, ale i w krajach zagranicznych.

Pracujemy także nad rozwojem dystrybucji dla naszej najmłodszej marki w portfelu – hi hybrid, jesteśmy w trakcie obiecujących rozmów, które mamy nadzieję, że wkrótce zaowocują nowymi współpracami.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Pomadki matowe Semilac. To pierwszy subsegment kosmetyków do makijażu, który wprowadziliśmy i jednocześnie ten, którym zdobyliśmy serca konsumentek i zaufanie licznego grona influencerek. Pomadkami wywarzyliśmy drzwi do kategorii, udowadniając, że chociaż jesteśmy ekspertem od paznokci, to znamy się również na makijażu.

Wracając do paznokci, niezmiennie ogromnym zainteresowaniem i uznaniem cieszy się nasza baza Semilac Extend - przezroczysta, samopoziomująca, o rzadkiej konsystencji, dająca możliwość nadbudowania paznokci. To jeden z najchętniej wybieranych produktów wśród  profesjonalistek i szkolących się amatorek.

6. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Wygoda, szybkość i jeszcze raz wygoda. Stąd ogromna popularność świetnie przyjętych przez nasze fanki lakierów Extend 5w1. To lakiery hybrydowe, które aplikujemy bez konieczności używania bazy oraz topu, co skraca proces wykonania całej stylizacji. Kolory z linii Semilac Extend 5w1 świetnie kryją, nadają upragniony połysk, no i w prosty sposób pozwalają nadbudować płytkę. To innowacja, którą będziemy rozwijać.

7. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Fakt, że w branży nadal pokutuje wiele mitów i nieprawd – niestety często podchwytywanych również przez szerokozasięgowe media. Takie działania wprowadzają w błąd konsumentów i budzą ich niepokój.

Wśród naszych klientów wciąż są osoby, które nie znają regulacji dot. testowania na zwierzętach, parabenów czy nadużywanych w nieuprawniony sposób formulacji x-free.

Bezpodstawne straszenie konsumentów niepożądanymi reakcjami, czy chorobami to niestety coraz częstsze zjawisko. Przed całą branżą stoi zatem duże wyzwanie ciągłej edukacji klientów, aby mogli w pełni świadomie podejmować swoje decyzje. To powinna być nasza wspólna praca.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Odpowiedzialności i rzetelności. Jako, że większość liczących się na rynku marek hybrydowych lakierów do paznokci stanowią te pochodzące od krajowych producentów jesteśmy wspólnie odpowiedzialni za przyszłość kategorii, a także wizerunek polskich producentów w kraju oraz za granicą.

Dlatego komunikujmy się rzetelnie, aby zapobiec powstawaniu kolejnych mitów i nieprawd, które rujnują obraz kategorii oraz wszystkich producentów.

Skupmy się na dostarczaniu nowych bodźców klientkom, inspirujmy je niepowtarzalnymi kolorami i innowacjami. Życzymy magii – nie tylko od święta!

 

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!