MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Floslek świętuje 25. lat rynkowej działalności
Floslek świętuje 25. lat rynkowej działalności

Rok 2019 oznacza dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK jubileusz 25. rocznicy działania na rynku.

- Trudno uwierzyć, że FLOSLEK ma już ćwierć wieku. Wydaje się, że dopiero co, w rodzinnym gronie wymyślaliśmy nazwę i marzyliśmy o stworzeniu polskiej marki kosmetycznej, która będzie istnieć przez pokolenia – mówi Katarzyna Furmanek, założycielka i prezes firmy.

W 1994 r. zadebiutowały dwa dermokosmetyki marki FLOSLEK. Pierwszym był nowatorski żel do powiek i pod oczy ze świetlikiem lekarskim. Pozytywny odbiór, z jakim spotkał się na wymagającym polskim rynku – zarówno wśród polecających go farmaceutów, jak i wśród klientek - stał się bodźcem do rozwoju firmy i poszerzenia oferty o kolejne preparaty.

Sam kosmetyk okazał się też najczęściej nagradzanym produktem marki FLOSLEK – odznaczony został m.in. Godłem Promocyjnym „Teraz Polska”, „Złotym Otisem” oraz tytułem Bestseller Roku „Twojego Stylu”.

25 lat nieustannego rozwoju

W ciągu kolejnych 25 lat w Laboratorium Kosmetycznym FLOSLEK opracowano ponad 400 formulacji, wykorzystując w nich blisko 1500 różnych składników kosmetycznych. Tak powstało kilkadziesiąt specjalistycznych linii do pielęgnacji skóry dla dwóch marek: FLOSLEK Laboratorium, z kosmetykami pielęgnacyjnymi oferowanymi w drogeriach oraz FLOSLEK Pharma z dermokosmetykami dla rynku farmaceutycznego i zielarskiego. 

Priorytetem dla Laboratorium Kosmetycznego FLOSLEK było i jest tworzenie bezpiecznych i skutecznych kosmetyków. Dowodem tego jest nie tylko certyfikat ISO 9001:2015. W 2012 roku, jako jedna z pierwszych firm kosmetycznych w Polsce FLOSLEK zastosował potwierdzone certyfikatem procedury, oparte na systemie GMP (Good Manufacturing Practice). Oba certyfikaty dają pełną gwarancję, że powstające w Laboratorium kosmetyki cechuje najwyższa jakość i bezpieczeństwo stosowania.

Dziś FLOSLEK to firma, która zatrudnia ponad 100 osób, posiada nowoczesną fabrykę w podwarszawskim Piasecznie, najnowszej generacji park maszynowy i każdego roku wypuszcza na rynek ponad 6 milionów opakowań specjalistycznych kosmetyków do pielęgnacji.

Rosnący eksport

Laboratorium intensywnie promuje też swoje wyroby na świecie, między innymi poprzez udział w największych imprezach wystawienniczych: w Bolonii, Dubaju, Hong Kongu. Efektem tych działań jest nawiązanie współpracy z blisko 50 krajami na 4 kontynentach i stale rozwijający się eksport, głównie do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Iranu, USA, Japonii, Wietnamu, ale także i wielu europejskich krajów: Włoch, Portugalii, Niemiec, Szwajcarii. Udział sprzedaży zagranicznej w obrocie firmy osiągnął już blisko 20 procent i stale rośnie.

Za nami wiele sukcesów: liczne nagrody dla produktów, wiele biznesowych wyróżnień, zakup nowej siedziby, ekspansja zagraniczna, rozwój usług private label. Przed nami zaś wiele wyzwań, które – mamy nadzieję – dopiszemy do listy osiagnięć podczas świętowania kolejnego jubileuszu

- podsumowuje prezes Katarzyna Furmanek.

Od redakcji: Gratulujemy jubileuszu i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy Firmy!

I jeszcze jedno rocznicowe skojarzenie... Każda historia ma swój początek. Przeprowadzałam trzy lata temu wywiad z Katarzyną Furmanek do książki "Piękne historie. Sukces polskich marek kosmetycznych". Wtedy moja rozmówczyni tak wspominała początki firmy:

Na tamtym etapie o pieniądzach nie myślałyśmy jako o priorytecie! Może to było szalone? Okazało się jednak całkiem skuteczne. Co nam więc pomagało jednak jakieś pieniądze na tym zarabiać? Absolutne przekonanie, że nasze produkty działają. Nie miałabym odwagi i umiejętności, by przekonywać odbiorców, wiedząc, że mam kiepski kosmetyk, który nic skórze nie zagwarantuje. Kiedy jednak jestem pewna, że mój produkt naprawdę skutecznie działa, jestem w stanie o tym przekonująco mówić. Nigdy nie oszukiwałam ludzi. Moje deklaracje zawsze były na wskroś uczciwe i zapewne najpierw zarażałam klientów własnym przekonaniem o skuteczności naszej oferty. Zaufanie pojawiło się z czasem, kiedy produkty już miały wyrobioną dobrą opinię wśród konsumentek.

A zapytana pod koniec naszej rozmowy o to, czy czuje, że firma odniosła rynkowy sukces, Katarzyna Furmanek odpowiedziała:

Ciężko mi to słowo przechodzi przez usta, ale na pewno, kiedy pomyślę, jak wyglądały początki, gdy z Urszulą startowałyśmy w biznesie i jak on się jednak przez ten czas rozwinął, to jest to na pewno sukces firmy Floslek. Uświadomiłam to sobie w chwili wręczania godła "Teraz Polska”.

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!