MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jasmin otwiera kolejne drogerie i przedstawia szerzej strategię rozwoju
Jasmin otwiera kolejne drogerie i przedstawia szerzej strategię rozwoju

W lutym została otworzona nowa drogeria Jasmin w Wałbrzychu, a na początku marca drogeria o powierzchni 200 m. kw. powstanie w Lesznie. Nowe punkty spełniają założenia spójnej wizualizacji, a konsumenci znajdą na półkach mnóstwo kosmetycznych produktów w konkurencyjnych cenach.
Nowym działaniem, w odpowiedzi na potrzeby rynku, jest łączenie drogerii z apteką.

 

Polska sieć franczyzowa Drogerie Jasmin to obecnie ponad 230 drogerii zlokalizowanych na terenie całego kraju, prowadząca działalność w różnych formatach sklepów – od specjalistycznych perfumerii po markety drogeryjne. U podstaw rozpoczęcia działalności Jasmin leżała integracja oraz idea szerokiego wsparcia dla właścicieli drogerii, którzy dzięki wspólnej inicjatywie mogli sprawniej konkurować na agresywnym rynku detalicznym.

Dziś Drogerie Jasmin to nowoczesny handel z tradycją.

- Jesteśmy dumni z tego stwierdzenia! Pod wspólną wizualizacją wyróżniającą placówki na tle otoczenia wraz z ujednoliconą polityką promocyjną oraz marketingową kryje się wieloletnie doświadczenie oraz przedsiębiorczość właścicieli. Zarząd drogerii Jasmin współpracuje  z właścicielami, którzy pomysłami, energią, a czasami konstruktywną krytyką tworzą unikalną wartość Jasmin

- mówi Teresa Stachnio z zarządu Drogerii Jasmin.

Cykliczne spotkania konferencyjno-targowe
Doskonałym miejscem do wymiany spostrzeżeń są cykliczne spotkania konferencyjno-targowe, realizowane wiosną oraz jesienią każdego roku. Dodatkowo w 2017 roku właściciele drogerii spotkają się na wspólnym wyjeździe na Słowację - w Jasnym Chopoku i Tatralandii.  Wyjazd jest zwieńczeniem owocnej pracy i realizacji zadań wyznaczonych przez zarząd.

Dokąd zmierza Jasmin?

- Chcemy aby Sieć Drogerii Jasmin była najsilniejszą siecią drogeryjną na tak zwanym rynku tradycyjnym. By drogeria pod logo Jasmin była dobrym pomysłem na biznes rodzinny i fajnym pomysłem na życie - przekonuje Teresa Stachnio.

Sieć ma doświadczenie, które ułatwia rozpoczęcie działalności. Wspiera właścicieli w całym procesie uruchomienia placówki. Pomaga ocenić potencjał lokalizacji i właściwie przygotować drogerię do otwarcia (meble, sprzęt i oświetlenie, optymalny układ regałów i asortymentu na półce, właściwe działania promocyjne, optymalna polityka asortymentowa, jak również sugerowane wyceny), co ma zbliżać właścicieli do osiągnięcia sukcesu. Oczywiście kluczem jest właściwa współpraca, słuchanie i reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku. Jakie zmiany firma uważa w tym momencie za najistotniejsze?

Zmiany podzielone są na kilka obszarów funkcjonalnych:

- Wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna została całkowicie przeprojektowana, zależało nam na odświeżeniu projektów, które powstały kilka lat temu. Zmieniło się praktycznie wszystko: elementy logo, zmiana fontów, kolorystyka została uporządkowana, a oznaczenia wewnątrz drogerii usystematyzowane. Efekt to nowoczesna drogeria która świetnie wygląda w lokalnym osiedlu, ale i prestiżowym pasażu.

- Oferta asortymentowa od początku była naszym kluczowym wyróżnikiem. Jest również, jednym z najtrudniejszych wyzwań wynikających z różnorodności sieci, lokalizacji i wielkości samych drogerii oraz franczyzowego modelu prowadzenia biznesu. W swoich działaniach nie zamierzamy osłabiać konkurencyjności drogerii poprzez szablonowe narzucenie listy produktowej. Skupiamy się na wprowadzaniu do oferty produktów poszukiwanych obecnie przez konsumentów, jak  i tych, które będąc nowościami doskonale rokują. By procesy te przebiegały sprawniej, zbudowaliśmy wraz z partnerem dystrybucyjnym jednolitą platformę logistyczną, która pozwala nam na wysyłkę towaru w dowolną część kraju przy minimalnym progu zakupowym  w 24h serwisie. Udział produktów dostarczanych do drogerii poprzez tę platformę systematycznie  wzrasta, a to stwarza możliwość optymalizacji asortymentu, uzyskania lepszych warunków handlowych dla naszych partnerów czy też prowadzenia skutecznych akcji promocyjnych.

Oferta Jasmin to kilkanaście tysięcy produktów, od najbardziej znanych marek po produkty naturalne, polskie lub wybrane marki importowane z odległych zakątków świata – Korei, Indii, Rosji...

- Informatyzacja. Wszystkie nowe placówki uruchamiane są w oparciu o jednolity system firmy Netis, program Hipermarket. Zamknięty system to łatwość prowadzenia gospodarki magazynowo-sprzedażowej, elektroniczny przepływ danych, pełna analityka sprzedaży oraz szereg codziennych ułatwień. Zmiany systemu dotyczą również istniejących drogerii. Ich właściciele uzyskali poprzez sieć Jasmin dostęp do preferencyjnych warunków finansowania, który nie obciąża znacząco miesięcznych budżetów, umożliwiając modernizację informatyczną sklepu.
Obecnie kilkadziesiąt drogerii pracuje w oparciu o jednolity system, ale to nie koniec. Centrala Jasmin pracuje intensywnie nad rozwiązaniem, które wykorzystując odpowiednie narzędzia informatyczne, pozwoli już wkrótce skomunikować większość różnorodnych programów zainstalowanych w drogeriach tworząc jednolitą sieć. Już dziś testujemy rozwiązania promocyjne i marketingowe, które wcześniej ze względu na ograniczenia techniczne, były dostępne dla nielicznej grupy drogerii – kupony rabatowe, wielopaki, promocje krzyżowe.

- Szkolenia to szczególny punkt na tegorocznej mapie działań Centrali Jasmin. Szczycimy się doskonałą obsługą, która zna swoich klientów, wie jak im doradzić i zachęcić do kolejnej wizyty. Konieczne jest jednak nadążenie za nowymi trendami, modą i masą produktów pojawiających się na polskim rynku. Obecnie prowadzimy cykl szkoleń wykorzystujący narzędzia webowe, od marca tego roku wracamy do cyklicznych szkoleń stacjonarnych. Merchandising, szkolenia produktowe, standardy obsługi klienta, szkolenia specjalistyczne - to tylko niektóre tematy realizowane w ramach szkoleń skierowanych do właścicieli drogerii, jak też sprzedawców.

Te wspólne wysiłki zyskały szczególne wyróżnienie podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji - nagrodę Drogeria Roku i Market Roku 2016 odebrała Drogeria Jasmin w Żurominie. Nominowane do tego zaszczytnego tytułu były drogerie w Mosinie koło Poznania i drogeria z Piastowa.

- Nie boimy się konkurencji szanujemy ją, oczywiście oglądamy, oceniamy wdrażamy sprawdzone rozwiązania. Dla nas, dla właścicieli Drogerii Jasmin najważniejszym atutem tworzącym przewagę konkurencyjną, jest jakość obsługi oraz bogactwo oferty asortymentowej. To dzięki nim stajemy się partnerem dla konsumenta, który w sytuacjach codziennych, jak i tych okolicznościowych chętnie odwiedza Drogerie Jasmin

- podkreśla Teresa Stachnio.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!