MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Ostrożnie z ambasadorkami - Skin79 w ogniu krytyki za zaangażowanie Deynn
Ostrożnie z ambasadorkami - Skin79 w ogniu krytyki za zaangażowanie Deynn

Ambasadorki marki. Temat rzeka. Dopasowanie twarzy do promowanej marki nie jest wcale takie oczywiste, a często konsumenci uważają tego typu akcje marketingowe za zbędne i mało wiarygodne.

Na pewno angażując kogokolwiek do akcji wspierającej markę, trzeba zastanowić się dobrze dwa razy. Chyba takiej refleksji zabrakło firmie kosmetycznej Skin79 Polska. Do jednego z działań reklamowych zaprosili influencerkę o wdzięcznym pseudonimie Deynn. Problem w tym, że dziewczyna ma zdecydowanie większy elektorat negatywny niż dystrybutor azjatyckich kosmetyków zakładał, za co teraz solidnie obrywa w sieci.

Deynn zdobyła popularność w social mediach i została okrzyknięta fit-celebrytką i księżniczką Snapchata.

Typowe dziecko naszych czasów. Idealny przykład "kariery" współczesnej influencerki. Ucieczka z małego miasteczka, kiepskie wykształcenie, marzenia o sławie.. By to się ziściło konieczna jest duża dawka tupetu, arogancji, zaproszenia całego świata do swojego życia.

I rzeczywiście - dziewczynie prowadzącej ze swoim chłopakiem aktywne konta w Internecie zasięgi rosły, pojawiły się więc kontrakty reklamowe, a nawet propozycja napisania książki - bo dziś przecież każdy pisać może;-).

Dziewczyna czuła, że im bardziej sprzeda prywatność w sieci - i to raczej szokując i przeginając, tym jej akcje będą tylko zwyżkować. Upubliczniała wiele intymnych historii ze swojego życia prywatnego, zachowywała się wulgarnie i tandetnie, szokowała chamskimi komentarzami, krzywdziła bliskich - w tym małoletnią siostrę, a jej chłopak zabił na oczach internautów jaszczurkę. Można podsumować: o jedną jaszczurkę za daleko...

I wtedy szala przechyliła się w drugą stronę. Dziewczyna i jej partner zostali zalani falą negatywnych komentarzy, tracili fanów, obserwatorów - ergo tracili swoje wpływy. Do teraz. Kiedy "pomocną" dłoń wyciągnęła firma Skin79 Polska.

Co pojawia się w komentarzach?

Ano takie kwiatki dla przykładu;-)

"Rozumiem, że ta Pani utożsamia Wasze wartości? Czy raczej to nieprzemyślana kampania marketingowa?";

"Followersi Deynn to głównie dzieciaki z gimbazy, liceum itp. Przecież takich osób w większości nie jest stać na wasze produkty! Nawet jeśli ten post narobi szumu wokół was (a narobi, bo już jesteście na Pudlu), to zamieniacie wartościowe klientki na dzieci bez potencjału zakupowego. Jaka jest więc wartość dodana takiej kampanii dla was? #nieogarniam";

"Czy Skin79 wie, co polski dystrybutor robi z wizerunkiem marki w Polsce? Dostaliście zgodę od producenta na wybor tej ambasadorki?"

"Nie wiem, kto u Państwa odpowiada za marketing, ale ta osoba po prostu zrobiła klasyczny strzał w kolano i poprowadzi Państwa na dno. Niby tak dobra marka, niby dobre produkty a ma to wszystko teraz "reklamować" wulgarna, patologiczna osoba, która nie ma żadnego (!) pozytywnego wkładu w media. Po prostu dramat. Ja wiem jedno - już NIGDY nic u Państwa nie kupię. I proszę sobie darować odpowiedzi w stylu bota " Miłego dnia".

Firma początkowo próbowała jakoś usprawiedliwiać swój wybór, ale wychodziło to raczej słabo. Potem zamiast wchodzenia w dyskusję, pojawiała się częściej odpowiedź "Miłego dnia". Kryzysu nie rozwiązało to na pewno.

Influencerzy - w każdym razie spora ich część - to wyjątkowe zjawisko marketingowe. Firmy kuszą ich gigantyczne zasięgi, choć bardzo często nie sprawdzają, kim tak naprawdę są fani takiej czy innej sieciowej celebrytki.

A tam nie dość, że przoduje podstawówka i wczesne gimnazjum, to spora grupa fanów rekrutuje się z kupionych farm fanów (np. z Turcji czy Mali). Insta-celebrytki nie grzeszą ani klasą, ani talentami. Dziś wystarczy być. Szokować. Wywłać raz na jakiś czas porządny, skomentowany szeroko skandal.

Może jednak przychodzi czas opamiętania? Może wulgarność i tandeta przestaną być maszynką do zarabiania, a staną się powodem obciachu i żadnej firmie nie przyjdzie do głowy, by tego typu "celebrytów" zapraszać do współpracy?

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!