Opakowanie to integralna marketingowo część kosmetyku. Wielu konsumentów sięga po produkt, kiedy to właśnie ono ich zaintryguje. Tak konkurencyjna branża jak kosmetyczna wymusza wręcz, by nad ideą, jak produkt ma wyglądać na półce (w sklepie/u konsumenta) pogłówkować nieco dłużej. Wyróżniać jednak trzeba się umieć;-)
Estetyczne, nowoczesne, funkcjonalne – to współczesny must. Poza tym to właśnie na opakowaniu konsument znajduje podstawowe informacje o produkcie, a sposób ich zakomunikowania wpływa, czy produkt zainteresuje czy niekoniecznie.
Do plebiscytu Must Have 2017 Łódź Design Festival zgłoszono 350 produktów – z czego aż 190 zostało zgłoszonych bezpośrednio przez projektantów i producentów, a 160 nominowanych przez przedstawicieli Rady Ekspertów. Podczas obrad przyznano znak jakości Must Have 75 produktom, w tym kilku markom kosmetycznym. W naszej branży doceniono kreatywność i estetykę opakowań firm Yope, Hagi Cosmetics i Elfa-Pharm.
Vis Plantis Basil Element (Elfa-Pharm) to szampon, odżywka, maska i mleczko w sprayu, które pomagają, kiedy włosy pozbawione są witalności lub wypadają. Głównym składnikiem kosmetyków jest ekstrakt z korzeni włośnikowych bazylii. Design produktu odzwierciedla charakter marki, która aktualnie przechodzi lifting. Produkt to pierwszy element większej serii, która będzie pojawiała się na rynku. Założeniem projektowym było również stworzenie serii, która wyglądałaby dobrze w łazience, stąd minimalistyczny charakter produktu. Projekt: BlürbStudio przy współpracy z zespołem VisPlantis.
W mydłach łazienkowych YOPE została zastosowana nowa formuła TGA. Jest to mieszanina w 100% naturalnych, najłagodniejszych środków myjących, które nie naruszają warstwy lipidowej naskórka. Dzięki temu mydła YOPE są bezpieczne dla zdrowia i przyjazne dla środowiska. Mydła nie mają parabenów, PEG, silikonów, barwników, SLES i SLS. Projektant: Paweł Piotr Przybył.
Kosmetyki Hagi to produkty wytwarzane ręcznie zgodne z wymogami firm certyfikujących kosmetyki naturalne i organiczne, w podwarszawskim rodzinnym laboratorium. W skład linii wchodzą: mydła (2015 r., 1 produkt), balsamy, pudry, peelingi i świece kąpielowe. Od samego początku wszystkie produkty wytwarzane są bezpośrednio przez firmę Hagi - od koncepcji, receptury, aż po efekt ostateczny. W zespole pracują kosmetolodzy, chemicy, specjaliści ds. jakości, zapachów i bezpieczeństwa kosmetyków. Projektant: Diana Gawronkiewicz / Podpunkt.