MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Kosmetyki najmocniejszą kategorią sprzedaży bezpośredniej
Kosmetyki najmocniejszą kategorią sprzedaży bezpośredniej

Kategoria kosmetyków stanowi aż 60% udziałów w całym torcie sprzedaży bezpośredniej w Polsce - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Przychody firm działających w tej strukturze handlu wyniosły, jak pisze dziennik "Rzeczpospolita", 3,15 mld zł w poprzednim roku. Co ciekawe mimo spadku bezrobocia wzrasta liczba osób pracujących w charakterze sprzedawców/konsultantów.

Sprzedażą kosmetyków zajmują się głównie kobiety. Dla niektórych bycie konsultantką to jedyne źródło dochodu, inne taką sprzedażą po prostu sobie dorabiają, a nie brak też pań, które chcą tylko taniej kupować kosmetyki dla siebie i znajomych (sprzedawcy mają specjalne upusty). Jak powiedziała "Rzeczpospolitej" dyrektor generalna Mary Kay, Ewa Kudlińska-Pyrz, czasem wyniki finansowe konsultantek bywają naprawdę imponujące - jedna z pań pracujących dla tej firmy otrzymała niedawno najwyższą prowizję w historii spółki - 93 tys. zł za miesięczną sprzedaż(!).

W Polsce najbardziej znane firmy kosmetyczne działające w sprzedaży bezpośredniej to Avon, Oriflame, Mary Kay i Amway. Ta ostatnia świętuje w tym roku 25-lecie działalności w Polsce. Przychody spółki Amway w ubiegłym roku wyniosły 147 mln zł i był to wzrost o 8% w porównaniu do roku 2015. Choć firma zaczynała od chemii gospodraczej, to dziś zdecydowanie mocniej stawia na kategorię wellness - w roku 2016 kosmetyki i dodatki żywieniowe stanowiły 67% jej sprzedaży.

Jak widać ani rozwój e-commerce, ani handel detaliczny, gdzie przecież drogerii i perfumerii jest z roku na rok coraz więcej, nie są w stanie unicestwić branży sprzedaży bezpośredniej. Wzrost przychodów firm tego sektora świadczy, że wciąż znajdują one swoje miejsce na rynku.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!