MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rimmel musiał wycofać reklamę mascary. Wystarczyła skarga jednej klientki i machina ruszyła...
Rimmel musiał wycofać reklamę mascary. Wystarczyła skarga jednej klientki i machina ruszyła...

Jedna z klientek zgłosiła zastrzeżenie, że efekt, jaki przedstawia reklama tuszu ScandalEyes Reloaded marki Rimmel z udziałem Cary Delevingne nie jest możliwy do uzyskania w realu. Niby wiadomo: jest prawda reklamy i prawda życia. Na większość cudownych efektów przedstawianych w reklamie, konsumentki przymykają oko, wychodząc z założenia, że wszystkie reklamy są w jakimś stopniu podkręcone i odbiegają od rzeczywistości. Jednak ta konsumentka postanowiła nie odpuścić. Zaprotestowała: napisała skargę do brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority (ASA) i machina ruszyła.

ASA to bardzo wpływowa organizacja. Doprowadziła już do wycofania reklamy Gucci z udziałem bardzo szczupłej modelki. W rzeczonej sprawie klientka kontra mascara ASA również zadziałała skutecznie i jednoznacznie. Organizacja uznała zasadność zastrzeżeń klientki i zaleciła firmie Coty wycofanie kontrowersyjnego spotu. Firma próbowała polemizować i argumentować, że nie było jej celem reklamowe oszustwo, a spot zgodny był z brytyjskimi standardami reklamy.

Ale po kolei. Co nie spodobało się klientce? Przede wszystkim to, że po zastosowaniu produktu ScandalEyes Reloaded wcale nie ma tak wydłużonych i zagęszczonych rzęs jak aktorka w prezentowanym spocie utrzymanym w klimacie filmu akcji. Do tego w reklamie pokazano, że wystarczy krótkie przetarcie rzęs wacikiem z wodą i po maskarze nie ma śladu... Rzeczywiście, abstarhując od prawdziwości rzęs, realizm demakijażu może budzić poważne wątpliwości;-)

Co na to producent? Rimmel argumentował, że modelka nie ma przyklejonych sztucznych rzęs, a jedynie sztuczne kępki uzupełniające przerzedzenia. Firma Coty przesłała też do ASA zdjęcia z postprodukcji, z których wynikało, że niektóre rzęsy zostały dorysowane komputerowo, bo na tle ciemnego cienia do powiek te przestały być widoczne.

To jednak nie przekonało ASA. W oświadczeniu napisano: "Przyjęliśmy do wiadomości zapewnienia Coty, że techniki użyte w postprodukcji nie miały na celu przedłużenia rzęs modelki. Uważamy jednak, że na zdjęciach po retuszu wyglądają one na dłuższe. Trudno powiedzieć, czy efekt jest kwestią wklejonych kępek, komputerowego dorysowania włosków czy połączenia obu technik, ale w naszej ocenie rzęsy wydają się dłuższe i bardziej gęste". Ostatecznie marka kosmetyczna przychyliła się do prośby i wycofała spot.

W związku z tą sprawą pojawiły się też gorące dyskusje, jak zatem reklamować tusze, gdy tak naprawdę efekt będzie inny u każdej konsumentki, z uwagi na różną długość rzęs, ich gęstość czy choćby budowę oka. Internautki jednak w zdecydowanej większości komentowały, że oczekują więcej prawdy w reklamie. W ich opinii podrasowane reklamy kosmetyków zwiększają i tak sporą już nieufność w deklaracje producentów. Perfekcyjne ciała, twarze, makijaże, sugerują, że wystarczy kupić dany produkt, by natychmiast zbliżyć się do takiego ideału - i to irytuje nieco bardziej krytyczne wobec reklamy i nie podchodzące do niej bezrefleksyjnie konsumentki. Widać więc, że klientki wysyłają producentom czytelny sygnał, że podrasowane piękno nie jest tym, czego oczekują w komunikacji marketingowej.

Jedna z internautek tak wyraziła swoją opinię: "Wszyscy wiemy, że reklamy kłamią, co nie znaczy jeszcze, że mamy na to pozwalać, a nawet więcej - uważać to za normalne i słuszne. Przy takim podejściu niedługo doszlibyśmy do punktu, w którym wszystkie chwyty są dozwolone, aby tylko wyciągnąć pieniądze od ludzi. Potem dziwią się na całym świecie, że ludzie zakładają sobie "ad blocki" i inne programy, żeby uniknąć tego patologicznego kłamstwa(...). Ja widząc jakąkolwiek "reklamę", natychmiast "trzymam się za portfel" i przełączam kanał/stronę. Do tego doprowadzają wasze >>nowoczesne standardy<<"

Chcesz zobaczyć reklamę, o której zrobiło się tak głośno?
 

 

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!