MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Większość przychodu wygenerują kontrakty zagraniczne - mówi Katarzyna Warzecha, Dyrektor Generalna Basel Olten Pharm
Większość przychodu wygenerują kontrakty zagraniczne - mówi Katarzyna Warzecha, Dyrektor Generalna Basel Olten Pharm

O zmianach kadrowych w spółce, obecnym portfolio firmy, współczesnych konsumentach i ich niejednorodności oraz o eksportowych szansach Wirtualne Kosmetyki rozmawiają z Katarzyną Warzechą, która stanowisko dyrektora generalnego Basel Olten Pharm objęła 7 listopada 2017 r.

 

Z czego wynikały ostatnie zmiany w zarządzie spółki?

Zmiany w zarządach spółek nie są niczym niezwykłym ani niecodziennym. Jest to biznesowa decyzja, w naszym przypadku Rady Nadzorczej, która wierzy, że nowy skład zarządu będzie lepiej realizował postawione przed nim zadania.

Zarząd w obecnym składzie będzie przede wszystkim sprawnie realizował strategię spółki i pracował nad umocnieniem jej pozycji, ustabilizowaniem źródeł przychodów oraz dywersyfikacją kanałów sprzedaży.

Jakie są strategiczne cele spółki Basel Olten Pharm na najbliższy rok, kilka lat do przodu?

Celem strategicznym spółki, w którym widzimy ogromny potencjał, jest rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne. Wiele z nich to rynki zdecydowanie mniej nasycone niż rynek polski.

Szerokie portfolio naszych produktów, a także możliwości produkcyjne jakimi dysponujemy sprawiają, że jesteśmy w stanie odpowiedzieć na różne potrzeby odbiorców, o kompletnie innych niż nasze przyzwyczajeniach i nawykach pielęgnacyjnych, innym rodzaju skóry, czy z innymi oczekiwaniami w stosunku do kosmetyków.

Chcemy wykorzystać ten potencjał i dać szansę naszym markom na rozpoznawalność także poza granicami kraju.

Kilka marek, kilka kanałów dystrybucji – generuje to więcej wyzwań, czy może taka dywersyfikacja portfolio to rodzaj polisy ubezpieczeniowej?

Każda nasza marka jest nieco inna, skierowana do innego odbiorcy. Dlatego także kanały dystrybucji produktów muszą się od siebie różnić. W naszym portfelu są marki skierowane do klienta masowego, dostępne w tradycyjnych kanałach sprzedaży, ale również produkty dla osób wymagających konkretnych rozwiązań, dostępne w kanałach aptecznych. Kolejne nowości produktowe, które wprowadzamy zyskują aprobatę odbiorców w poszczególnych grupach potrzeb.

fot. Facebook/Mincer PharmaMarkę Mincer Pharma udało się po jej zakupie kompletnie przeobrazić i odmłodzić...

Od samego początku istnienia marki Mincer Pharma jedną z jej kluczowych wartości była innowacja i eksperckość. Marka ma 30-letni bagaż doświadczeń, a nasz dział R&D znajomość potrzeb oraz konkretnych rozwiązań.

Po przejęciu marki przez spółkę, zadbaliśmy o marketing, wygląd opakowań, ciekawe portfolio i komunikację. Postawiliśmy sobie także za cel podniesienie i tak wysokiej jakości produktów, którą przez lata cenili sobie konsumenci.

Produkty marki Mincer Pharma przeznaczone są dla kobiet dojrzałych ze uwzględnieniem potrzeb skóry wrażliwej (reagującej na czynniki zewnętrzne) czy cery naczynkowej (reagującej na zmiany temperatur czy ciśnienia). Dzięki połączeniu wartości jakimi są wiedza i doświadczenie ze sprawną i ciekawą komunikacją uzyskaliśmy efekt świeżości i odmłodzenia produktów, przy zachowaniu ponadczasowych walorów.

evrée kosmetyki dla młodych Kolejna marka - evrée - czym wyróżnia się pośród rynkowej konkurencji? Co jest w jej DNA?

Produkty dostępne pod marką evrée skierowane są głównie do młodych, świadomych kobiet, które oczekują od kosmetyków naturalnego i bezpiecznego składu przy jednoczesnym, skutecznym działaniu. Kolorystyka utrzymana na wszystkich produktach ma nawiązywać do natury, sportu, mody, tańca i zdrowej diety - czyli głównych pasji naszych konsumentek. Nasze kosmetyki mają im towarzyszyć w każdym momencie dnia.

W produkcji wszystkich produktów, także evrée, stosujemy technologie, które gwarantują zachowanie wysokiej liczby aktywnych składników o właściwościach pielęgnujących i odżywczych.

Dzięki temu skoncentrowane formuły wykorzystywane w produktach sprawiają, że kosmetyki wnikają w głąb skóry, zapewniając widoczne długotrwałe rezultaty. 

Od strony komunikacji marka evrée  ma wpisać się w styl życia młodej konsumentki. Dać jej radość odkrywania nowych, ciekawych i często nieoczywistych formuł.

Buña - marka bliska naturzeDo tych marek dołączyła też Buña – na kanwie mody na kosmetyki naturalne?

Buña to nasza stosunkowo młoda marka, bogata w ekstrakty z ziół, znane z polskich łąk, ogrodów i doniczek. Czerpie z ich cudownych właściwości działających na ciało i zmysły. W portfolio produktów znajdują się między innymi balsamy do ciała, kremy do rąk, mydła do ciała, maseczki do twarzy czy kremy. Powstanie tej marki było odpowiedzią na potrzeby naszych konsumentów.

Obecnie coraz więcej osób chce korzystać z kosmetyków naturalnych i inspirowanych naturą, zawierających dobry, bezpieczny skład. Kosmetyki marki Buña z pewnością takie są.

Naszą konkurencją mogą być więc te z marek, które są w stanie zaoferować klientom podobne produkty i w podobnej, niskiej, jak na tę jakość produktów, cenie.

Neuronica kontra starzenieW portfolio macie jeszcze dwie marki apteczne: są to Solvea i Neuronica. Dermokosmetyki kuszą, ale kilku producentów już się na nich sparzyło – niełatwo jest wprowadzić kolejną markę na całkiem zagęszczoną już półkę. Czym więc przekonujecie apteki do współpracy?

Solvea i Neuronica to nasze najbardziej wyspecjalizowane marki z portfolio produktów Basel Olten Pharm.

Solvea powstała w odpowiedzi na jedną z najbardziej pożądanych funkcji kosmetyków pielęgnacyjnych - nawilżanie.

Produkty z jej linii wyróżniają się znakomitą jakością w przystępnej cenie. Unikalny kompleks nawilżający, bazujący na połączeniu wielomolekułowej kompozycji opartej na 4 różnych cząsteczkach hialuronowych sprawia, że produkty linii Solvea zapobiegają odparowywaniu cząsteczek wody z naskórka, ale także zapewniają jej naturalne uzupełnianie się.

Neuronica to marka przeciwstarzeniowa o wysokiej zawartości składników aktywnych - przeciwzmarszczkowych i relaksujących mięśnie mimiczne.

To wszystko sprawia, że konsumentki chętnie sięgają po te kosmetyki.

Czy ciężko dziś nadążyć za konsumentkami?

Z roku na rok trendy i upodobania naszych konsumentów zmieniają się. Marka, która chce za nimi nadążyć musi wsłuchiwać się w ich potrzeby i na bieżąco na nie odpowiadać. Spółki kosmetyczne (ale nie tylko) powinny także przewidywać pewne trendy i odpowiadać na zmieniające się otoczenie konsumenta. Najlepszym przykładem produktu z portfolio Basel Olten Pharm, które jest odpowiedzią na pogarszające się warunki atmosferyczne są kosmetyki z linii Oxygen Detoks, będące pewnego rodzaju tarczą dla naszej skóry w walce ze smogiem.

Jakie działania marketingowe będą w tym roku dla Was najistotniejsze?

Staramy się skupiać na wszystkich obszarach. Dla każdej z marek kanały komunikacji są jednak nieco inne. Dedykowani danym markom brand managerowie podejmują decyzję o wyborze najefektywniejszych narzędzi.

W przypadku wszystkich z marek skupiamy się zarówno na działaniach online jak i offline.

Bardzo ważne znaczenie ma dla nas ciągła współpraca z mediami i działania w social media. Coraz częściej decydujemy się także na kampanie skierowane do masowego odbiorcy. W tym roku możemy się na przykład pochwalić pierwszą kampanią w telewizji dla marki Mincer Pharma.

Czy może Pani zdradzić kilka najciekawszych nowości w poszczególnych markach, jakie wejdą w tym roku na rynek?

Nowościami, które już wprowadziliśmy na rynek są między innymi linia kosmetyków Mincer Pharma – Antiredness, dedykowana skórze naczynkowej, czy produkty marki evree z linii Back Rose, przeznaczone dla osób, które chcą chronić swoją skórę przed zanieczyszczeniami, związanymi z życiem w dużym mieście. Od niedawna w naszym portfolio mamy także kremy do rąk zawierające olej z konopi, które dzięki swoim naturalnym właściwościom silnie nawilżają skórę.

Basel Olten Pharm mocno podkreśla inwestycje w eksport. Dlaczego to dla Was takie istotne?

Rozwój sprzedaży międzynarodowej jest naszym głównym celem ze względu na ogromne perspektywy, jakie w związku z tym dostrzegamy. Szerokie portfolio naszych produktów, a także możliwości produkcji, jakimi dysponujemy, sprawiają, że możemy skutecznie zawalczyć o klientów pod różnymi szerokościami geograficznymi. Chcemy więc wykorzystać tę szansę i dać szansę naszym markom na rozpoznawalność także na świecie. 

Które rynki oceniacie jako najbardziej perspektywiczne?

Dostrzegamy ogromne perspektywy w rozwoju sprzedaży międzynarodowej. Jak wspominałam, dysponujemy zapleczem, zarówno do rozwoju własnych marek, jak i produkcji kontraktowej. Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami z wielu krajów, w zasadzie na wszystkich kontynentach.

Oczywiście kluczowe są dla nas największe rynki jak USA czy kraje Ameryki Południowej, czy Bliskiego Wschodu.

Wiele z umów zostało już podpisanych, czekamy na zakończenie procesu certyfikacji produktów aby wejść na rynek. Dla takiej spółki jak nasza to ogromna szansa. Szerokie portfolio naszych produktów pozwala sprostać oczekiwaniom różnych konsumentów, dzięki czemu nie musimy zamykać się tylko na żadne obszary.

Gdzie widzicie się za kolejnych 5-10 lat?

Branża kosmetyczna w Polsce i na świecie jest na tyle dynamiczna, że ciężko jest przewidzieć, jakie zmiany w niej zajdą w ciągu najbliższych 5 czy 10 lat. Zmieniające się trendy i oczekiwania konsumentów a także coraz to nowe regulacje prawne mają ogromny wpływ na funkcjonowanie spółek, takich jak nasza.

Długofalowa strategia rozwoju Basel Olten Pharm zakłada jednak, że większość naszego przychodu będzie generowana poprzez kontrakty zagraniczne.

Jesteśmy już obecni z naszymi produktami m.in. w Rosji, Niemczech, Finlandii,  Katarze, Kuwejcie, Wietnamie, Iraku, Litwie, Łotwie czy USA. Wierzymy, że w ciągu tego roku lista państw, w których można kupić produkty naszych marek znacznie się wydłuży a my będziemy znani szerszej grupie odbiorców, na całym świecie.

Rozmawiała Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!