MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Ewa Blocher, Dax Cosmetics
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Ewa Blocher, Dax Cosmetics

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Ewa Blocher, prezes zarządu Dax Cosmetics

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Podobnie jak rok poprzedni – dynamiczny, szybki, wymagający sprawnego reagowania na warunki, jakie dyktuje rynek i na szanse, jakie stwarza. Bo branża kosmetyczna to rynek nadal pełen możliwości. Rok 2018 to rok kształtowany przez siłę promocji i nowych produktów. Duża konkurencyjność pomiędzy firmami, konkurencja na poziomie produktowym, bardzo szybkie zmiany na półkach.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Jednym z najważniejszych projektów było wdrożenie linii MEN w japońskiej marce Hada Labo Tokyo, co oznacza rozwój i poszerzenie oferty marki korporacyjnej na rynku polskim.

Zresztą rozwój marki Hada Labo Tokyo budujemy także z sukcesem poza Polską, poszerzając sieć sprzedaży w innych krajach regionu. To jest niewątpliwy sukces tego roku.

Natomiast istotnym wydarzeniem dla naszej największej marki Perfecta było pozyskanie autorytetu dla specjalistycznych linii Perfecta Mama oraz Perfecta Femina. Jeannette Kalyta, jedna z najbardziej znanych polskich położnych, poleca nasze kosmetyki, w których zastosowaliśmy nowatorską formułę chroniącą mikrobiom skóry - jego istnienie i rola jest jednym z ostatnich naukowych odkryć. Ambasadorką kosmetyków Perfecta jest też Magdalena Różczka, z którą współpracujemy od kilku lat.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Przygotowaliśmy nowe propozycje na rok 2019 we wszystkich markach, które będziemy wspierać marketingowo i konsekwentnie umacniać ich pozycję na rynku, również rozwijając nowe kategorie produktowe i pozyskując nowe kanały dystrybucji. Planujemy rozwijać sprzedaż eksportową i współpracę dystrybucyjną z oddziałami Rohto Pharmaceuticals Group na innych rynkach.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Powiem o swoich ulubieńcach… Cieszy mnie niesłabnący sukces linii Perfecta Fenomen C, zakorzeniony w mocnym trendzie rynkowym na witaminę C podaną z zastosowaniem najnowszych technologii. Powiódł się nam relaunch od lat popularnej wśród konsumentek ważnej linii przeciwzmarszczkowej Perfecta Multi-Kolagen Retinol, opartej na sprawdzonych składnikach w innowacyjnej formie. Silne są też produkty nagrodzone w tym roku prestiżowymi nagrodami - linia Yoskine Tsubaki Body, która otrzymała nagrodę miesięcznika Elle czy wspomniana przeze mnie nowość – linia Hada Labo Tokyo Men z nagrodą Męska Marka Roku 2018.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Najbardziej widoczny od kilku lat trend to kosmetyki naturalne.

Niemniej jednak jest kilka innych wyraźnych trendów utrzymujących się przez dłuższy czas: trend bazujący na powrocie do korzeni „back to roots”, indywidualizm – szczególnie widoczny wśród młodszej grupy konsumentów oraz wciąż bardzo silna moda na pielęgnację azjatycką.

Najciekawsze i w naszej opinii silne trendy to K-beauty, czyli pielęgnacja koreańska oraz bardziej widoczny w ostatnim czasie J-beauty, czyli pielęgnacja japońska. Dax Cosmetics, jako część japońskiego koncernu Rohto Pharmaceuticas Group, w sposób naturalny bardzo silnie związany jest z azjatyckimi trendami poprzez współpracę z R&D w Kioto w Japonii, w związku z tym ciągle chcemy rozwijać i popularyzować pielęgnację związaną z trendem J-beauty. W tym roku na przykład wprowadziliśmy w marce Perfecta linię AZJAtica, dla której inspiracją były azjatyckie składniki i formuły kosmetyków.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Było to „zaskoczenie produktowe”.

Olbrzymie zainteresowanie azjatyckimi maskami, najczęściej koreańskimi, z wizerunkami zwierząt.

W Korei są one czymś naturalnym, ale zainteresowanie, jakie wzbudziły na naszym rodzimym rynku było dla mnie dużym zaskoczeniem. Oznacza to tylko ciągle bardzo dużą otwartość na nowości, szczególnie u młodszych konsumentów.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Dalszego wzrostu rynku i większych zakupów w soboty oraz trafionych wdrożeń spełniających oczekiwania konsumentów. I oczywiście życzę nam i całej branży dalszego rozwoju naszych marek, zarówno jeśli chodzi o dystrybucję, jak i przełomowe innowacje.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!