MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Nowa inwestycja Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Zakład produkcyjny w Piasecznie będzie gruntownie rozbudowany.
Nowa inwestycja Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. Zakład produkcyjny w Piasecznie będzie gruntownie rozbudowany.

Sprzedaż krajowa i eksportowa Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris dynamicznie rośnie. Zwiększa się zatem skala produkcji, która wymaga znacznie większego zaplecza produkcyjnego.

- W wyniku nowej inwestycji możliwości produkcyjne zwiększą się w do 60 mln sztuk rocznie. Dzisiejsze moce wynoszą około 30 mln sztuk. Zwiększamy produkcję, gdyż rośnie nasza sprzedaż krajowa i zagraniczna. W roku 2016, w porównaniu do poprzedniego, wzrost wyniósł 14%. Większość tego wyniku wygenerował eksport

- powiedział Henryk Orfinger, prezes spółki Dr Irena Eris.

Sprzedaż w 2016 roku, po odliczeniu kosztów handlowych, wyniosła 204 mln zł, co daje wzrost o 13,3% w stosunku do roku 2015 (180 mln zł). Według szacunków w ciągu 5 lat sprzedaż osiągnie poziom 350 mln zł. Dużą rolę odegra w tym wzroście eksport, który stanowi aktualnie 20% sprzedaży i jest najbardziej rosnącą częścią działalności, ale właściciele i zarząd celują znacznie dalej - nawet w 50%. Bardzo dobrze przedstawiają się przekazane podczas konferencji prasowej tegoroczne wyniki spółki.

- W pierwszych czterech miesiącach 2017 roku wyniki mieliśmy o prawie 25% lepsze niż w roku poprzednim. Nie zakładamy, że tak procentowo optymistycznie zakończy się cały 2017, spodziewamy się wypłaszczenia tempa wzrostu chociażby ze względu na wysoką bazę z drugiego półrocza poprzedniego roku, ale na razie jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży. Motorem wzrostu są innowacje produktowe oraz inwestycje skierowane w strategiczne rynki. W każdym obszarze działalności: w eksporcie, w sprzedaży krajowej (zarówno, jeśli chodzi o kosmetyki masowe, dermokosmetyki, kosmetyki selektywne) notujemy istotne przyrosty, często powyżej tempa rozwoju rynku

- mówił Irek Sudnik, dyrektor generalny Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.

- Eksport ma w dalszym ciągu wyższą dynamikę niż sprzedaż krajowa, dlatego zakładam, że 20% udział eksportu w sprzedaży spółki zostanie w tym roku przekroczony. Trudno jednak prorokować, czy będzie to 22% czy 25%. Zniesienie pewnych barier na niektórych rynkach mogłoby naprawdę skutkować eksplozją sprzedażową na wielką skalę. Czasem problemem jest nie tyle znalezienie klienta na innym rynku, czy wejście na półki, ale choćby kwestia regulacji dotyczących przewozu dewiz

- dodał Sudnik.

Te szacunki przekładają się bezpośrednio na określenie poziomu produkcji - ma być ona zwiększona do poziomu 40 mln. sztuk rocznie już w 2022 roku. Docelowo moce produkcyjne mają zagwarantować możliwość produkcji na poziomie 60 mln. sztuk rocznie.

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris to firma, która od zawsze związana jest z Piasecznem. Pierwszy zakład funkcjonował w latach 1983-87 w Gołkowie. W latach 1987-93 firma miała siedzibę w dwóch piaseczyńskich lokalizacjach – przy ul. Chopina oraz ul. Staszica. Rok 1993 to początek działalności firmy w obecnej lokalizacji. Pierwszy obiekt, który powstał w przy ul. Armii Krajowej 12 miał powierzchnię wielkości 2000 m.kw. Po planowej rozbudowie całkowita powierzchnia wynosić będzie 22 000 m.kw.

Geneza aktualnego projektu
Koncepcja rozbudowy obecnego zakładu produkcyjnego powstała 10 lat temu.  Obejmowała ona budowę magazynu wysokiego składowania (projekt zrealizowany), budowę budynku biurowego z zapleczem socjalnym dla pracowników produkcji (projekt zrealizowany), budowę hali konfekcjonowania (projekt właśnie rozpoczęty) i budowę oraz przebudowę hali produkcji mas. Obecnie w związku z dynamicznym wzrostem sprzedaży produktów firmy na rynku krajowym oraz z ekspansją na rynki zagraniczne podjęta została decyzja o rozpoczęciu budowy nowej hali konfekcjonowania i w dalszej kolejności budowy oraz przebudowy hali produkcji mas.

Etapy i finansowanie
Pierwszy etap projektu zaplanowany jest na lata 2017-2018 (budowa ruszyła 01.04.2017 a zakończy się w trzecim kwartale 2018). Obejmuje budowę hali produkcyjnej działu konfekcjonowania z przebudową fragmentu parteru budynku biurowego oraz konieczną modernizacją parteru istniejącego budynku produkcyjno-biurowego w obszarze produkcji mas.

Drugi etap jest w tej chwili w fazie projektowania i będzie najprawdopodobniej obejmował likwidację obecnie istniejącego magazynu surowców i opakowań, a także wybudowanie na jego miejscu nowego budynku mieszczącego magazyn surowców, halę produkcji mas oraz zaplecze techniczne produkcji mediów. Dodatkowymi inwestycjami towarzyszącymi będą: zakończenie przebudowy parteru obecnego budynku produkcyjno-biurowego oraz stworzenie nowych powierzchni biurowych na piętrze tego budynku.

Całościowy koszt inwestycji w infrastrukturę okołoprodukcyjną wyniesie około 45 mln PLN.  Inwestycja pokrywana jest ze środków własnych i kredytów bankowych.

Cele projektu

  • zapewnienie powierzchni produkcyjnych i okołoprodukcyjnych;
  • zapewnienie niezbędnych powierzchni i dostępu do mediów dla wdrażania nowych, innowacyjnych technologii;
  • zapewnienie najwyższych standardów w obszarze warunków socjalnych dla pracowników produkcji;
  • zapewnienie najwyższych standardów w obszarze ochrony środowiska (energooszczędność, segregacja i utylizacja odpadów poprodukcyjnych – budowa magazynu opakowań poprodukcyjnych, minimalizacja zanieczyszczeń – przebudowa podczyszczalni ścieków).

 

DANE:

ZESTAWIENIE PORÓWNAWCZE POWIERZCHNI (Etap pierwszy)

 

STAN ISTNIEJĄCY M2

STAN PROJ. M2

WZROST %

DZIAŁ PRODUKCJI MAS

  850 M2

1 770 M2

208 %

DZIAŁ KONFEKCJONOWANIA

1 590 M2

3 960 M2

248 %

RAZEM POW. PRODUKCYJNA

2 440 M2

5 730 M2

235 %

 

Dodatkowe powierzchnie uzyskane w wyniku rozbudowy:

  • Socjalna – łącznie ok. 600 m2
  • R&D – ok. 400 m2
  • Kontrola Jakości – ok. 300 m2

Szacowany poziom zatrudnienia w obszarze okołoprodukcyjnym:

2017 – 200 osób

2022 – 300 osób
Ceremonia odczytania aktu erekcyjnego i wmurowanie kamienia węgielnego pod nową część fabryki

 

Informacje biznesowe dotyczące Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris:

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris jest najbardziej rozpoznawalnym polskim producentem kosmetyków pielęgnacyjnych. W portfolio firmy znajdują się następujące marki:

Dr Irena Eris – luksusowa marka kosmetyczna stworzona dla kobiet świadomych swego piękna. Oparta na wartościach, wiedzy eksperckiej i dążeniu do doskonałości. Jest synonimem profesjonalizmu i skuteczności w pielęgnacji opóźniającej proces starzenia.

Marka Dr Irena Eris najsilniejszą polską marką w kanale selektywnych perfumerii, skutecznie konkurującą z najbardziej uznanymi globalnymi markami premium.

Pharmaceris - to bezpieczne, specjalistyczne kosmetyki apteczne umożliwiające pielęgnację 
i wspomaganie leczenia najczęstszych problemów skóry. Dermokosmetyki Pharmaceris zostały stworzone przez zespół ekspertów, którzy łącząc dermatologiczne rozwiązania z zaawansowanymi formułami kosmetycznymi, stworzyli preparaty z myślą o  różnych,
a jednocześnie najbardziej wymagających, typach skóry problemowej. Usystematyzowane w 13 linii, tworzą kompleksowe programy pielęgnacyjne o udowodnionej, wysokiej skuteczności i  potwierdzonym bezpieczeństwieMarka Pharmaceris, numer 2 w rynku dermokosmetyków, jest silna we wszystkich kategoriach dotyczących problemów skóry*. Pharmaceris jako ekspert w pielęgnacji skóry problemowej generuje dynamiczne wzrosty sprzedaży wartościowej +20,8%**.

* QuintilesIMS dane sell-out, Pharmascope 2015, value

** QuintilesIMS sprzedaż wartościowa MAT 2017 vs MAT 2016.

Lirene  -  Kosmetyki Lirene to praktyczne innowacje dla kobiet poszukujących skutecznych produktów odpowiadających na realne potrzeby skóry. Bogata oferta pozwala dobrać odpowiedni dermoprogram w zależności od wieku czy typu cery.  Marka Lirene jako jedna z pierwszych na świecie wykorzystała kwas foliowy w kosmetykach odmładzających. Światowej klasy PATENT przyznany został Laboratorium Naukowemu Lirene za formułę „tioprolina + kwas rozmarynowy”. Lirene jest marką nr 1 pod względem ilościowej sprzedaży fluidów - Dane Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w roku 2016 w kategorii Fluidy.

UNDER TWENTY  - to marka dynamiczna, pełna pasji i energii, jak młodzi ludzie, do których kieruje ofertę. Codzienna pielęgnacja przeciwtrądzikowa z UNDER TWENTY to nie tylko doskonałe rezultaty w walce z trądzikiem, ale i dobra zabawa. UNDER TWENTY jest marką nr 2 wśród kosmetyków do młodej cery w Polsce, jest najlepiej sprzedającą się polską marką w tej kategorii, jest liderem we fluidach antybakteryjnych oraz kremach przeciwtrądzikowych, dedykowanych specjalnie dla młodej cery;

LABORATORIUM KOSMETYCZNE DR IRENA ERIS – GŁÓWNE LICZBY

  • Sprzedaż w 2016 roku, po odliczeniu kosztów handlowych, wyniosła 204 mln zł, co daje wzrost o 13,3% w stosunku do roku 2015 (180 mln zł).
  • Według szacunków  w ciągu 5 lat sprzedaż osiągnie poziom 350 mln zł. Dużą rolę odegra w tym wzroście eksport, który stanowi aktualnie 20%  sprzedaży i jest najbardziej rosnącą częścią działalności firmy.
  • Taki wzrost sprzedaży oznacza  zwiększenie produkcji do poziomu 40 mln szt. w roku 2022.
  • Rozpoczęta rozbudowa ma docelowo zapewnić możliwości produkcyjne na poziomie 60 mln sztuk produktów rocznie.
# Newsy producenci
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!