MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Biedronka coraz mocniejszym konkurentem drogerii
Biedronka coraz mocniejszym konkurentem drogerii

Właściciele drogerii czują mocnieszy oddech konkurencji ze strony dyskontów. Właściciel Biedronki w swoich ostatnich akcjach promocyjnych wyraźnie stawia na znane marki kosmetyczne, kosztem swoich marek własnych. Instytut badawczy ABR Sesta przebadał strategie promocyjne drogerii w latach 2015-2016. Okazuje się, że w ostatnim czasie spadła liczba ich reklamowych publikacji. Widać natomiast bardzo wyraźny wzrost nakładów Biedronki na akcje promocyjne największych producentów kosmetyków.

To odpowiedź na działania swojego największego konkurenta - Lidla. Ten inwestuje w tekstylia, a Biedronka postanowiła powalczyć o rynek kosmetyczny. Potwierdzają to szczegółowe wyliczenia instytutu.

Tylko w ostatnim roku liczba promocji znanych marek kosmetycznych wzrosła o 53 proc. (1088 w 2016 roku w stosunku do 711 w 2015 roku). Przez takie działania dyskont walczy o klienta, który do tej pory na takie zakupy, chodził do specjalistycznych sieci.

W ocenie Instytutu te działania mogły przyczynić się wypadnięcia z rynku kosmetycznego drogeryjnej sieci Dayli. Marcina Dobek z ABR Sesta przestrzega, że to może być dopiero zapowiedź kłopotów dla innych mniejszych graczy tego rozdrobnionego rynku. Przy tak bezpardonowej walce zyskują jednak klienci, którzy mogą kupować tańsze produkty w licznych promocjach konkurujących ze sobą sieci.

Widać, że Biedronka zainwestowała we współpracę z takimi markami, jak Nivea – 72 promocje w 2016 roku w stosunku do 32 w 2015 roku, Dove, Bell, Garnier, Colgate, Adidas, Eveline, Rexona, Syoss, Fa i Axe. Liczba promocji kilku z nich podniosła się o ponad 100 proc. Najwyższy wzrost odnotowała marka Dove – o 215 proc.

- podkreśla Marcin Dobek.

Zdaniem eksperta, cały czas utrzymuje się też trend zwyżkowy, jeżeli chodzi o liczbę promocji kosmetyków w sieci należącej do Jeronimo Martins. Promocyjne ceny to sposób na przyciągnięcie konsumentów zainteresowanych kosmetykami do tej sieci dyskontowej.

Co jednak ciekawe - przy tak ostrej walce zaskakuje, że jak ustaliła ABR SESTA, w ostatnich dwóch latach doszło do spadku liczby publikacji promocyjnych w całym sektorze kosmetycznym. W zeszłym roku 16 monitorowanych drogerii wydało 318 gazetek. Dla porównania w 2015 r. było ich 362. Na tle konkurencji zdecydowanie wyróżnia się tu Rossmann, który nie tylko swoim katalogiem „Skarb”, ale i szeroką ofertą wychodzącą poza typowy drogeryjny asortyment rośnie w siłę.

Dlatego zdaniem Michała Rosiaka z Grupy AdRetail nawet Biedronka w rywalizacji z Rossmannem o klienta kosmetycznego nie ma na razie zbyt wielkich szans. Jak zauważa Rosiak zbyt ostre starcie tych obu graczy, byłoby zbyt kosztowne i w efekcie mało opłacalne dla popularnego dyskontu.

Warto też przypomnieć, że Jeronimo Martins jest właścicielem sieci drogerii Hebe, do której należy obecnie ok. 100 sklepów.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!