TOP10: co się czytało, co się klikało na Wirtualnych w 2018?

TOP10: co się czytało, co się klikało na Wirtualnych w 2018?

Patrząc na wyniki tego, co interesowało Użytkowników Wirtualnych Kosmetyków minionym właśnie roku, to były przede wszystkim są to informacje o ludziach ten rynek tworzących, newsy związane ze znanymi, raczej dużymi markami, rynkowe analizy i informacje dotyczące startupów. 

Przygotowaliśmy dla Państwa zestawienie 10 najchętniej czytanych tekstów opublikowanych na naszym portalu w 2018 roku:

1. Właściciele dwóch firm kosmetycznych w pierwszej setce najbogatszych Polaków

Pieniądze to zawsze ciekawy temat. Mówi się, że dżentelmeni o nich nie rozmawiają, tylko je mają. I w zasadzie to może posłużyć za cały komentarz do tego newsa. Tym bardziej, że wizerunek publiczny obu bohaterów raczej na pierwszy plan wybija skromność, nie ostentację.

2. Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym

Warto rozmawiać. Promować polską branżę kosmetyczną, wymieniać uwagi, wychodzić poza wąski i nudnawy czasem tor PR-u produktowego. Odbiorcy wolą historie niż reklamy kolejnych produktów. Dowód? Ponad ćwierć miliona odsłon rozmowy zamieszczonej przez Wirtualną Polskę.

3. Kosmetyki w centrum uwagi – branżowa debata podczas Europejskiego Forum Gospodarczego w Łodzi

Rynek jaki jest każdy widzi – można powiedzieć. Jednak to właśnie podczas tego typu dyskusji można spojrzeć na tenże z wielu perspektyw. Daje to bardziej pogłębiony obraz całości, a jednocześnie dla osób spoza branży jest ciekawym wprowadzeniem w jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów polskiej gospodarki. A tam, gdzie konkurencja jest silna, tam biznesowo naprawdę jest ciekawie…

4. Wielka trójka z branży kosmetycznej wśród 100 najważniejszych postaci na 100 lat polskiej gospodarki

Stulecie niepodległości przyniosło wysyp publikacji związanych z najsilniejszymi polskimi firmami. I bardzo dobrze, bo „Made in Poland” to ważna cegiełka do tworzenia silnej polskiej gospodarki. Wielu naszych przedsiębiorców unika wielkich słów, ale to, co robią dzień po dniu, rok po roku, to właśnie najlepszy przejaw patriotyzmu gospodarczego. Tworzenie miejsc pracy, płacenie podatków, wzmacnianie ich markami polskiej marki za granicą – przedsiębiorcy mają swój mocny udział w tym, jak wielki skok cywilizacyjny nam się szczególnie w ostatnich 30 latach zdarzył.  W branży kosmetycznej mamy w tym względzie naprawdę piękne historie.

5. Ekocuda – w Warszawie padł rekord

Targi, które na dobre wpisały się w kalendarz corocznych imprez. Targi, które urosły z rynkiem. Targi, które dają okazję do poznania mnóstwa nowych marek. Czasem ich twórcy intencjonalnie (lub z powodu środków, którymi dysponują) pozostają na poziomie manufaktur, czasem to firmy, które w ciągu kilku lat potrafią szybko rozwinąć skrzydła - nie tylko na polskim podwórku -  vide: Yope. Kosmetyki bliskie naturze to segment, który wciąż jest i pewnie przez jakiś czas jeszcze będzie bardzo na czasie. A odbiorcy chętnie szukają wartościowych informacji na temat interesujących młodych marek kosmetyków naturalnych.

6. Basel wnioskuje do sądu o przyspieszone postępowanie układowe

To jedna ze smutniejszych chyba historii ostatniego czasu. Firma, która miała wielką wolę zamieszać mocno na rynku kosmetycznym, zamieszała, ale chyba nie w takim znaczeniu, jakiego by rynek i otoczenie oczekiwało. Ten biznes rósł niebezpiecznie szybko, konieczny był więc inwestor, który następnie za burtę wyrzucił jego twórców. To był dla wielu szok, kiedy na koniec 2017 roku okazało się, że Mirosław Bryk i Anna Mrowińska znaleźli się poza firmą. O rodzinie Kąkolewskich głośno było przez cały rok, szybko więc i ta część ich wielopiętrowego biznesu okazała się trudną do przełknięcia – dla obligatariuszy – żabą.

7. Phenome pozyskało nowego inwestora. Bardzo ciekawy biznesowo alians w branży kosmetycznej

News jak kierunek pewnych zapewne nieuchronnych trendów. Konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe marki, a młodym firmom często do dalszego rozwoju przydaje się zastrzyk finansowy. I wtedy pojawia się on. Inwestor. Czasem to fundusz, czasem pojawia się anioł biznesu z kompletnie innego sektora, czasem jest to – jak w tym przypadku -  inwestor branżowy. Przejęcia udziałów, fuzje, strategiczne alianse – to prawdopodobny kierunek rozwoju rynku kosmetycznego.

8. 164 polskie firmy na Cosmoprof! Nasza branża kosmetyczna zaprezentowała się doskonale w Bolonii...

Odkąd Wirtualne Kosmetyki pojawiły się w medialnej przestrzeni, od początku obecne są na Cosmoprof. Nie tylko, żeby pisać o „naszych” w Bolonii – choć to jest rzeczywiście dobry moment i miejsce do rozmów o eksporcie. Skala tych targów sprawia, że można tu poczuć, w którym kierunku rynek rozwija się i jakie trendy nadciągają. Lubimy spotkania z polskimi wystawcami, lubimy rozmowy z przedstawicielami marek, których u nas jeszcze nie ma... I lubimy media społecznościowe, które pozwalają natychmiast pokazać polskim konsumentom, jak fajnie wypadają polscy producenci na tle zagranicznej konkurencji. Łapki idą w górę błyskawicznie;-)

9. Katarzyna Butrymowicz-Knap, Bielenda: działanie w tempie "insta" jest naturą social mediów, ale sprzyja też potrzebom rynku kosmetycznego

Czytelnicy cenią opinie fachowców z rynku. Kosmetyki są dziś produktem, które świetnie zagospodarowują przestrzeń social mediów. Bielenda zaś jest tą marką, której udało się dzięki konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej dotrzeć z komunikacją i ofertą do młodego pokolenia. A odmładzanie marek to naprawdę nie jest łatwy temat. Nic dziwnego, że case tej marki jest chętnie czytany nie tylko przez ludzi z branży kosmetycznej.

10. Influencer wszechmogący? Prawie - jeśli broni go wiarygodność

Temat jest ogólnie tak bardzo na czasie, że kiedy jeden z dziennikarzy wymyślił kompletnie wyssany z palca news o beta-influencerach doczekał się nawet eksperckich komentarzy w tej sprawie… Środki reklamowe coraz częściej przechodzą z offline na online – w tym do osób, za którymi stoją rzesze fanów. Oczywiście za ten rząd dusz influencerzy każą sobie coraz więcej płacić. A firmy mają coraz częściej zagwozdkę, ile tak naprawdę taka współpraca jest warta, z kim warto, z kim niekoniecznie, czy efekty da się przeliczyć? I czasem tylko komuś wydaje się co najmniej dziwne, kiedy faktura opiewa na kilkanaście tysięcy za jedno zdjęcie wrzucone na fejsa. Zdjęcie, które uzbiera tysiąc lajków, ale za chwilę ginie w zalewie kolejnych wrzucanych tam i zalajkowanych zdjęć…

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi