Anita Błaszczak: konkurencyjność wymusza innowacyjność - i to widać w konkursie LCA!

Anita Błaszczak: konkurencyjność wymusza innowacyjność - i to widać w konkursie LCA!

Zgłoszenia do konkursu Love Cosmetics Awards potwierdzają to, o czym eksperci rynku urody wiedzą od dawna: branża kosmetyczna jest dzisiaj nie tylko jedną z najbardziej konkurencyjnych, ale także jedną z najbardziej innowacyjnych.

Korzystają na tym klienci, którzy mając ogromny wybór marek i produktów, mogą - niezależnie od grubości portfela - skomponować własną półkę dobrych i dobrze wyglądających kosmetyków. Jak dowodzi nasz konkurs, silna konkurencja sprawia, że nawet niedrogie, masowe produkty trzymają poziom i starają się sięgać po rynkowe nowinki, w tym tak modne dzisiaj naturalne składniki.

Robi wrażenie tempo, z jakim firmy kosmetyczne reagują na nowe trendy- w tym na modę na bioaktywne, ekologiczne komponenty czy coraz silniejszy trend antysmogowy. Już kilka firm zgłosiło do konkursu „miejskie” kosmetyki w tym kremy „anti pollution”, ”urban garden” chroniące przed zanieczyszczoną atmosferą.

Moja półka po tym konkursie na pewno znacząco się powiększy. Do sporej grupy „zaufanych” od lat marek pielęgnacyjnych, na czele (alfabetycznie) z AA, Bandi, Dr Irena Eris i Ziają, dojdą: Ava, D’Alchemy, Make Me Bio, Hagi, Resibo, Stara Mydlarnia czy Szmaragdowe Żuki.

Jednak tak naprawdę niemal każda marka startująca w konkursie pokazała wśród produktów coś godnego Love Cosmetics Awards.

Limit 30 wskazań, który początkowo wydawał się dość wysokim pułapem, dość szybko, wraz z napływem kolejnych zgłoszeń stał się ograniczeniem, bo chcąc dodać nowy, wart wyróżnienia produkt, trzeba było kogoś z listy usunąć. Ten dylemat mamy też jako klienci- nie sposób już wypróbować wszystkich nowości, tym bardziej, że do nowych serii i linii znanych firm dochodzą całkiem nowe marki.

Zgłoszenia do konkursu pokazały, że młode marki mają nie tylko duże ambicje ale mają się czym pochwalić. Niekiedy to one wyznaczają nowe trendy, popularyzując opakowania z ciemnego szkła biofotonicznego czy naturalne olejki.

Są też poważną konkurencją dla renomowanych firm, które również coraz mocniej idą w kierunku naturalnych, ekologicznych składników (także w makijażu) i równie ekologicznych opakowań. Przemawia to już do wielu konsumentów, zwłaszcza tych z pokolenia Y, którzy z racji wieku nie szukają jeszcze kosmetologicznych nowinek pomagających utrzymać młody wygląd. I nie pytają (jak koleżanka oceniająca moją półkę z kosmetykami), dlaczego w tym naturalnym kremie nie ma filtrów UV chroniących skórę przed fotostarzeniem i czemu ten drugi krem tak dziwnie, hmm, pachnie.

Nasz konkurs potwierdził, że dzisiaj na półce z kosmetykami każdy znajdzie coś dla siebie.

Równie duży wybór jak wielbicielki naturalnych kosmetyków mają amatorki zaawansowanych innowacji: szafirowego nośnika czy żelazka zmarszczek, trójwymiarowego liftingu czy rozświetlającej metamorfozy.

Mamy też kosmetyczny luksus z czarną perłą, kawiorem i drobinkami złota, a także powrót do wygody: po latach coraz ściślejszej specjalizacji (kremów, peelingów czy balsamów na każdy fragment ciała).

Wśród kandydatów do LCA są kosmetyki męsko-damskie i uniwersalne (do twarzy i ciała) przydatne w podróży. Najwięcej jest chyba jeszcze do zrobienia w dziedzinie opakowań. Na przekór nurtowi proekologicznego minimalizmu część firm nadal wierzy w atut dużych pudełek owiniętych dodatkowo folią. Fakt, że wzmacnia to efekt luksusu, ale dzisiaj nawet luksus musi pamiętać o ekologii. 

 

Anita Błaszczak
Dziennikarka i redaktor w Dziale Ekonomicznym opiniotwórczego dziennika „Rzeczpospolita”.
Specjalizuje się w tematyce związanej z brandingiem (od lat redaguje dodatek rankingu „Najcenniejsze Polskie Marki"), budowaniem kariery zawodowej, a także z rynkiem kosmetyków, gdzie wychwytuje nowe biznesowe trendy i opisuje istotne zmiany zachodzące w polskiej branży kosmetycznej.

# LOVE COSMETICS AWARDS
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi