MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Isabel Marant o swojej współpracy z kosmetycznym gigantem, czym jest dla niej paryski look i co inspirującego jest w Dzikim Zachodzie...
Isabel Marant o swojej współpracy z kosmetycznym gigantem, czym jest dla niej paryski look i co inspirującego jest w Dzikim Zachodzie...

Najbardziej stylowe dziewczyny na całym świecie noszą jej słynne sneakersy, sukienki w łączkę i biżuterię. Teraz będą mogły odtworzyć także makijaż z wybiegu, bo kolekcja L’Oréal Paris x Isabel Marant swoją premierę będzie miała właśnie podczas pokazu Isabel Marant w trakcie trwania Paris Fashion Week - dokładnie 27 września 2018 roku.

To pierwsza współpraca z globalną marką z segmentu „beauty” sygnowana twoim nazwiskiem. Co chciałabyś zaoferować kobietom?

Isabel Marant: Dokładnie to, co sama chciałabym mieć w swojej kosmetyczce. W makijażu od zawsze stawiam na klasykę -  kosmetyki, które pasują zarówno do pracy, jak i na wieczorne wyjścia ze znajomymi.

Tworząc własną gamę, chciałam podejść do niej w równie praktyczny sposób, w jaki projektuję swoje regularne kolekcje, czyli tak, aby sprawdziła się w każdym momencie, bez względu na okazję.

Dla mnie tzw. paryski szyk to nie perfekcja w stylu zdjęć z portali social mediów, lecz naturalna, niewymuszona elegancja. Dzienna „ultra – naturalność”, która za sprawą charakterystycznego pazura w postaci mocniej podkreślonych oczu lub czerwonej szminki (nigdy nie łącz ich równocześnie) nabierze wieczorowego sznytu. To właśnie te subtelne dodatki mają w sobie jakiś czar -  uwydatniają unikalną osobowość.

Ta współpraca jest efektem zderzenia się dwóch światów: Paryża z Dzikim Zachodem – co jest w nim tak inspirującego?

Uwielbiam mit Dzikiego Zachodu. Ten styl życia, bez granic, spoglądanie na nowe horyzonty i uczucie nieskończonych możliwości, przygód. To dokładnie tak, jak nasza kultura wygląda dziś. Ta nowoczesna interpretacja Zachodu była tłem moich modowych kolekcji. Dzikość tej ery, odkrywanie, buntowniczość… To wszystko ciągle mnie inspiruje.

Dlaczego postawiłaś akurat na produkty do makijażu dla kobiet „w ciągłym biegu”?

Przed zaprojektowaniem tej kolekcji zadałam sobie to samo pytanie, które zadaję sobie kiedy projektuję kolekcję - co chcę nosić? Czy jest coś czego potrzebuję, a jeszcze tego nie mam? Odpowiedzią na te pytania było stworzenie produktów do makijażu, których mogę używać bez większego wysiłku, będąc w pośpiechu – kto ma czas, żeby wrócić do domu i się przebrać po długim dniu w pracy?

Chciałam stworzyć produkty, które będą przede wszystkim praktyczne i proste w użyciu.

Takie, które można nałożyć „w biegu” i na tyle kompaktowe, że można je ze sobą zabrać dosłownie wszędzie.

Jak zdecydowałaś o tym, co chcesz umieścić w swoim „niezbędniku”?

Dla mnie makijaż dzienny powinien być wyborem jednej opcji – wytuszowanie brwi, muśnięcie szminką lub subtelny rozświetlacz. Tę kolekcję stworzyłam zaczynając właśnie od tych trzech produktów. Następnym krokiem będzie dodanie odrobiny koloru na policzki. Look, który sobie wyobrażam i chcę osiągnąć, to makijaż bez szczególnego starania czy perfekcji.

Prosta, naturalna elegancja

Co zaważyło na wyborze akurat tych kolorów?

Dla tej kolekcji potrzebowałam ponadczasowych kolorów. Pożądany paryski look dzisiejszych czasów z nutką nowoczesności. Mamy różne odcienie szminek – tak, aby każda nowoczesna kobieta dobrała coś dla siebie.

Co było inspiracją dla oprawy graficznej i estetycznej kampanii L’ Oréal Paris x Isabel Marant?

Inspiracje stanowiła moja kolekcja jesień/ zima 2018, utrzymana w kowbojskim stylu: plakaty „WANTED” prosto z Dzikiego Zachodu, ale zaaranżowane w bardziej nowoczesny sposób - biały podpis na czarnym tle!

Nazwałaś produkty w oryginalny sposób…tj. SMILE, SHINE, WANTED. Czy jest to forma manifestu, aby nosić makijaż z wyjątkową pewnością siebie?

Dokładnie tak.

Dla mnie na tym właśnie polega różnica - zachwyt kobietą i jej osobowością zanim dostrzeżemy jej makijaż.

To jest dla mnie bardzo ważna kwestia. Te krótkie słowa mają przenieść cząstkę mnie do kobiet używających tych produktów. To także element humorystyczny – naprawdę świetnie się bawiliśmy wymyślając te hasła.

Porozmawiajmy o ich znaczeniu. SMILE - to Twój znak rozpoznawczy – czym według Ciebie jest szminka dla uśmiechu?

Kocham czerwoną szminkę. Piękna samotnie, a w towarzystwie uśmiechu może zdziałać cuda! Stworzyliśmy sześć odcieni Color Riche Isabel Marant - dwa cieliste dla naturalnego podkreślenia ust, kolejne dwa w odcieniu intensywnej śliwki, dla ich uwydatnienia, natomiast pozostałe dwie to odważne czerwienie, które rozjaśnią najbardziej szary dzień na paryskich ulicach.

WANTED -  skąd pomysł na multifunkcyjny tusz?

Ten transparentny tusz jest bardzo naturalny, ale jednocześnie bardzo sexy.  Dzięki swojej przezroczystości pasuje do każdego koloru brwi i rzęs. Nadaje im naturalny nieco “mokry” efekt. Lekko zroszone, właśnie wyłonione z wody – taki „look” pasuje każdemu, uwielbiam to!

SHINE – A dlaczego zdecydowałaś się na rozświetlacz?

To jest subtelne światło, które ukrywa wszelkie cienie, wydobywając przy tym cały Twój blask. To jak drobne pochlebstwa - w każdym momencie rozświetlacz będzie stawiał Cię w  najlepszym świetle. Wielozadaniowy krem, który na skórze zamienia się w lekki puder zamaskuje wszelkie niedoskonałości i subtelnie rozświetli Twoją twarz.

Jesteś uosobieniem naturalności w modzie i makijażu. W jaki sposób Twoja kolekcja osiągnęła tak niewymuszony efekt?

Według mnie „mniej, znaczy więcej”.  Przetestowaliśmy różne tonacje i odcienie, aby uzyskać jak najbardziej naturalny wygląd - cielista szminka, przezroczysty żel, rozświetlacz, który nadaje zdrowy i naturalny odcień.

WANTED: BARDZO DZIKI… PARYŻ

W jaki sposób udało się uchwycić ducha Dzikiego Zachodu w kampanii?
Dziki Zachód przybył do dzisiejszego Paryża. Dlatego więc pierwsze ujęcie przedstawia kobietę siedzącą na grzbiecie konia. Widzisz te silne kobiety, które odważyły się wzniecić kurz, stanąć wysoko z podniesionym czołem i przygotowują się do pojedynku w Mieście Świateł. Te bohaterki nie zadawala zastałe „status quo”. Świat należy do nich i one o tym wiedzą.

Czy Isabel Marant jest samotniczką czy członkinią większego gangu?

Nie lubię przypinania metek do ludzi i szufladkowania ich. Moja wewnętrzne “ja”, jest niezależnie myślącą kobietą, kształtującą swoje własne ścieżki, ale również łączącą się z innymi kobietami, by przemierzać drogi razem.

WANTED: WSPÓLNA MOC FEMINIZMU

Jakie są trzy wartości wyróżniające Isabel Marant spośród innych marek?

Szczerość, pionierski duch, radość tworzenia.

Czym jest poczucie własnej wartości dla Ciebie?

To szacunek do siebie samej, posiadanie wewnętrznego głosu, który ciągnie Cię do góry, a nie w dół. Bycie sobą, bez zgody na to, by inni wpływali na twój punkt widzenia.

Kiedy po raz pierwszy usłyszałaś hasło marki „Jesteś tego warta”?

Usłyszałam to hasło będąc nastolatką. Już wówczas miało silny wydźwięk, nawet dla mnie -  chłopczycy, którą byłam i  która napadała na szafę swojego ojca i nie identyfikowała się z ideałami kobiecości tamtych czasów.

Co myślisz o tym haśle dzisiaj?

Sprawia, że myślę o kobietach, które muszą wziąć na siebie odpowiedzialność za swoją tożsamość i wybrać własną ścieżkę. Niestety nadal nie jest to możliwe w wielu miejscach na świecie.

Dlaczego akurat  L’Oréal Paris & Isabel Marant?

Uwielbiam ubierać kobiety na całym świecie, w całej ich różnorodności - z pewną wizją kobiecości którą dzielę z L’Oréal Paris. Lubię dawać kobietom poczucie pewności siebie i to, że mogą się dowolnie wyrażać poprzez ubiór.

Zarówno L’Oréal jak i Twoja marka reprezentują pewne aspekty paryskiego szyku - jak opisałabyś francuski styl w kilku słowach?

To w gruncie rzeczy trudne, by jednoznacznie zdefiniować paryski szyk, gdyż jest to „klasa sama w sobie”.  

To beztroska nonszalancja, niewymuszona, prosta elegancja bez pretensjonalności.

Myślę, że mój styl jest właśnie kwintesencją paryskiego stylu.

W jaki sposób Ty i L’Oréal Paris doceniacie kobiety?

Zachęcając kobiety do bycia sobą, każdego dnia lepsza wersją siebie.

Jak definiujesz piękno?

Piękno to celebrowanie i cieszenie się sobą.

WANTED: SAMODZIELNA PROJEKTANTKA MODY

Jak rozpoczęła się Twoja kariera projektantki mody?

Zamierzałam studiować ekonomię, ale ponieważ nie mogłam znaleźć w sklepach ubrań, które chciałabym nosić, zaczęłam robić je sama. Taki był początek marki.

Ponad 24 lata jesteś dyrektor kreatywną marki ISABEL MARANT -  jakie są Twoje największe osiągnięcia?

Powiedziałabym, że jedną z rzeczy, które kocham najbardziej to patrzenie na kogoś na ulicy noszącego moje projekty sprzed lat. Ujrzenie pary butów albo sukienki noszonej od kilku sezonów. Dla mnie to największy sukces.

Jako projektantka mody jesteś bardzo rozchwytywana. Jak radzisz sobie z popularnością?

Nie uważam siebie za kogoś znanego. Nie jestem rozpoznawalna, poza tym ludzie w Paryżu są bardzo dyskretni, nawet gdy kogoś rozpoznają, cenię to.

Twoje projekty mają bardzo charakterystyczny styl, jak to opiszesz?

Bez wysiłku, wolne i lekkie. Sylwetka, która mówi o autoafirmacji i indywidualności, będącej  sztuką kontrastu. Styl chłopczycy, ale przy tym sexy.

Co sprawia, że chcesz być niezależną?

Zawsze miałam swobodę twórczą, już od najmłodszych lat i to się nigdy nie zmieni.

WOLNOŚĆ JEST DLA MNIE WSZYTSKIM

Powiedziałaś kiedyś, że „to, co robisz to nie moda, to ubieranie się”. Jak ten etos przełożysz na swoją kolekcję beauty?

Ta kolekcja jest o przygotowywaniu się - przygotowywaniu się na wyjątkowy dzień, przygotowywaniu się na imprezę, niezbędnych rzeczach, które powinnaś zawsze mieć w swojej torebce. Niezbędniki, które nie muszą kreować totalnie nowego wizerunku, ale idealnie uzupełniają codzienny look.

Co sprawia że paryski styl jest tak pożądany na całym świecie?

To często zadawane mi pytanie.

Myślę, że paryżanie słyną z niezbyt przesadnego stylu, z dyskretnej elegancji.

Po prostu posiadają ten lekki urok. Francuzki wyglądają jakby nie przykładały dużej wagi do swojego stylu, ale w rzeczywistości to wypracowany look!

WANTED: KOBIETA PROJEKTANTKĄ

Jak się czujesz patrząc na siebie w lustrze?

Jestem zadowolona z siebie, lubię to kim jestem i nie boję się upływającego czasu. Widzę, że się zmieniam. Odbieram starzenie się jako piękną rzecz, która nie musi być obca.

Robię rzeczy dla siebie, tak aby utrzymać moje ciało i mój umysł w zdrowiu.

Jestem bardzo szczęśliwa, że mogę być w tym miejscu, robiąc to, co robię.

Czemu nie widać Cię w social mediach?

Prowadzę bardzo szybkie życie, jestem zajętą, ciężko pracującą kobietą.

Nie mogę spędzać czasu w social mediach, bo po prostu nie mam na to czasu. Ale jednocześnie jestem ciekawa, co klienci mają do powiedzenia o marce.

W przeszłości trudno było uzyskać opinię i punkt widzenia klienta.

Kto jest Twoim superbohaterem/superbohaterką?

Agnes Varda - jedna z niewielu reżyserów filmowych Nowej Fali. Podoba mi się to, co reprezentuje w kinie francuskim i to, co zrobiła dla nurtu feministycznego.

Czy uważasz się za feministkę?

Nie jestem typem feministki – wojowniczki, ale raczej taką, dla której równość jest bardzo głęboko zakorzeniona. Nie patrzę na człowieka pod kątem płci.

W mojej firmie pracują w większości kobiety, ale nie było to umyślna strategia i nie jest żadnym manifestem politycznym, to były po prostu najwłaściwsze osoby w danym momencie.

Gdybyś mogła żyć w jakiejś innej dekadzie, jaka to byłaby dekada?

Dziki Zachód dziewiętnastego wieku.

Co powiedziałbyś dziś młodszej Isabel Marant?

Walcz o siebie. Zaufaj swojemu głosowi. Nie słuchaj nikogo innego i podążaj swoimi ścieżkami.

Co jest Twoją mantrą?

Mniej znaczy więcej.

Jeden produkt makijażowy, bez którego nie wyobrażasz sobie życia?

Piękna, czerwona pomadka, która elektryzuje, nawet gdy jesteś trochę przygnębiona.

Indianie czy kowboje?

Uwielbiam kulturę, historię i mity otaczające obydwie nacje. Miałaś na myśli Indianie i kowbojki??!;-)

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!