MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Drogerie Natura obchodzą 20-lecie istnienia na polskim rynku
Drogerie Natura obchodzą 20-lecie istnienia na polskim rynku

Drogerie Natura, jedna z największych polskich sieci drogeryjnych, w 2017 roku obchodzą dwudziestolecie istnienia na polskim rynku. Obecnie sieć prowadzi blisko 300 drogerii stacjonarnych w całym kraju, zarówno w dużych miastach i centrach handlowych, jak i w mniejszych miejscowościach, a także drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl.

Natura została założona w 1997 roku przez spółkę Polbita, będącą wtedy największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Pierwsza drogeria otwarta została przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i z powodzeniem funkcjonuje w tej lokalizacji do dziś. W ciągu 20 lat działalności Natura intensywnie się rozwinęła i stała się jedną z największych sieci handlowych w kraju. Obecnie pod jej szyldem działają 283 placówki w całej Polsce, w tym 257 prowadzonych samodzielnie oraz 26 w modelu agencyjnym. W ramach współpracy z zewnętrznymi agentami, Natura oferuje szeroki pakiet wsparcia marketingowego i szkoleniowego, stałe zatowarowanie oraz pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji.

Do współpracy zapraszamy zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które chciałyby dopiero rozpocząć działalnośc w branży. Widzimy duży potencjał w modelu agencyjnym, który niesie ze sobą więcej korzyści dla partnerów niż twarda franczyza

– mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes ds. finansowych w Natura sp. z o.o.

Sieć stale rozwija się o kolejne lokalizacje, w 2017 r. otworzyła już cztery nowe punkty. Część nowych placówek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie z siecią aptek DOZ „Dbam o Zdrowie”. Współdziałanie apteki i drogerii wpisuje się w rozwój światowego trendu health&beauty, dzięki któremu w jednym miejscu konsument ma dostęp do komplementarnego asortymentu i jest w stanie zaspokoić kilka potrzeb na raz. Sieć pracuje także nad zupełnie nowym konceptem małych lokali o charakterze butikowym, który będzie mocno odróżniał się od konkurencji pod względem wyglądu i ekspozycji produktów.

Na początku br. Natura rozpoczęła kompleksowy projekt Smart Remodelingów, który ma na celu modernizację drogerii pod kątem dopasowania ich do nowej identyfikacji wizualnej, renowację wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych. W ciągu pierwszego półrocza br. zmodernizowanych zostało już 60 drogerii. Natura ma w planach przeprowadzenie modernizacji całej sieci.

Kierunek rozwoju sieci nadaje stała obserwacja trendów w branży kosmetycznej i stałe odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Natura ma ambicje bycia liderem w sektorze kosmetyków naturalnych i podejmuje szereg działań w celu zwiększenia asortymentu tego typu produktów oraz uświadamiania konsumentów w zakresie korzyści płynących z życia „bliżej natury”.

Rynek kosmetyków naturalnych jest trudny, głównie ze względu na to, że tego typu produkty mają krótkie daty ważności i są dość drogie. Mimo to chcemy mocno rozbudować portfolio produktów, kojarzących się ze zdrowiem i będących spójnymi z naszą wizją pielęgnacji oraz higieny, zarówno w zakresie znanych już brandów, jak i marek własnych

– mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. Commercial w Natura Sp. z o.o.

Oprócz drogerii stacjonarnych sieć prowadzi drogerię internetową pod adresem www.drogerienatura.pl, w której odnotowuje trzykrotny wzrost sprzedaży rok do roku. E-drogeria cieszy się dużym zainteresowaniem szczególnie ludzi młodych, ceniących sobie możliwość dokonania zakupów w szybkim czasie i z dowolnego urządzenia mobilnego. 7 lipca 2016 roku uruchomiony został także program lojalnościowy Klub Natura, do którego przystąpiło już ponad 700 000 członków. Klubowicze mogą korzystać z licznych benefitów, takich jak m.in.: niższe ceny z kartą, dedykowane oferty specjalne, porady profesjonalistów, czy pierwszeństwo w otrzymywaniu informacji o bieżących nowościach i akcjach specjalnych.

Natura rozpoczęła oficjalne obchody 20-lecia działalności na polskim rynku 3 sierpnia 2017 r. Sieć przygotowała dla klientów liczne urodzinowe oferty, m.in.: loterię z pulą 10 tys. nagród losowanych co tydzień i co miesiąc, w tym nagrodą główną – przyjaznym dla środowiska samochodem hybrydowym Toyota Yaris,  a także Roadshow po 9 nadbałtyckich miejscowościach ze specjalnym Natura Beauty Bus-em, atrakcyjne promocje, rabaty na zakupy oraz konkursy w drogeriach stacjonarnych i  w mediach społecznościowych.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!