Rimmel musiał wycofać reklamę mascary. Wystarczyła skarga jednej klientki i machina ruszyła...

Rimmel musiał wycofać reklamę mascary. Wystarczyła skarga jednej klientki i machina ruszyła...

Jedna z klientek zgłosiła zastrzeżenie, że efekt, jaki przedstawia reklama tuszu ScandalEyes Reloaded marki Rimmel z udziałem Cary Delevingne nie jest możliwy do uzyskania w realu. Niby wiadomo: jest prawda reklamy i prawda życia. Na większość cudownych efektów przedstawianych w reklamie, konsumentki przymykają oko, wychodząc z założenia, że wszystkie reklamy są w jakimś stopniu podkręcone i odbiegają od rzeczywistości. Jednak ta konsumentka postanowiła nie odpuścić. Zaprotestowała: napisała skargę do brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority (ASA) i machina ruszyła.

ASA to bardzo wpływowa organizacja. Doprowadziła już do wycofania reklamy Gucci z udziałem bardzo szczupłej modelki. W rzeczonej sprawie klientka kontra mascara ASA również zadziałała skutecznie i jednoznacznie. Organizacja uznała zasadność zastrzeżeń klientki i zaleciła firmie Coty wycofanie kontrowersyjnego spotu. Firma próbowała polemizować i argumentować, że nie było jej celem reklamowe oszustwo, a spot zgodny był z brytyjskimi standardami reklamy.

Ale po kolei. Co nie spodobało się klientce? Przede wszystkim to, że po zastosowaniu produktu ScandalEyes Reloaded wcale nie ma tak wydłużonych i zagęszczonych rzęs jak aktorka w prezentowanym spocie utrzymanym w klimacie filmu akcji. Do tego w reklamie pokazano, że wystarczy krótkie przetarcie rzęs wacikiem z wodą i po maskarze nie ma śladu... Rzeczywiście, abstarhując od prawdziwości rzęs, realizm demakijażu może budzić poważne wątpliwości;-)

Co na to producent? Rimmel argumentował, że modelka nie ma przyklejonych sztucznych rzęs, a jedynie sztuczne kępki uzupełniające przerzedzenia. Firma Coty przesłała też do ASA zdjęcia z postprodukcji, z których wynikało, że niektóre rzęsy zostały dorysowane komputerowo, bo na tle ciemnego cienia do powiek te przestały być widoczne.

To jednak nie przekonało ASA. W oświadczeniu napisano: "Przyjęliśmy do wiadomości zapewnienia Coty, że techniki użyte w postprodukcji nie miały na celu przedłużenia rzęs modelki. Uważamy jednak, że na zdjęciach po retuszu wyglądają one na dłuższe. Trudno powiedzieć, czy efekt jest kwestią wklejonych kępek, komputerowego dorysowania włosków czy połączenia obu technik, ale w naszej ocenie rzęsy wydają się dłuższe i bardziej gęste". Ostatecznie marka kosmetyczna przychyliła się do prośby i wycofała spot.

W związku z tą sprawą pojawiły się też gorące dyskusje, jak zatem reklamować tusze, gdy tak naprawdę efekt będzie inny u każdej konsumentki, z uwagi na różną długość rzęs, ich gęstość czy choćby budowę oka. Internautki jednak w zdecydowanej większości komentowały, że oczekują więcej prawdy w reklamie. W ich opinii podrasowane reklamy kosmetyków zwiększają i tak sporą już nieufność w deklaracje producentów. Perfekcyjne ciała, twarze, makijaże, sugerują, że wystarczy kupić dany produkt, by natychmiast zbliżyć się do takiego ideału - i to irytuje nieco bardziej krytyczne wobec reklamy i nie podchodzące do niej bezrefleksyjnie konsumentki. Widać więc, że klientki wysyłają producentom czytelny sygnał, że podrasowane piękno nie jest tym, czego oczekują w komunikacji marketingowej.

Jedna z internautek tak wyraziła swoją opinię: "Wszyscy wiemy, że reklamy kłamią, co nie znaczy jeszcze, że mamy na to pozwalać, a nawet więcej - uważać to za normalne i słuszne. Przy takim podejściu niedługo doszlibyśmy do punktu, w którym wszystkie chwyty są dozwolone, aby tylko wyciągnąć pieniądze od ludzi. Potem dziwią się na całym świecie, że ludzie zakładają sobie "ad blocki" i inne programy, żeby uniknąć tego patologicznego kłamstwa(...). Ja widząc jakąkolwiek "reklamę", natychmiast "trzymam się za portfel" i przełączam kanał/stronę. Do tego doprowadzają wasze >>nowoczesne standardy<<"

Chcesz zobaczyć reklamę, o której zrobiło się tak głośno?
 

 

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi