MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Kosmetyki najmocniejszą kategorią sprzedaży bezpośredniej
Kosmetyki najmocniejszą kategorią sprzedaży bezpośredniej

Kategoria kosmetyków stanowi aż 60% udziałów w całym torcie sprzedaży bezpośredniej w Polsce - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Przychody firm działających w tej strukturze handlu wyniosły, jak pisze dziennik "Rzeczpospolita", 3,15 mld zł w poprzednim roku. Co ciekawe mimo spadku bezrobocia wzrasta liczba osób pracujących w charakterze sprzedawców/konsultantów.

Sprzedażą kosmetyków zajmują się głównie kobiety. Dla niektórych bycie konsultantką to jedyne źródło dochodu, inne taką sprzedażą po prostu sobie dorabiają, a nie brak też pań, które chcą tylko taniej kupować kosmetyki dla siebie i znajomych (sprzedawcy mają specjalne upusty). Jak powiedziała "Rzeczpospolitej" dyrektor generalna Mary Kay, Ewa Kudlińska-Pyrz, czasem wyniki finansowe konsultantek bywają naprawdę imponujące - jedna z pań pracujących dla tej firmy otrzymała niedawno najwyższą prowizję w historii spółki - 93 tys. zł za miesięczną sprzedaż(!).

W Polsce najbardziej znane firmy kosmetyczne działające w sprzedaży bezpośredniej to Avon, Oriflame, Mary Kay i Amway. Ta ostatnia świętuje w tym roku 25-lecie działalności w Polsce. Przychody spółki Amway w ubiegłym roku wyniosły 147 mln zł i był to wzrost o 8% w porównaniu do roku 2015. Choć firma zaczynała od chemii gospodraczej, to dziś zdecydowanie mocniej stawia na kategorię wellness - w roku 2016 kosmetyki i dodatki żywieniowe stanowiły 67% jej sprzedaży.

Jak widać ani rozwój e-commerce, ani handel detaliczny, gdzie przecież drogerii i perfumerii jest z roku na rok coraz więcej, nie są w stanie unicestwić branży sprzedaży bezpośredniej. Wzrost przychodów firm tego sektora świadczy, że wciąż znajdują one swoje miejsce na rynku.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!