MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Allvernum, Cosmoprof Bolonia 2018: Kontakty zbiera się na targach, konkretna praca zaczyna się po
Allvernum, Cosmoprof Bolonia 2018: Kontakty zbiera się na targach, konkretna praca zaczyna się po 

Urszula Pierzchała, współwłaścicielka Allvernum:

Targi w Bolonii? Od lat lubię niezmiennie. Przyjeżdżałam na Cosmoprof bardzo chętnie, pracując dla różnych firm kosmetycznych, od 3 lat wystawiam się, reprezentując firmę, w której jestem współwłaścicielką.

Mocne trio: media, producent i związek branżowy:-)Targi. Lubię ten moment ekscytacji przed. Lubię ten intensywny czas w trakcie. Lubię pracę po. Przyjeżdżam zawsze z superważnym dla mnie zeszytem, w który wklejam nowe wizytówki. Liczę, że po Cosmoprof 2018 znów ich przybędzie, a z niektórych uda się wypracować ciekawe i konkretne kontrakty. Bo zawsze to podkreślam: zeszyt pełen wizytówek to cel do zrealizowania na targach, a cała praca zaczyna się tak naprawdę po ich zakończeniu.

W tym roku jesteśmy pod nieco zmodyfikowanym szyldem. Nasza firma zmieniła delikatnie nazwę na Allvernum. Całą komunikację przygotowaną na targi poświęciliśmy właśnie temu. Jeśli zaś chodzi o jakieś mocniejsze zaakcentowanie produktów, to w tym roku postawiliśmy na nasz bestseller, czyli linię wód perfumowanych dla pań, nagrodzoną tytułem Doskonałości Roku miesięcznika „Twój Styl”.

Stoisko nie jest bardzo duże, ale dobrze zlokalizowane. Przyciąga uwagę. Jesteśmy chwaleni za jego design. Odwiedza nas sporo osób. Są to zarówno nasi klienci, ale przychodzą również dostawcy, bo jak wiadomo Bolonia sprzyja takim dwustronnym spotkaniom B2B. Pojawiają się, co oczywiście cieszy, także nowe firmy, zainteresowane współpracą – także mimo, że pierwszy dzień w tym roku był raczej bardzo spokojny, to drugiego działo się już więcej…

Allvernum obecne jest w 10 krajach. To są bardzo różne rynki, oczywiście nie wszędzie jesteśmy z pełną ofertą. Mamy dystrybucję w krajach bałtyckich: Litwa, Łotwa, Estonia. Nasze produkty można znaleźć w Rosji i w Czechach. Dobrym kierunkiem są dla nas Węgry. Jesteśmy także w Kosowie. Z powodzeniem udało nam się wejść również na rynek włoski – w tym, mamy jednego klienta z Sycylii. Nieco dalej –  eksportujemy do Azerbejdżanu. A zmieniając kierunek na zachodni – nawiązaliśmy również współpracę z dystrybutorem w Kanadzie. Rozpiętość jest zatem duża. Ale apetyt na rozwój eksportu mam jeszcze większy.

Czy ludzie zajmujący się eksportem powinni mieć jakieś szczególne cechy? Na pewno powinni być dobrymi handlowcami, być komunikatywni, ale przede wszystkim umieć postawić się w pozycji klienta, by zrozumieć jego potrzeby. Wtedy ta współpraca będzie lepiej przemyślana i poukładana.

Moim zdaniem na targach pomaga nam to, że jako branża wystawiamy się wspólnie. W Pawilonie Narodowym mamy bezapelacyjnie najpiękniejsze stoiska. Odwiedzający to zauważają i bardzo nas chwalą. Razem, jako branża kosmetyczna, pracujemy nad postrzeganiem polskich kosmetyków i zauważam, że to naprawdę bardzo się zmienia. Na plus oczywiście. Mamy fantastyczne kosmetyki, z których możemy być dumni.

Made in Poland coraz bardziej budzi zaufanie i dobre konotacje. Warto być ponad podziałami - cieszyć się sukcesem każdej polskiej marki, bo to korzystnie procentuje na nas wszystkich.  Potrafimy pięknie budować wizerunek marek, które mamy w ofercie, pracujmy nad promocją polskiej marki!

Mam takie skrzywienie zawodowe od wielu lat, że jeśli tylko jestem na wakacjach za granicą, to nie mogę odpuścić, sprawdzam „co dzieje” się w lokalnych drogeriach. Popatrzeć, kto jest na półkach, pomarzyć, w której sieci chętnie widziałabym moje produkty. Cieszę się, kiedy widzę polskie marki w różnych zakątkach świata. Znajomi (spoza branży), z którymi spędzam urlop, pukają się w czoło, że nie mogę się od tego biznesu oderwać. Ale ja naprawdę lubię chodzić po drogeriach! (śmiech). I wiesz co? Teraz moi znajomi coraz częściej przesyłają mi MMS-y, kiedy są na wakacjach i przypadkiem trafiają na produkty Allvernum w lokalnych sklepach. Ależ się wtedy cieszę!

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Bielenda, Sylveco, Heinz Glas, Dermedic, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!