MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

W Rossmannie za reklamówkę trzeba już zapłacić. Motyw? Ekologia!
W Rossmannie za reklamówkę trzeba już zapłacić. Motyw? Ekologia!

Symboliczna opłata za reklamówkę ma być wkładem Rossmanna w dbałość o czyste środowisko. Być może dzięki takiemu posunięciu największej sieci drogeryjnej część klientów zdecyduje się ograniczyć korzystanie z plastikowych toreb, kiedy przyjdzie im za nie zapłacić.

 

Kierując się troską o czystość naszego środowiska, postanowiliśmy od początku września wprowadzić symboliczną opłatę za plastikowe torebki średnie i duże w wysokości 10 gr za sztukę

– powiedział w rozmowie z Onetem Jakub Jankowski z biura prasowego Rossmann.

Małe torebki wciąż będą dostępne bezpłatnie, ale tylko do wyczerpania zapasów.

Chcemy w ten sposób zwrócić uwagę na problem zaśmiecania środowiska i zachęcać klientów do wielokrotnego wykorzystywania zakupionych wcześniej torebek

– dodaje Jankowski.

Sieć drogerii przypomina, że obowiązek ograniczania zużycia lekkich toreb foliowych na zakupy nakłada na kraje członkowskie Unia Europejska. W Danii po wprowadzeniu niewielkich opłat zdecydowanie spadła ilość toreb w obiegu. Ministerstwo Środowiska pracuje nad nowelizacją przepisów, która wprowadzi dodatkową opłatę za tzw. lekką torbę na zakupy z tworzywa sztucznego, która będzie doliczona do obowiązującej już ceny takiej torby, albo będzie podstawową opłatą za torbę. Nie będzie ona wyższa niż 1 zł. Oznacza to, że jeśli dziś w niektórych sieciach sklepów torba kosztuje 0,45 zł to jej cena może wzrosnąć do 1 zł. Ważna przy tym jest grubość samych toreb.

Płatne torby w Rossmannie obowiązują od września tego roku. 

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!