MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Sukces naszych wystawców jest naszym sukcesem – mówi Nina Ryszka, prezes Międzynarodowych Targów Fryzjerskich i Kosmetycznych Beauty Days
Sukces naszych wystawców jest naszym sukcesem – mówi Nina Ryszka, prezes Międzynarodowych Targów Fryzjerskich i Kosmetycznych Beauty Days

19-21 maja odbędzie się druga edycja targów Beauty Days. Nina Ryszka, prezes Międzynarodowych Targów Fryzjerskich i Kosmetycznych Beauty Days, wierzy, że uda się jej stworzyć znaczącą imprezę targową w tej części Europy. Wzoruje się na najlepszych targach w Europie i proponuje nową jakość na polskim rynku. Zdaje sobie sprawę, że konieczne do tego jest pozyskiwanie wielu wystawców polskich i zagranicznych, przyciąganie możliwie największej ilości klientów zainteresowanych rynkiem kosmetycznym, a także dbanie o atrakcyjny poziom imprez towarzyszących targom, by było o nich naprawdę głośno - także w coraz bardziej popularnych social mediach.

Agnieszka Kamińska, konsul honorowy Malty, Anna Fendi i Nina RyszkaBeauty Days – co Pani zdaniem jest najmocniejszą stroną tych Targów?

Najmocniejszą stroną są przede wszystkim wystawcy Międzynarodowych Targów Fryzjerskich i Kosmetycznych Beauty Days, połączenie formuły targów z Konferencją Meet Beauty oraz imprezy towarzyszące tym wydarzeniom. Wystawcy targów to firmy branży beauty z Polski, Włoch, Francji, Niemiec, Chin i Korei.

Na tę edycję udało się Państwu zaprosić pewną grupę wystawców spoza Polski. Czym polski rynek przyciąga międzynarodowe firmy?
Polski rynek przyciąga wystawców z zagranicy przede wszystkim ze względu na lokalizację obiektów wystawienniczych Ptak Warsaw Expo.

Targi Beauty Days mają szansę stać się oknem na Wschód i umożliwić wystawcom zagranicznym pozyskanie klientów nie tylko z Polski, ale i z krajów ościennych.

Podczas tej edycji będziemy gościć odwiedzających z całego kraju, ale także z Ukrainy, Białorusi, Litwy, Kazachstanu, Czech i Słowacji. Dodatkowo chciałabym podkreślić, iż polski rynek kosmetyczny jest jednym z najbardziej dynamicznych i najszybciej rozwijających się w Europie. Polskie firmy kosmetyczne oferują produkty o światowej jakości, cenionej na rynkach zagranicznych.

Dla polskich wystawców magnesem są odwiedzający, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Jak potencjał Państwa firmy pomaga w przyciąganiu kupców spoza Polski?
Mamy duże doświadczenie w tym zakresie – organizowane przez nas imprezy o charakterze międzynarodowym – mam tu na myśli szeroki wachlarz polskich, ale również zagranicznych wystawców, umożliwia promocję wydarzenia poza granicami Polski. Ptak Warsaw Expo organizuje ponad 30 imprez targowych w ciągu roku.

Dysponujemy największą powierzchnię wystawienniczą w Europie Środkowej, zapewniającą niemal nieograniczone możliwości rozwoju.

Czy widać duże zainteresowanie naszym rynkiem kosmetycznym firm handlowych i dystrybutorów ze Wschodu?
Branża kosmetyczna reprezentowana przez firmy ze Wschodu to też wielki potencjał. Polski rynek jest dla nich bardzo atrakcyjny, a uczestnictwo w targach o charakterze międzynarodowym umożliwia poszerzenie możliwości kontraktacyjnych, a także wymianę doświadczeń z producentami z Polski i innych krajów.

Wiem, że rozwijanie targów branży beauty to Państwa cel długoterminowy. Jakie praktyczne rozwiązania sprawiają, że warto – teraz i w kolejnych edycjach – zostać wystawcą na Beauty Days?
Targi Beauty to zarówno dla nas, jak też - mam nadzieję - dla wystawców, cel długoterminowy. Jednorazowe pokazanie się na Targach nie gwarantuje możliwości rozwoju w zakresie pozyskiwania klientów.

Warto dbać o to, aby targi były miejscem corocznych spotkań branżowych, a obecność podczas kolejnych edycji targów świadczyła o rozwoju firmy i świetnej kondycji biznesowej poszczególnych marek.

Sukces naszych wystawców jest naszym sukcesem, dlatego dokładamy wszelkich starań, by stwarzać im z roku na rok coraz lepsze możliwości dla rozwoju bizesu.

Czy targi to Pani zdaniem wciąż ważne narzędzie do budowania relacji z klientami: zarówno jeśli chodzi o B2B, jak też zainteresowanie ofertą finalnych konsumentów?
Nic nie zastąpi bezpośrednich spotkań, nawiązywania bezpośrednich relacji między producentami a kupującymi. Poza tym udział w targach jest formą promocji – wzmacnia profesjonalny wizerunek firmy i możliwość uzyskania fachowej wiedzy na temat oferowanych produktów.

Co jest Pani zdaniem ważne z perspektywy wystawcy, by dobrze wykorzystać targi?
Należy pamiętać o tym, do kogo chcemy adresować naszą ofertę. Czy chcemy pokazać wszystko, co mamy w ofercie, czy też skupiamy się na odpowiedniej grupie odbiorców.

Generalnie warto uwypuklić to w czym jesteśmy szczególnie atrakcyjni i innowacyjni.

Poza tym każdy wystawca powinien promować wśród swoich klientów udział w targach, które umożliwiają również podtrzymywanie długofalowych relacji biznesowych.

Wśród wystawców są zarówno duże firmy z wieloletnim stażem, jak też mniejsze i młodsze firmy. Czy Beauty Days są szansą dla każdego gracza branży kosmetycznej?
Dla dużych, uznanych firm Targi służą jako sposób ugruntowania ich pozycji na rynku. Dla małych firm to możliwość promocji na rynku, a także wykorzystania potencjału klientów.

Jakie wydarzenia z tegorocznej edycji chciałaby Pani szczególnie zarekomendować firmom kosmetycznym i odwiedzającym?
Podczas targów zaplanowany jest szereg wydarzeń niezwykle atrakcyjnych. Rekomendowanie jednego z nich nie jest właściwie możliwe. Każda z atrakcji jest jedyna w swoim rodzaju. Każdy, że tak to ujmę „gust kosmetyczny”, zostanie z pewnością zaspokojony. Zapraszam także do spotkań z gwiazdami tegorocznej edycji targów: Edytą Górniak, WS Academy, Red Lispstick Monster, Mają Sablewską, KatOsu...

Ambicje macie Państwo wielkie i w zasadzie nim skończy się tegoroczna edycja, zaczynacie prace nad kolejną…
II Beauty Days to jednocześnie początek pracy nad organizacją następnej edycji. Kolejne wydarzenie jest już zaplanowane i odbędzie się w terminie 25 – 27 maja 2018 roku.

Ptak Warsaw Expo to firma z dużym kapitałem, know-how i zapleczem organizacyjnym do tworzenia znaczących imprez w tej części Europy. Czy doświadczenia innych imprez z innych branż przekładają się na pewne optymalne rozwiązania w tworzeniu targów dla branży kosmetycznej?
Tak, mogę to w 100 procentach potwierdzić. Moje doświadczenia w organizowanych przeze mnie targach tekstylnych wykorzystuję do organizacji Targów Beauty Days. Szczególnie w zakresie pozyskiwania wystawców i odwiedzających z zagranicy. Przykładowo mogę tu nadmienić, iż na organizowanych przeze mnie targach tekstylnych w listopadzie 2017 będzie 500 wystawców z 35 krajów świata.

Jakie jest Pani marzenie albo lepiej powiedzmy cel na kolejne 5 lat do przodu?
Cel niezmiennie ten sam: rozwijać Targi, sprostać potrzebom i wymaganiom wystawców oraz odwiedzających.

Być zadowolonym z ich zadowolenia. Odczuwać ich radość i satysfakcję z udziału w każdej z edycji. Zapewnić udział w imprezie o wymiarze międzynarodowym.

Międzynarodowe Targi Fryzjersko-Kosmetyczne Beauty Days odbędą się w dniach 19-21 maja w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie.

# Newsy handel