MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Iwona Czopek, BodyBoom
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Iwona Czopek, BodyBoom

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Iwona Czopek, dyrektor marketingu XRocket, producent marki BodyBoom

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Dynamiczny! Na rynku pojawiło się wiele nowych marek, a co się z tym wiąże nasiliła się walka o klienta. Rosnąca świadomość konsumentów i wzmacniający się trend eko sprawiły, że nawet największe brandy dostrzegły potencjał naturalnych składników. Dodajmy do tego RODO i przygotowywanie się do wejścia w życie nowej ustawy o produktach kosmetycznych  – a otrzymamy rok pełen wyzwań, ale i wzrostu dla firm działających w segmencie kosmetyków naturalnych.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Było ich kilka. Jednym z najważniejszych był rebranding naszych kosmetyków. Glinki, balsam, masło i olej do ciała zyskały eleganckie kartonowe opakowania. Ujednolicenie szaty graficznej miało na celu uspójnienie wizerunku brandu, a przy tym pomóc wyróżnić się produktom na półce.

Ważny dla nas był także debiut kosmetyków BodyBoom w nowych segmentach – wprowadziliśmy do oferty m.in. peeling kawowy przeznaczony do skóry twarzy, miejski krem do codziennej pielęgnacji z ekstraktami z komórek macierzystych pomarańczy i jabłek oraz unikatowy na rynku peeling dla kobiet w ciąży i karmiących.

W tym roku udało nam się także poszerzyć sieć sprzedaży detalicznej – nasze produkty trafiły na półki Super-Pharm i Kontigo, można było je nabyć także w sieci Lidl.

W 2018 do naszych rynków eksportowych dołączyły również: USA, Indie, Korea Południowa, Holandia, Malta, Bułgaria, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Serbia, Kosowo, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Jordan, Kanada i Meksyk.

Aktualnie jesteśmy już na ponad 30 rynkach zagranicznych. Ponadto, myśląc o rozwoju sprzedaży eksportowej w listopadzie BodyBoom dołączyło do grona sprzedawców na Amazonie.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…  

Jesteśmy nr 1 w kategorii peelingów kawowych – jest to niewątpliwie nasz sukces, ale też motywacja by wzmocnić swoją pozycję w całej kategorii kosmetyków naturalnych.

Planujemy również dalszą rozbudowę naszej sieci sprzedaży eksportowej i wejście na nowe rynki zagraniczne.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Niekwestionowanymi bestsellerami są 2 peelingi kawowe: Magiczny Węgiel, czyli peeling z dodatkiem węgla aktywnego oraz wpisujący się w aktualny trend „Glow” Błyskotliwy Prowokator Shimmer Gold – peeling ze złotym pigmentem, który delikatnie opalizuje w świetle nadając skórze blasku.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Utrzymujący się zwrot w kierunku natury, w tym receptur wegańskich, a co się z tym wiąże kosmetyki oparte na naturalnych składnikach aktywnych, a w przypadku kosmetyków wegańskich - jedynie na składnikach pochodzenia roślinnego, receptur bez SLS, silikonów, PEGÓW czy olejów mineralnych.

Zyskujący na popularności trend „zero waste” łączący ideę „less is more” z ekologicznym stylem życia.

Dostrzeżono również problem smogu co skutkowało wzrostem zainteresowania kosmetykami antysmogowymi, produktami przeciwdziałającymi skutkom zanieczyszczenia środowiska.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Zyskujący na popularności minimalizm kosmetyczny.

Jakby na przekór inspirowanej koreańskimi rytuałami wieloetapowej pielęgnacji, wysokiej specjalizacji receptur czy wręcz personalizacji produktów część z użytkowników podąża w kierunku ograniczania liczby kosmetyków, na rzecz świadomego wyboru preparatów wielozadaniowych, mających szerokie spektrum zastosowania.  

 7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Inspirujących pomysłów, świadomych i lojalnych klientów oraz sukcesów na rynku międzynarodowym!

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!