MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Coty przejęła prawa do licencji Burberry Beauty
Coty przejęła prawa do licencji Burberry Beauty
225 mln USD - za taką kwotę Coty Inc na początku października sfinalizowała transakcję przejęcia na wyłączność długoterminowych globalnych praw do licencji Burberry Beauty - submarki Burberry, mającej w portfolio zapachy kosmetyków kolorowych oraz produktów do pielęgnacji skóry.

Od teraz na Coty spoczywa odpowiedzialność za wyznaczanie strategii rozwoju portfolio Burberry Beauty, produkcja oraz dystrybucja produktów kosmetycznych, natomiast Burberry będzie odpowiedzialne za działania kreatywne. Kosmetyki Burberry będą sprzedawane na całym świecie w luksusowych perfumeriach, a także w butikach firmowych oraz przez internet.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, co firma osiągnęła w ciągu ostatnich czterech lat, a jednocześnie z niecierpliwością oczekujemy na dalszy rozwój Burberry w oparciu o stworzone podstawy i przy wsparciu Coty
– powiedział o transakcji Marco Gobbetti, chief executive officer, Burberry.
 
Transakcja opiewa łącznie na kwotę 225 mln dolarów, w tym 163 mln na same prawa do marki. Pozostała część to wydatki na opłaty licencyjne oraz na rozwój. O wartości transakcji informowano już w kwietniu.
- Jako kultowa marka luksusowa Burberry idealnie wpisuje się w portfolio produktów dywizji Coty Luxury, które składa się z cieszących się uznaniem na całym świecie luksusowych marek kosmetycznych. Mamy pozycję rynkową i potencjał do tego, aby wprowadzić Burberry Beauty na wyższy poziom. Jest to kolejny, znaczący krok w ramach budowania dywizji Coty Luxury
– skomentował Edgar Huber, prezydent Coty Luxury.

Coty jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. Spółka dzieli się na trzy segmenty. Coty Consumer Beauty, z kosmetykami kolorowymi i do pielęgnacji (marki Covergirl, Max Factor, Bourjois, adidas, Wella oraz Rimmel). Coty Luxury koncentruje się na zapachach oraz produktach do pielęgnacji skóry (marki Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss, Gucci). Coty Professional Beauty kierowana jest do właścicieli salonów fryzjerskich i kosmetycznych oraz ich pracowników, w jej portfolio znajdują się marki Wella Professionals, OPI, ghd oraz Sebastian Professional.

Burberry to luksusowa brytyjska marka modowa, istniejąca od 1856 roku. Jej rozpoznawalnym znakiem jest charakterystyczna kratka. Burberry Beauty w ostatnich latach zmagała się z niesatysfakcjinującymi wynikami sprzedażowymi. Sytuację finansową próbowano ratować tnąc koszty - były dyrektor generalny Burberry Beauty Christopher Bailey obniżył własne wynagrodzenie o 75-proc. -  z 7,5 mln w 2014 r. do 1,9 mln w 2015 r.

Umowa między Coty a Burberry ma charakter długoterminowy, Coty nie ujawnia jednak dokładnej długości ani uzgodnionej daty zakończenia.
# Newsy producenci
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!