MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Użyteczna wiedza branżowa - seminarium dotyczące Dobrych Praktyk Reklamy Kosmetyków
Użyteczna wiedza branżowa - seminarium dotyczące Dobrych Praktyk Reklamy Kosmetyków

To była już 7. edycja seminarium "Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków". Wzięło w nim udział ponad 130 osób. Wśród grona uczestników duży zespół tworzyli goście z inspekcji sanitarnych i handlowych z wielu regionów Polski. Po raz pierwszy wydarzenie odbyło się pod patronatem ministra Marka Posobkiewicza, Głównego Inspektora Sanitarnego.

Dla Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego to wyraz uznania dla 9-letnich starań, skupionych na podnoszeniu standardów i jakości reklamy oraz deklaracji marketingowych w sektorze kosmetycznych w Polsce.

Ogromnym walorem seminarium była jego warsztatowa formuła oraz interesujące gremium prelegentów. Dobre Praktyki Reklamy Kosmetyków to jedyne szkolenie na rynku, gdzie nadzór i administracja razem z przemysłem dyskutuje nad deklaracjami budzącymi wątpliwości oraz sposobem wykorzystania poszczególnych dokumentów źródłowych w procesie oceny deklaracji i reklam. W uznaniu wagi projektu obrony sprzedaży kosmetyków w aptekach Związek zdecydował, iż czas najwyższy odświeżyć wiedzę i raz jeszcze podkreślić ciężar gatunkowy samoregulacji, dobrych praktyk i dobrego obyczaju w reklamie.

Wykładowcami seminarium byli:   

  • Izabela Burzyńska, Główny Specjalista, Departament Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia, Główny Inspektorat Sanitarny
  • Irena Kurzątkowska, Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie
  • Konrad Drozdowski, Dyrektor Generalny Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
  • Michał Tracz, Kancelaria Prawna Domański, Zakrzewski, Palinka

Wykłady otworzył mecenas Tracz, prezentując prawne aspekty, dobre obyczaje i dobre praktyki w zakresie reklamy kosmetyków. Prezentacja nadała kierunek dyskusjom oraz okazała się dobrym tłem dla pozostałych paneli dyskusyjnych. Kolejny wykład zaprezentowała Izabela Burzyńska, podkreślając znaczenie dokumentów niewiążących i samoregulacji w ocenie deklaracji marketingowych. Ta prezentacja okazała się dla uczestników szczególnie ważna z perspektywy ich zawodowych wyzwań. Z kolei Irena Kurzątkowska omówiła przykłady rynkowych deklaracji niezgodnych, zwracając uwagę na znaczenie dobrych praktyk we współpracy osoby odpowiedzialnej z nadzorem. Część wykładową zakończyła dyrektor generalna PZPK, Blanka Chmurzyńska – Brown, ilustrując rolę dobrej samoregulacji jako siły sektora, na tle prowadzonego przez Związek dialogu w sprawie zachowania sprzedaży kosmetyków w aptekach.

Najwięcej emocji wzbudziły wśród uczestników warsztaty, poprowadzone przez ekspertów Grupy Roboczej Związku CLAIMS. W trakcie zajęć praktycznych, goście z pomocą moderatorów szczegółowo oceniali deklarację w oparciu o istniejące przepisy prawa, dokumenty techniczne, soft law i dobre praktyki. Dzięki skrupulatnej analizie każdego zdania zapisanego na przykładowych, fikcyjnych deklaracjach autorstwa Związku, przedstawiono aktualne problemy w prawidłowej komunikacji marketingowej produktu, funkcjonujące na rynku.

Związek jako lider sektora kosmetycznego w Polsce deklaruje kontynuację edukacji w obszarze deklaracji marketingowych, dlatego już dziś zaprasza na kolejne edycje tego szkolenia.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!