MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Kosmetyki naturalne napędzają rozwój rynku beauty – panel o eko trendach i wyzwaniach podczas XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy
Kosmetyki naturalne napędzają rozwój rynku beauty – panel o eko trendach i wyzwaniach podczas XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy

Rynek kosmetyków naturalnych (NOC) to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów branży beauty, którego wartość, według analiz Persistence Market Research, w 2024 roku wyniesie 22 miliardy dolarów. Potencjał  NOC w kontekście trendów konsumenckich, CSR-u i wyzwań związanych z regulacjami prawnymi jest jednym z tematów agendy XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy. W panelu pt. „Nowy trend. Kosmetyki naturalne - dynamicznie rosnący rynek", udział weźmie Magda Hajduk, prezes jedynej polskiej marki kosmetycznej z certyfikatem NATRUE.

Jak wynika z raportu identyfikującego oczekiwania konsumentek kosmetyków naturalnych i organicznych opublikowanego przez NATRUE możemy wskazać  trzy główne czynniki, którymi kierują się kobiety w wyborze kosmetyków naturalnych -  unikanie ryzyka, ochrona środowiska i zwierząt oraz zgodność z własną filozofią życia. Co warte podkreślenia Polki, które kupują naturalne kosmetyki na pierwszym miejscu kierują się unikaniem ryzyka (65%), następnie ochroną i dbaniem o środowisko (18%), a 17%  kupuje naturalne kosmetyki, bo to jest zgodne z nimi, z ich wartościami i filozofią życia.

Od kilku lat obserwujemy,  jak rozwija się trend slow life, który w naturalny sposób rozprzestrzenia się na różne dziedziny naszego życia. Po slow desing, travel, food, przyszedł czas na kosmetyki. Polacy coraz chętniej sięgają po kosmetyki organiczne, z naturalnych składników, bezpieczne dla zdrowia i urody, przyjazne środowisku. To już nie moda, ale mocny, wschodzący segment branży beauty, który w najbliższych latach będzie kształtował nasze podejście do dbania o urodę i zdrowie. Dlatego tak ważne jest budowanie standardów w zakresie certyfikacji kosmetyków naturalnych, tak jak stało się w branży spożywczej, która ma swoje unijne standardy dla produktów eko. Będziemy o tym rozmawiać podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy

– podkreśla Magda Hajduk, prezes i właściciel Naturativ.

Forum Ekonomiczne w Krynicy co roku zaprasza ludzi biznesu, polityków, przedsiębiorców  i dziennikarzy, którzy podejmują kluczowe dla gospodarki tematy mające wpływ na dalsze kształtowanie trendów  na rynkach europejskich. W panelu zatytułowanym „Nowy trend. Kosmetyki naturalne - dynamicznie rosnący rynek" udział wezmą: Magda Hajduk, prezes Naturativ, jedynej polskiej marki kosmetycznej z certyfikatem NATRUE. Od 13 lat  zaangażowana w tworzenie kosmetyków naturalnych w Polsce. Sabine Kästner - przewodnicząca Grupy Roboczej ds. Komunikacji NATRUE, rzecznik prasowy producenta kosmetyków naturalnych marki Lavera, Francesca Morgante - Label and Communication Manager w NATRUE oraz Agnieszka Nolim, toksykolog, ekspert w ocenie toksykologicznej produktów kosmetycznych. Dyskusję moderować będzie Lidia Lewandowska – dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem w branży kosmetycznej. Ekspertki poruszą następujące zagadnienia:

  • Oczekiwania współczesnych konsumentów względem kosmetyków
  • Czynniki, które wpływają na rosnący popyt na organiczne kosmetyki
  • Potencjał rynku NOC w Polsce i na świecie
  • Priorytetowe wyzwania dla producentów kosmetyków naturalnych
  • Greenwashing w komunikacji marek beauty

 

Panel odbędzie się 6 września w ścieżce Państwo i Reformy.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!