MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Okiem producenta: trendy w kosmetykach naturalnych według Laboratorium Naturella
Okiem producenta: trendy w kosmetykach naturalnych według Laboratorium Naturella

Wyznacznikiem obowiązujących trendów jak i tego - co nowego w kosmetyce „piszczy” są jedne z największych na świecie targi: produktów naturalnych Vivaness oraz beauty - Cosmoprof.

To na nich wystawcy z całego świata pokazują najświeższe rozwiązania, innowacyjne substancje oraz przedstawiają nowe produkty i marki. Czas na ich podsumowanie według marki Only Bio.

Od dłuższego czasu obserwujemy wyraźnie rosnące zainteresowanie produktami w stylu eko, a w ostatnim czasie kosmetykami naturalnymi - zawierającymi przynajmniej 95% składników naturalnych. Ich sprzedaż obejmuje już nie tylko sklepy specjalistyczne ale także drogerie, sieci multibrandowe a nawet dyskonty. Wiąże się to bezpośrednio ze wzrostem występowania chorób, w tym w szczególności - wrażliwości i alergii skórnych. Zauważyć można również trend dotyczący zmniejszenia znaczenia ceny na korzyść jakości wybieranych produktów. Konsumenci zdają sobie sprawę i akceptują fakt, że produkty wysokiej jakości, zawierające naturalne składniki – kosztują więcej. Wzrastająca świadomość powoduje dodatkowo, że wybieramy kosmetyki prawdziwie ekologiczne, opatrzone certyfikatami potwierdzającymi ich naturalny skład. Istotne jest również, z punktu widzenia odbiorców, wyraźne ograniczenie w produktach surowców, podejrzewanych o szkodliwe w dłuższym terminie działanie na organizm oraz środowisko.

Świadectwo naturalności

Trend produktów prawdziwie naturalnych czyli takich, które zawierają prawie wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego utrzymuje się już od dłuższego czasu i staje się coraz bardziej wyrazisty. Odbiorcy zdecydowanie rzadziej wpadają w pułapkę zwaną greenwashing, czyli rozwiązań podpinających się pod kategorię ekologiczną i niezasłużenie używających określeń: „eko”, „natural”, „bio” czy „organic”. Dzieje się tak za sprawą certyfikatów takich jak np. ECOCERT. Logo ECOCERT COSMOS NATURAL to znak jakości i zaufania widniejący na kosmetykach naturalnych. Odróżnia on produkty ekologiczne od tych, które jedynie je naśladują bądź udają. Świadectwo naturalności z zaufanej organizacji gwarantuje, że produkt jest faktyczne w pełni ekologiczny. Na targach kosmetycznych certyfikaty odgrywały niewątpliwie istotną rolę.

Eko opakowania

Ekologia wewnątrz ale również na zewnątrz. Bycie eko to nie tylko dbanie o siebie przy użyciu naturalnych produktów ale również dbanie o planetę. Dlatego świadomi odbiorcy zwracają coraz większą uwagę na opakowania kosmetyków, których używają.

W branży kosmetycznej dostępne są dwa przyjazne środowisku rozwiązania: bardziej powszechne opakowania z recyklingu lub eleganckie, aczkolwiek rzadko dostępne - szklane. Te ostatnie zaprezentowała na targach polska marka OnlyBio. Efektowne a jednocześnie proste w formie butelki wykonane z ciemnobrązowego szkła udowadniają, że połączenie ekologii i luksusu jest możliwe.

Kolory natury

Makijaż eko, to nie tylko kolory ziemi jak mogłoby się niektórym wydawać. To szeroka paleta barw i odcieni, zaskakująco wysoka jakość i konsystencje, nie ustępujące już dzisiaj kosmetykom syntetycznym. Coraz bardziej modny nie tylko wśród osób eko świadomych.  Tzw. kolorówka  to prężnie rozwijający się segment rynku beauty. W tym roku na targach kosmetycznych kolorów pozyskiwanych z natury nie mogło zabraknąć.

Męski świat

Kosmetyki dla kobiet zawsze pojawiają się jako pierwsze, gdyż to panie są bardziej świadome i żądne nowych, lepszych rozwiązań w tej dziedzinie. Za płcią piękną podążają maruderzy kosmetyczni, czyli panowie. To dla nich stworzone zostały rozwiązania 2w1 OnlyBio, mające zaoszczędzić im czasu i wysiłku. Szampony i żele pod prysznic w wygodnych opakowaniach, które można zabrać ze sobą w podróż lub na siłownię, a których wspólnym mianownikiem jest naturalność. Męskie eko kosmetyki to wciąż rozwijający się segment. Kto wie, być może jak zapowiadają specjaliści światowych rynków: w ciągu kilku lat będziemy mogli podziwiać również naturalne kosmetyki do makijażu przeznaczone dla panów?

Z miłości do dzieci

Naturalne propozycje dla najmłodszych cieszyły się podczas targów ogromnym zainteresowaniem odwiedzających. Wśród pokazywanych rozwiązań kosmetycznych dla dzieci można było znaleźć szampony, żele, pianki, płyny do kąpieli marki OnlyBio. Zawierają one przynajmniej 99% składników pochodzenia naturalnego, jak również wersje hipoalergiczne, bez olejków i kompozycji zapachowych. Wszystko po to by chronić delikatną skórę dzieci od dnia ich narodzin. Targi pokazały, że popyt na naturalne kosmetyki dla dzieci jest wciąż niewspółmierny do potrzeb konsumentów, a sami producenci mają tu jeszcze duże pole do popisu.

Generalne porządki

Na targach kosmetycznych, obok produktów do pielęgnacji ciała, pojawiły się również... produkty do pielęgnacji domu. Przyciągały one uwagę odbiorców, w szczególności ze Skandynawii, która jak wiadomo w sprawie ekologii przewodzi wszystkim innym krajom. Wysokiej klasy i jednocześnie skuteczne eko środki czystości to wciąż rzadkość na światowym rynku, pomimo że zapotrzebowanie na nie jest ogromne. Dlatego w zestawieniu trendów kosmetycznych pojawiają się również one.

Innowacyjne surowce

Wśród tegorocznych nurtów jeden jest szczególnie wyrazisty – kosmetyki naturalne zawierające innowacyjne surowce, równie skuteczne w działaniu na skórę jak te stosowane w kosmetykach konwencjonalnych. Laboratorium Naturella oferuje kosmetyki i środki czystości oparte są na innowacyjnej substancji wytwarzanej przez mikroorganizmy - biorafinowanej surfaktynie z rzepaku. Składnik ten doskonale myje i czyści, a co za tym idzie podnosi efektywność produktów z jego udziałem do poziomu porównywalnego z środkami syntetycznymi.

Polecamy również:
Kosmetyki naturalne napędzają rozwój rynku beauty - panel tematyczny podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy
Nowości stymulują rynek kosmetyczny
Naturalne kosmetyki są atutem w eskporcie

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!