MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

W marcu 2019 branża kosmetyczna znów stawi się w Bolonii na Cosmoprof
W marcu 2019 branża kosmetyczna znów stawi się w Bolonii na Cosmoprof

Cosmoprof Worldwide Bologna to wiodące targi B2B na świecie dla branży kosmetycznej. Organizator zdradza nieco szczegółów na temat nowej edycji 2019.

Co roku do Bolonii przyjeżdża ponad 250 tys. profesjonalistów ze wszystkich zakątków świata, aby poznać najnowocześniejsze technologie, innowacyjne produkty kosmetyczne, w tym również ekologiczne propozycje mające wciąż perspektywiczne widoki na przyszłość. W roku 2019 swój udział w targach potwierdziło 2,8 tys. wystawców.

Jak w tym roku wygląda harmonogram Bolonii?

Od czwartku 14 marca do niedzieli 17 marca 2019 r. potrwają targi Cosmopack i Cosmo Perfumery&Cosmetics. O ile oczywiście Cosmopack to punkt obowiązkowy producentów i specjalistów łańcucha dostaw, to sieci handlowe i detaliści odwiedzać będą głównie hale kosmetyczne: perfumeryjną, kosmetyczną, jak również hale Green & Organic Beauty (kosmetyki naturalne) oraz Cosmoprime (obszar dedykowany ekskluzywnym kosmetykom.

Od piątku 15 marca do poniedziałku 18 marca, potrwają targi sektora profesjonalnego Cosmo Hair&Nail Beauty Salon.

Małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą uzyskać efekt skali rodzimej produkcji, najczęściej wybierają przestrzeń wystawienniczą w Pawilonach Narodowych.

W stronę zrównoważnonego rozwoju

Głównym tematem edycji 2019 będzie zrównoważony rozwój i gospodarka o obiegu zamkniętym. Przemysł kosmetyczny coraz bardziej odczuwa presję, aby znaleźć nowe rozwiązania produkcyjne w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko procesów produkcyjnych, np. wykorzystując odnawialne źródła energii.

COSMOPACK

To część targów poświęcona produkcji kontraktowej i wytwarzaniu, maszynom, opakowaniom pierwotnym i wtórnym, aplikatorom, składnikom i surowcom – jak okazuje się odnotowuje ona ciągły wzrost. Oprócz hal 20, 15, 15A i 18, w 2019 r., Cosmopack zajmie część hali 19. Automatyzacja i technologia będą kluczowymi słowami dla edycji 2019, z "inteligentnymi" rozwiązaniami. Wewnątrz halo 19 agencja Peclers przedstawi instalację kolorów zrównoważonego rozwoju w 2020 roku oraz opracowania na temat najbardziej innowacyjnych materiałów i innych – często niuansów  - warunkujących przyszłość branży kosmetycznej. Ciekawie zapowiada się także projekt „The Factory” – w jego ramach przeanalizowane zostaną najbardziej ekologiczne rozwiązania przemysłowe, pokazujące maksymalne możliwości odzyskiwania tworzyw sztucznych.

COSMO PERFUMERY&COSMETICS

Cosmoprime będzie mieć swoją przestrzeń w hali 14, zielone marki ponownie będzie można spotkać w hali 21, a pozostałe firmy kosmetyczne ulokują się w halach: 16, 22, 26 i 19.

Cosmoprime dedykowane jest ekskluzywnym kosmetykom z dystrybucją selektywną w luksusowych sklepach oraz concept-store’ach. W tym roku marki prezentowane będą w hali nr 14. Założeniem Cosmoprime jest pokazanie maxi-trendów branży beauty w mikroskali targowej przestrzeni. Wśród wystawców nie zabraknie wschodzących kosmetycznych gwiazd, stawiających przede wszystkim na wyczucie przyszłych trendów i innowacje. Za kluczowe trendy 2019 uznaje się w tej chwili: „holistyczne piękno” (skuteczność, przyjemność, łączenie tego, co dobre dla ciała i dla ducha), „personalizację produktów” (ruchy prosumenckie, indywidualizację projektów, pielęgnację/makijaż/zapachy na miarę) oraz „smart beauty”, czyli technologie i urządzenia wspomagające dbałość o urodę. Cosmoprime premiuje również firmy stawiające na kosmetyki dla mężczyzn, gdyż według trendów ten segment wciąż będzie się mocno rozwijać, a nowe produkty powstawać  będę nie tylko w tradycyjnych kategoriach higieny, pielęgnacji i golenia, ale również męskiego makijażu. Na Cosmoprime powstanie specjalny concept store dedykowany właśnie klientowi rodzaju męskiego.
 
Zrównoważony rozwój i zielone piękno to wspólne tematy wielu firm. Na terenie Green Prime wystawcy pokażą produkty wytwarzane w sposób nieobciążający środowiska, bazujące na składnikach pochodzenia naturalnego. Nowym obszarem będzie Zoom On Emerging Prime dedykowany młodym firmom
po raz pierwszy obecnych na Cosmoprof. Stałą wystawą jest Extraordinary Gallery, prezentująca najciekawsze produkty kreatywnych marek, umożliwiając przy tym firmom i kupcom bezpośrednie spotkania B2B. Zielone marki kosmetyczne będą miały natomiast swoją własną Extraordinary Green Gallery.

Kosmetyki z wszystkich rynkowych segmentów

Hala 21  przyciągnie gości ofertą wystawców z segmentu kosmetyków naturalnych, natomiast w halach 22 i 26 pokażą się przede wszystkim międzynarodowe firmy perfumeryjne. W hali 26 prezentowane będą także kosmetyczne startupy, pozycjonujące się cenowo w segmencie masowym, ale oferujące kosmetyki o wyskiej jakości.  Zdaniem organizatora większość nowych propozycji kosmetycznych pochodzi z kontynentu azjatyckiego – Cosmoprof odnotowuje stały wzrost liczby firm reprezentujących Japonię, Chiny i Koreę. Wzrasta również liczba wystawców z Europy Północnej i Skandynawii.

COSMO|HAIR & NAIL & BEAUTY SALON

Wystawcy kierujący swoją ofertę do profesjonalnego kanału dystrybucji będą wystawiać się w halach:  28, 29 i 30, oferta fryzjerska prezentowana będzie w halach 25, 31, 32, 35 i 37, a segment produktów profesjonalnych do paznokci w hali 36. Powierzchnia wystawiennicza dedukowana profesjonalnym markom wzrośnie o 20%.Ta część targów rozpocznie się 15 marca, a zakończy trzy dni później.
 

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!