MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

TOP10: co się czytało, co się klikało na Wirtualnych w 2018?
TOP10: co się czytało, co się klikało na Wirtualnych w 2018?

Patrząc na wyniki tego, co interesowało Użytkowników Wirtualnych Kosmetyków minionym właśnie roku, to były przede wszystkim są to informacje o ludziach ten rynek tworzących, newsy związane ze znanymi, raczej dużymi markami, rynkowe analizy i informacje dotyczące startupów. 

Przygotowaliśmy dla Państwa zestawienie 10 najchętniej czytanych tekstów opublikowanych na naszym portalu w 2018 roku:

1. Właściciele dwóch firm kosmetycznych w pierwszej setce najbogatszych Polaków

Pieniądze to zawsze ciekawy temat. Mówi się, że dżentelmeni o nich nie rozmawiają, tylko je mają. I w zasadzie to może posłużyć za cały komentarz do tego newsa. Tym bardziej, że wizerunek publiczny obu bohaterów raczej na pierwszy plan wybija skromność, nie ostentację.

2. Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym

Warto rozmawiać. Promować polską branżę kosmetyczną, wymieniać uwagi, wychodzić poza wąski i nudnawy czasem tor PR-u produktowego. Odbiorcy wolą historie niż reklamy kolejnych produktów. Dowód? Ponad ćwierć miliona odsłon rozmowy zamieszczonej przez Wirtualną Polskę.

3. Kosmetyki w centrum uwagi – branżowa debata podczas Europejskiego Forum Gospodarczego w Łodzi

Rynek jaki jest każdy widzi – można powiedzieć. Jednak to właśnie podczas tego typu dyskusji można spojrzeć na tenże z wielu perspektyw. Daje to bardziej pogłębiony obraz całości, a jednocześnie dla osób spoza branży jest ciekawym wprowadzeniem w jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów polskiej gospodarki. A tam, gdzie konkurencja jest silna, tam biznesowo naprawdę jest ciekawie…

4. Wielka trójka z branży kosmetycznej wśród 100 najważniejszych postaci na 100 lat polskiej gospodarki

Stulecie niepodległości przyniosło wysyp publikacji związanych z najsilniejszymi polskimi firmami. I bardzo dobrze, bo „Made in Poland” to ważna cegiełka do tworzenia silnej polskiej gospodarki. Wielu naszych przedsiębiorców unika wielkich słów, ale to, co robią dzień po dniu, rok po roku, to właśnie najlepszy przejaw patriotyzmu gospodarczego. Tworzenie miejsc pracy, płacenie podatków, wzmacnianie ich markami polskiej marki za granicą – przedsiębiorcy mają swój mocny udział w tym, jak wielki skok cywilizacyjny nam się szczególnie w ostatnich 30 latach zdarzył.  W branży kosmetycznej mamy w tym względzie naprawdę piękne historie.

5. Ekocuda – w Warszawie padł rekord

Targi, które na dobre wpisały się w kalendarz corocznych imprez. Targi, które urosły z rynkiem. Targi, które dają okazję do poznania mnóstwa nowych marek. Czasem ich twórcy intencjonalnie (lub z powodu środków, którymi dysponują) pozostają na poziomie manufaktur, czasem to firmy, które w ciągu kilku lat potrafią szybko rozwinąć skrzydła - nie tylko na polskim podwórku -  vide: Yope. Kosmetyki bliskie naturze to segment, który wciąż jest i pewnie przez jakiś czas jeszcze będzie bardzo na czasie. A odbiorcy chętnie szukają wartościowych informacji na temat interesujących młodych marek kosmetyków naturalnych.

6. Basel wnioskuje do sądu o przyspieszone postępowanie układowe

To jedna ze smutniejszych chyba historii ostatniego czasu. Firma, która miała wielką wolę zamieszać mocno na rynku kosmetycznym, zamieszała, ale chyba nie w takim znaczeniu, jakiego by rynek i otoczenie oczekiwało. Ten biznes rósł niebezpiecznie szybko, konieczny był więc inwestor, który następnie za burtę wyrzucił jego twórców. To był dla wielu szok, kiedy na koniec 2017 roku okazało się, że Mirosław Bryk i Anna Mrowińska znaleźli się poza firmą. O rodzinie Kąkolewskich głośno było przez cały rok, szybko więc i ta część ich wielopiętrowego biznesu okazała się trudną do przełknięcia – dla obligatariuszy – żabą.

7. Phenome pozyskało nowego inwestora. Bardzo ciekawy biznesowo alians w branży kosmetycznej

News jak kierunek pewnych zapewne nieuchronnych trendów. Konsumenci są coraz bardziej otwarci na nowe marki, a młodym firmom często do dalszego rozwoju przydaje się zastrzyk finansowy. I wtedy pojawia się on. Inwestor. Czasem to fundusz, czasem pojawia się anioł biznesu z kompletnie innego sektora, czasem jest to – jak w tym przypadku -  inwestor branżowy. Przejęcia udziałów, fuzje, strategiczne alianse – to prawdopodobny kierunek rozwoju rynku kosmetycznego.

8. 164 polskie firmy na Cosmoprof! Nasza branża kosmetyczna zaprezentowała się doskonale w Bolonii...

Odkąd Wirtualne Kosmetyki pojawiły się w medialnej przestrzeni, od początku obecne są na Cosmoprof. Nie tylko, żeby pisać o „naszych” w Bolonii – choć to jest rzeczywiście dobry moment i miejsce do rozmów o eksporcie. Skala tych targów sprawia, że można tu poczuć, w którym kierunku rynek rozwija się i jakie trendy nadciągają. Lubimy spotkania z polskimi wystawcami, lubimy rozmowy z przedstawicielami marek, których u nas jeszcze nie ma... I lubimy media społecznościowe, które pozwalają natychmiast pokazać polskim konsumentom, jak fajnie wypadają polscy producenci na tle zagranicznej konkurencji. Łapki idą w górę błyskawicznie;-)

9. Katarzyna Butrymowicz-Knap, Bielenda: działanie w tempie "insta" jest naturą social mediów, ale sprzyja też potrzebom rynku kosmetycznego

Czytelnicy cenią opinie fachowców z rynku. Kosmetyki są dziś produktem, które świetnie zagospodarowują przestrzeń social mediów. Bielenda zaś jest tą marką, której udało się dzięki konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej dotrzeć z komunikacją i ofertą do młodego pokolenia. A odmładzanie marek to naprawdę nie jest łatwy temat. Nic dziwnego, że case tej marki jest chętnie czytany nie tylko przez ludzi z branży kosmetycznej.

10. Influencer wszechmogący? Prawie - jeśli broni go wiarygodność

Temat jest ogólnie tak bardzo na czasie, że kiedy jeden z dziennikarzy wymyślił kompletnie wyssany z palca news o beta-influencerach doczekał się nawet eksperckich komentarzy w tej sprawie… Środki reklamowe coraz częściej przechodzą z offline na online – w tym do osób, za którymi stoją rzesze fanów. Oczywiście za ten rząd dusz influencerzy każą sobie coraz więcej płacić. A firmy mają coraz częściej zagwozdkę, ile tak naprawdę taka współpraca jest warta, z kim warto, z kim niekoniecznie, czy efekty da się przeliczyć? I czasem tylko komuś wydaje się co najmniej dziwne, kiedy faktura opiewa na kilkanaście tysięcy za jedno zdjęcie wrzucone na fejsa. Zdjęcie, które uzbiera tysiąc lajków, ale za chwilę ginie w zalewie kolejnych wrzucanych tam i zalajkowanych zdjęć…

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!