MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Henkel - po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy przekroczyły poziom 15 mld euro
Henkel - po raz pierwszy w historii przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy przekroczyły poziom 15 mld euro

Henkel notuje dobre wyniki za trzeci kwartał. Firma ocenia jednak otoczenie rynkowe jako trudne. Finalizacja transakcji nabycia działającej globalnie spółki Darex Packaging Technologies, Grupy Sonderhoff oraz Nattura Laboratorios pozwoliła firmie Henkel na dalsze wzmocnienie portfela biznesowego.

- Osiągnęliśmy znaczny wzrost organiczny sprzedaży na poziomie 3%, podczas gdy w ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o około 5% – powiedział Hans Van Bylen, prezes zarządu Henkel. – Odnotowaliśmy istotny wzrost skorygowanego wyniku EBIT, a skorygowana marża EBIT sięgnęła rekordowego poziomu 18%. Znaczny wzrost wypracowaliśmy również w zakresie skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną. Ponadto z powodzeniem sfinalizowaliśmy trzy przejęcia, które znacząco wzmocnią naszą działalność.

Firma przewidje dalszą zmienność i niepewność otoczenia rynkowego. - Kursy walut będą w coraz większym stopniu negatywnie odbijać się na wynikach. Na rynku dóbr konsumpcyjnych prawdopodobnie utrzyma się niekorzystna koniunktura. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby kontynuować rozwój naszej firmy i realizować strategiczne cele, jakie sobie stawiamy − dodał Hans Van Bylen.

Henkel podtrzymuje prognozę wyników sprzedaży na cały rok obrotowy 2017. W trzecim kwartale 2017 r. przychody ze sprzedaży wzrosły w ujęciu nominalnym o 4,9%, do 4,981 mld euro. Wahania kursów walut skutkowały obniżeniem przychodów ze sprzedaży o 4,2%. Transakcje przejęć i zbycia aktywów odpowiadały za 6,1% wzrostu przychodów. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,0%. Sektor Beauty Care (kosmetyki) wykazał wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 0,5%.  W ujęciu nominalnym sprzedaż wyniosła 941 mln euro, co oznacza ujemną dynamikę w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego. Skorygowany zysk operacyjny był wyższy o 0,5% i wyniósł 171 mln euro. Również skorygowana rentowność sprzedaży bardzo istotnie się zwiększyła, do poziomu 18,1%. W sektorze Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowano wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym o 1,8%.

Po raz pierwszy w historii Henkel przychody ze sprzedaży za dziewięć miesięcy przekroczyły poziom 15 mld euro, zwiększając się o 9,3%, do 15,143 mld euro. Sprzedaż w ujęciu organicznym, tj. bez uwzględnienia wpływu różnic kursowych oraz transakcji przejęć i zbycia aktywów, również znacznie wzrosła − o 3,1%, w czym miały swój udział wszystkie trzy sektory biznesowe.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!