28 maja 2019 w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, której gościem specjalnym był Kevin Murphy, znany stylista fryzur oraz twórca profesjonalnych kosmetyków do włosów marki KEVIN.MURPHY. Kevin Murphy, chcąc podkreślić istotę inicjatywy, którą podjęła marka, osobiście opowiedział o narastającym problemie związanym z masową produkcją plastiku.
„Według danych każdej minuty do oceanu trafia tyle plastiku, ile jest w stanie pomieścić ciężarówka pełna śmieci. To aż 8 milionów ton plastiku trafiającego rocznie do oceanu. Zaś aktualnie w wodach oceanicznych znajduje się ponad 150 ton odpadów.” – podkreśla Kevin Murphy.
Liczby związane z produkcją plastikowych opakowań robią ogromne wrażenie, jednocześnie uświadamiając skalę problemu. Każdego roku na świecie produkowanych jest 300 ton plastiku, z którego ponownie wykorzystuję się tylko 5%. Tak szybko narastająca ilość tworzyw sztucznych sprawi, że w 2050 roku w oceanach będzie więcej plastiku niż ryb!!!
Kampania marki ma w swoim założeniu nie tylko wpłynąć na zredukowanie światowej produkcji plastiku, ale także rozpocząć obejmujące całą branżę kosmetyczną rozmowy na temat źródła tego problemu. KEVIN.MURPHY ma nadzieję zmienić panujące w branży standardy: wprowadzić pełną transparentność i otwartość na dzielenie się informacjami dotyczącymi przyjaznych dla środowiska procesów.
Kevin.Murphy OWP - Jak to robimy? from Aleksandra Sąpór on Vimeo.
Polecamy również:
Oriflame - wielkie Love dla Natury
MPS Koszalin: Racjonalne wykorzystanie plastiku w produkcji opakowań to konieczność
Geraldine Huse, Procter & Gamble: konsumenci oczekują zmian biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju
Unilever czuje trend - marka Love Beauty and Planet już w Polsce