W marcu 2019 branża kosmetyczna znów stawi się w Bolonii na Cosmoprof

W marcu 2019 branża kosmetyczna znów stawi się w Bolonii na Cosmoprof

Cosmoprof Worldwide Bologna to wiodące targi B2B na świecie dla branży kosmetycznej. Organizator zdradza nieco szczegółów na temat nowej edycji 2019.

Co roku do Bolonii przyjeżdża ponad 250 tys. profesjonalistów ze wszystkich zakątków świata, aby poznać najnowocześniejsze technologie, innowacyjne produkty kosmetyczne, w tym również ekologiczne propozycje mające wciąż perspektywiczne widoki na przyszłość. W roku 2019 swój udział w targach potwierdziło 2,8 tys. wystawców.

Jak w tym roku wygląda harmonogram Bolonii?

Od czwartku 14 marca do niedzieli 17 marca 2019 r. potrwają targi Cosmopack i Cosmo Perfumery&Cosmetics. O ile oczywiście Cosmopack to punkt obowiązkowy producentów i specjalistów łańcucha dostaw, to sieci handlowe i detaliści odwiedzać będą głównie hale kosmetyczne: perfumeryjną, kosmetyczną, jak również hale Green & Organic Beauty (kosmetyki naturalne) oraz Cosmoprime (obszar dedykowany ekskluzywnym kosmetykom.

Od piątku 15 marca do poniedziałku 18 marca, potrwają targi sektora profesjonalnego Cosmo Hair&Nail Beauty Salon.

Małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą uzyskać efekt skali rodzimej produkcji, najczęściej wybierają przestrzeń wystawienniczą w Pawilonach Narodowych.

W stronę zrównoważnonego rozwoju

Głównym tematem edycji 2019 będzie zrównoważony rozwój i gospodarka o obiegu zamkniętym. Przemysł kosmetyczny coraz bardziej odczuwa presję, aby znaleźć nowe rozwiązania produkcyjne w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko procesów produkcyjnych, np. wykorzystując odnawialne źródła energii.

COSMOPACK

To część targów poświęcona produkcji kontraktowej i wytwarzaniu, maszynom, opakowaniom pierwotnym i wtórnym, aplikatorom, składnikom i surowcom – jak okazuje się odnotowuje ona ciągły wzrost. Oprócz hal 20, 15, 15A i 18, w 2019 r., Cosmopack zajmie część hali 19. Automatyzacja i technologia będą kluczowymi słowami dla edycji 2019, z "inteligentnymi" rozwiązaniami. Wewnątrz halo 19 agencja Peclers przedstawi instalację kolorów zrównoważonego rozwoju w 2020 roku oraz opracowania na temat najbardziej innowacyjnych materiałów i innych – często niuansów  - warunkujących przyszłość branży kosmetycznej. Ciekawie zapowiada się także projekt „The Factory” – w jego ramach przeanalizowane zostaną najbardziej ekologiczne rozwiązania przemysłowe, pokazujące maksymalne możliwości odzyskiwania tworzyw sztucznych.

COSMO PERFUMERY&COSMETICS

Cosmoprime będzie mieć swoją przestrzeń w hali 14, zielone marki ponownie będzie można spotkać w hali 21, a pozostałe firmy kosmetyczne ulokują się w halach: 16, 22, 26 i 19.

Cosmoprime dedykowane jest ekskluzywnym kosmetykom z dystrybucją selektywną w luksusowych sklepach oraz concept-store’ach. W tym roku marki prezentowane będą w hali nr 14. Założeniem Cosmoprime jest pokazanie maxi-trendów branży beauty w mikroskali targowej przestrzeni. Wśród wystawców nie zabraknie wschodzących kosmetycznych gwiazd, stawiających przede wszystkim na wyczucie przyszłych trendów i innowacje. Za kluczowe trendy 2019 uznaje się w tej chwili: „holistyczne piękno” (skuteczność, przyjemność, łączenie tego, co dobre dla ciała i dla ducha), „personalizację produktów” (ruchy prosumenckie, indywidualizację projektów, pielęgnację/makijaż/zapachy na miarę) oraz „smart beauty”, czyli technologie i urządzenia wspomagające dbałość o urodę. Cosmoprime premiuje również firmy stawiające na kosmetyki dla mężczyzn, gdyż według trendów ten segment wciąż będzie się mocno rozwijać, a nowe produkty powstawać  będę nie tylko w tradycyjnych kategoriach higieny, pielęgnacji i golenia, ale również męskiego makijażu. Na Cosmoprime powstanie specjalny concept store dedykowany właśnie klientowi rodzaju męskiego.
 
Zrównoważony rozwój i zielone piękno to wspólne tematy wielu firm. Na terenie Green Prime wystawcy pokażą produkty wytwarzane w sposób nieobciążający środowiska, bazujące na składnikach pochodzenia naturalnego. Nowym obszarem będzie Zoom On Emerging Prime dedykowany młodym firmom
po raz pierwszy obecnych na Cosmoprof. Stałą wystawą jest Extraordinary Gallery, prezentująca najciekawsze produkty kreatywnych marek, umożliwiając przy tym firmom i kupcom bezpośrednie spotkania B2B. Zielone marki kosmetyczne będą miały natomiast swoją własną Extraordinary Green Gallery.

Kosmetyki z wszystkich rynkowych segmentów

Hala 21  przyciągnie gości ofertą wystawców z segmentu kosmetyków naturalnych, natomiast w halach 22 i 26 pokażą się przede wszystkim międzynarodowe firmy perfumeryjne. W hali 26 prezentowane będą także kosmetyczne startupy, pozycjonujące się cenowo w segmencie masowym, ale oferujące kosmetyki o wyskiej jakości.  Zdaniem organizatora większość nowych propozycji kosmetycznych pochodzi z kontynentu azjatyckiego – Cosmoprof odnotowuje stały wzrost liczby firm reprezentujących Japonię, Chiny i Koreę. Wzrasta również liczba wystawców z Europy Północnej i Skandynawii.

COSMO|HAIR & NAIL & BEAUTY SALON

Wystawcy kierujący swoją ofertę do profesjonalnego kanału dystrybucji będą wystawiać się w halach:  28, 29 i 30, oferta fryzjerska prezentowana będzie w halach 25, 31, 32, 35 i 37, a segment produktów profesjonalnych do paznokci w hali 36. Powierzchnia wystawiennicza dedukowana profesjonalnym markom wzrośnie o 20%.Ta część targów rozpocznie się 15 marca, a zakończy trzy dni później.
 

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi