W ciągu ostatnich kilku miesięcy Avon podjął zdecydowane działania w celu zidentyfikowania i znalezienia możliwych oszczędności w ramach istniejących operacji handlowych, łańcucha dostaw i globalnej infrastruktury spółki.
Jak tłumaczy firma, sama redukcja liczby SKUs to spore oszczędności poprzez niższe koszty surowców, zapasów i zamówień. W dłuższej perspektywie doprowadzić ma to do koncentracji na produktach o wyższej stopie zwrotu i wyższych marżach.
Ten reset jest dla nas okazją do uporządkowania portfolio i skoncentrowania się na produktach istotnych dla naszego klienta
– mówi prezes firmy Jan Zijderveld.
Firma ogłosiła także plany zmniejszenia zatrudnienia o około 10% (ponad 8% redukcji, która już dokonała się w 2018 r.), aby dostosować się do bieżących zmian modelu operacyjnego i stworzyć bardziej elastyczną organizację, która będzie lepiej dostosowana do bieżących i przyszłych działań. Redukcje etatów zaplanowane są do końca 2019.
Decyzje takie jak te są zawsze trudne, jednak musimy podjąć działania niezbędne do poprawy naszej działalności i naszych przyszłych wzrostów. Chciałbym wyrazić moją szczerą wdzięczność wobec utalentowanych pracowników dotkniętych tą restrukturyzacją i zadeklarować, że dołożymy wszelkich starań, aby zapewnić wszystkim sprawiedliwe traktowanie i szacunek
– mówi Zijderveld.
W najbliższym czasie postaramy się dowiedzieć, czy w ramach globalnej restrukturyzacji zmiany dotkną również spółkę Avon Polska.