MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Polska branża kosmetyczna przygotowuje się do realizacji założeń Strategii Plastikowej 2030 - wypełnij ankietę
Polska branża kosmetyczna przygotowuje się do realizacji założeń Strategii Plastikowej 2030 - wypełnij ankietę

Powstaje Raport Strategia Plastikowa 2030 a Branża Kosmetyczna. Autorem raportu jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, a partnerem Deloitte Polska. Weź udział w badaniu - pomóż zmieniać przemysł kosmetyczny w przyjaźniejszy środowisku naturalnemu.

Rusza ankieta adresowana do przedsiębiorców. Chcesz wziąć udział - zgłoś się, koniecznie! Im więcej głosów i opinii, tym badanie będzie bardziej miarodajne dla branży kosmetycznej.

Ponad rok temu, 16 stycznia 2018 roku, Komisja Europejska przyjęła obszerną, długofalową  i paneuropejską strategię dotyczącą tworzyw sztucznych. Jest to element polityki dotyczącej gospodarki o obiegu zamkniętym.

Strategia doprowadzi do zmian w projektowaniu, wytwarzaniu, stosowaniu i przetwarzaniu opakowań. Związek od momentu ogłoszenia strategii prowadzi działania, aby jak najlepiej przygotować sektor kosmetyczny do jej realizacji.

Jednocześnie system zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych w Polsce jest w procesie dostosowania do wymogów UE. W najbliższych latach wymusi na społeczeństwie i przedsiębiorcach znacznie wyższy poziom odzysku opakowań, niż obecny.

Chcemy być  aktywnym uczestnikiem zmian

– mówi Blanka Chmurzyńska – Brown, dyrektor generalna Związku.  

Tak wyraźny styk regulacji „kosmetyk – środowisko” to dla naszego sektora nowość. A przecież opakowanie kosmetyku to jego nieodłączny atrybut. Rolą Związku jest wybiegać w przyszłość i przygotować członków do zmian. Aby prezentować stanowisko sektora kosmetycznego, poznać dotychczasowe doświadczenia i praktyki oraz zrozumieć wyzwania potrzebujemy dyskusji o nadchodzących zmianach w obszarze opakowań kosmetyków. Badanie pomoże ocenić sytuację jakościowo, da fotograficzny obraz status quo rynku. Raport pozwoli ocenić skalę wyzwań oraz gotowość do zmian pośród producentów kosmetyków oraz naszych konsumentów. Zależy nam na rozwoju sektora przy jednoczesnej ochronie jego specyfiki i różnorodności. Bezpieczeństwo samych kosmetyków i dostępność opakowań to nadrzędne cele.

- przekonuje dyrektor generalna Związku.

Jeśli są Państwo zainteresowani badaniem i chcą być współautorem Raportu - zachęcamy do udziału. Zgłoszenie chęci udziału w badaniu prosimy wysłać na adres mailowy p. Lidii Lukowskiej: llukowska@kosmetyczni.pl. W odpowiedzi otrzymają Państwo link do ankiety, której wypełnienie nie powinno zająć więcej niż 25 minut.

Od redakcji: Najlepsze rozwiązania dla branży kosmetycznej wypracowywane są przy szerokiej konsultacji z całym rynkiem. Nie bądźmy ekologiczni tylko deklaratywnie. Odrobina czasu poświęcona na wypełnienie ankiety pomoże organizacjom branżowym pracować nad najbardziej pożądanym kierunkiem i harmonogramem i tak nieuchronnych zmian. Aspekt ekologii jest coraz ważniejszy dla konsumentów, szczególnie tych młodszych, którzy już są lub za kilka lat będą Państwa główną grupą docelową. To im, a także kolejnym pokoleniom, zostawiamy ten nasz świat w spadku.

Dziś nikt już nie kwestionuje, że poprzednie dekady przyczyniły się do znaczącej destrukcji, która ma olbrzymi wpływ na naszą teraźniejszość. Jesteśmy też ostatnim pokoleniem, które może jeszcze cokolwiek zmienić... Zgłaszajcie się do ankiety, opiniujcie, wyrażajcie poglądy - działajmy razem. #bettertogether

Polecamy również:

Konsumenci chcą się ograniczać - trend zero-waste coraz mocniej dotyka branżę kosmetyczną
Nielsen: eko trend w kosmetykach szybko dojrzewa
W Polsce zużywa się 3,5 mln ton plastiku rocznie. Obroty branży wynoszą 80 mld zł
Henkel wzmacnia zaangażowanie w promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym
Anna Szczerba: Wiele innowacyjnych rozwiązań spojawia się w wyniku dialogu z klientami
Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu
Unilever czuje trend - marka Love Beauty and Planet już w Polsce

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!