MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

W polskim Rossmannie drożej niż w niemieckim? Jedna z klientek alarmuje UOKiK...
W polskim Rossmannie drożej niż w niemieckim? Jedna z klientek alarmuje UOKiK...

Czy ceny w polskim Rossmannie znacząco odbiegają od tych na półkach tej sieci w Niemczech? Zdaniem jednek z klientek tak właśnie jest. Postanowiła w tej sprawie aktywnie zadziałać i wystosowała do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pismo przeciwko polityce cenowej największej na polskim rynku sieci drogerii.

– Zwracam się z uprzejmą prośbą o odniesienie się do niejasnej polityki, którą stosuje sieć drogerii Rossmann w Polsce – brzmi początek listu do UOKiK. Jego autorka opublikowała treść wysłanego pisma na Twitterze. W jego treści mocno krytykuje zawyżone ceny i odmienne składy tych samych produktów oferowanych w Polsce i w Niemczech.

Klientka przekonuje, że poza wyższymi cenami w polskich sklepach Rosmann oferuje także produkty niższej jakości niż w wypadku tych dostępnych za granicą. Nie zabrakło przykładów, które dają jednoznaczny obraz tego, że Polacy – mimo niższych zarobków – muszą płacić więcej. Oburzona klientka wskazuje: mydło w płynie Isana (500 ml) kosztuje w Niemczech 2,35 zł, podczas gdy w Polsce 3,49 zł – polskie ma tylko 16 składników, zaś niemieckie 19.

Agata Nowakowska, rzecznik prasowa sieci Rossmann odniosła się do zarzutów, tłumacząc, że polska spółka jest oddzielnym podmiotem z własną polityką cenową, która jest oparta przede wszystkim na atrakcyjnych promocjach. Dodaje, że niemiecki Rossman posiada połowę udziałów w polskiej spółce, dlatego mamy odmienną politykę na naszym rynku.

W drogeriach Rossmann SDP w naszym kraju 50-70 proc. artykułów sprzedawanych jest w cenach promocyjnych. Na przykład 49 proc. od ceny detaliczej lub 2+2 dla użytkowników „Klubu Rossmann” przy zakupie dwóch produktów w promocji, kolejne dwa są za darmo.

- powiedziała w rozmowie z Wirtualną Polskę Nowakowska. Wyjaśniła również, że w Niemczech nie ma tylu cen promocyjnych, bo tylko 10-15 proc. to obrót generowany ze sprzedaży po cenach promocyjnych.

źródło: innpoland.pl

# Newsy handel
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!