MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Cosmoprof Bolonia 2017. Tenex: Bolonia sprzyja biznesowi
Cosmoprof Bolonia 2017. Tenex: Bolonia sprzyja biznesowi


Anna Rolf-Smuniewska, dyrektor marketingu Tenex:
Bardzo się cieszę, że w tym roku targi w Bolonii wypadają świetnie dla naszej firmy. Zainteresowanie ofertą jest bardziej niż satysfakcjonujące. Na naszym stoisku te dwa stoliki, którymi dysponujemy, są cały czas zajęte(!), a cała piątka reprezentantów naszej firmy intensywnie pracuje. Czujemy zmęczenie, ale to takie zmęczenie, jakie lubię najbardziej. Widać, że to, co tworzymy, podoba się nie tylko Polkom i Polakom, ale znajduje miejsca na półkach w najbardziej egzotycznych dla nas miejscach.

Absolutnym hitem jest w naszej ofercie Intensywny wypełniacz zmarszczek. Trend anti-aging jak widać ma się świetnie, a ten innowacyjny produkt, który zresztą przykuwa uwagę samym swoim wyglądem, wpisuje się w aktualne zapotrzebowania konsumentów. Mamy też kosmetyki na bazie śluzu ze ślimaka, o działaniu wybielającym, i one również cieszą się obecnie dużą popularnością. Nie chodzi tu tylko o rozjaśnienie odcienia skóry, co lubią praktykować kobiety z Południa, ale też przydaje się osobom z trądzikiem różowatym lub przebarwieniami, które są bardzo zadowolone z efektów stosowania tych produktów. Do tego nie mogę nie wspomnieć o naszych produktach do włosów – to także mocny punkt w naszej eksportowej ofercie. Przychodzą na nasze stoisko klienci z całego świata: Argentyna, Bliski Wschód, Izrael, Portugalia – w zasadzie to tylko przykłady, bo mieliśmy tak wiele osób z  tak wielu rynków, że trudno wskazać jeden dominujący. Cieszy mnie jednak osobiście sporo osób z tzw. bloku wschodniego: Litwy, Łotwy, Estonii, bo przecież to są rynki geograficznie nam bliskie i powinniśmy nasze relacje handlowe zacieśniać.

To są międzynarodowe targi nie tylko z nazwy, ale realnie. Przyjeżdżają tu wszyscy z branży. To ważne wydarzenie w kalendarzach producentów i dystrybutorów na całym świecie - Bolonia naprawdę umożliwia robienie prawdziwego biznesu. Co jest naszą siłą? To, że staramy się nie powielać produktów, które już są, ale wychodzić do naszych klientów z czymś nowym.  W Bolonii biorę udział od 10 lat i wciąż jestem pod wrażeniem skali tych targów i ilości osób, które przyjeżdżają tu, by rozwijać swoje kosmetyczne biznesy.

Cezary Ociepa, prezes firmy Tenex:  Jako marka DermoFuture Precision jesteśmy stosunkowo świeżym graczem w eksporcie (od około 4 lat). Mamy jednak duże doświadczenie jako dystrybutor, a to pozwala nam optymalnie układać relacje z odbiorcami z innych rynków. Wiemy, co jest ważne w dystrybucji na rynkach zagranicznych - i w taki sposób układamy model współpracy, by był maksymalnie komfortowy dla naszych klientów, konsumentów, i nas samych jako eksportera. Wśród potencjalnych kontrahentów pojawia się całkiem sporo młodych firm, ale z dobrą energią i pomysłami – i takie chcemy szczególnie wspierać przy współpracy! Dzielimy się doświadczeniem, a to zawsze buduje dobre relacje między biznesowymi partnerami.

Lubię te targi za ich doskonałą organizację, dużą liczbę odwiedzających, szczególnie, że gros z nich stanowią profesjonaliści z branży, którzy znają się na tym rynku. Jeżdżę do Bolonii od dwudziestu lat i za każdym razem te targi zaskakują mnie in plus. Dynamika Bolonii nie słabnie.

Mam nieodparte wrażenie, że przy takiej skali konkurencji, bo wystawców z roku na rok przybywa, konieczne jest wyróżnianie się innowacją. Jestem przekonany, że taką marką jesteśmy, ale w ogóle innowacyjność jest wyróżnikiem polskiej branży kosmetycznej.


Nie byłem przekonany, czy lokalizacja tuż przy wejściu, to najlepszy pomysł, ale okazało się, że to działa na naszą korzyść, bo od razu sporo osób, nawet tych zmierzających przez naszą halę 29 do hal 25 i 26, zatrzymuje się przy naszym stoisku i czasem wynikają z tego obiecujące rozmowy.

Eksport jest dla nas koniecznością, by rozwijać firmę dalej. Widzę w tym duży potencjał i zapewniam, że my dopiero rozwijamy skrzydła. Jesteśmy na takim etapie rozwijania tej części naszego biznesu, że każdy klient ma dla nas znaczenie. Jesteśmy nastawieni na współpracę, która obu stronom będzie przynosiła same benefity. Apetyty eksportowe mamy spore! Bardzo cieszę się, że dysponujemy jako branża środkami unijnymi na wsparcie eksportu. Do tej pory nasza firma nie współfinansowała jeszcze udziału w targach dotacjami, ale mamy nadzieję skorzystać z tego programu już niebawem. My, Polacy, potrafimy tworzyć doskonałe produkty, a takie targi jak te, czy też w Dubaju, pozwalają nam jako branży wypływać na szersze wody. Jest dobrze. Wierzę, że rok do roku będziemy eksportowo rosnąć. Oby tylko nie było gorzej!


 

Opr. Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki.pl


Więcej opinii na temat Cosmoprof Bolonia 2017 znajdą Państwo tutaj:

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Janda

Resibo

Verona Products Professional

Allverne

Clochee

Organique

Quiskin

Brodr.Jorgensen

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!