Rynkowi liderzy coraz mocniejsi eksportowo - Ziaja, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Rynkowi liderzy coraz mocniejsi eksportowo - Ziaja, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Nie ma Polaka, który nie znałby tych dwóch firm. Ziaja i Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris mają bardzo dobrą reputację na polskim rynku, ale od lat oba przedsiębiorstwa aktywnie rozszerzają swoją ekspansję międzynarodową. Czym zdobywają uznanie na rynkach zagranicznych? Wydaje się, że oprócz ambicji i determinacji właścicieli, by rozwijać firmę poprzez aktywność eksportową, ważną rolę gra to samo, co w Polsce – jakość produktów i biznesowa wiarygodność.

Lidia Ziaja, Kierownik Działu Eksportu Ziaja Ltd

Jak ważny jest eksport z perspektywy Państwa firmy
Sprzedaż eksportowa jest bardzo ważna dla naszej firmy z wielu powodów. Ziaja od kilku lat aktywnie rozszerza działania na rynkach zagranicznych. To dla nas szansa na dalszy intensywny rozwój firmy, zdobywanie nowych doświadczeń i klientów. 

Jak dopasowuje się ofertę na często bardzo różne od siebie rynki?
Firma Ziaja dba o jak największą spójność oferty na rynku polskim i rynkach eksportowych. Gwarantuje to rozpoznawalność marki niezależnie od kraju i wzmacnia jej wizerunek. Na potrzeby rynków eksportowych tworzymy wersje opakowań z lokalnymi językami. Bazujemy na polskich projektach z jednoczesnym uwzględnieniem specyfiki danego kraju czy regionu. Bestsellerami zagranicznymi są serie popularne w Polsce już od wielu lat: oliwkowa, kozie mleko, masło kakaowe.

Czy polskie kosmetyki swój sukces zawdzięczają jedynie cenie, czy też widoczne jest zdobywania zaufania jakością produktów, nowatorstwem, pomysłowością polskich producentów?
Klienci doceniają nowoczesne receptury, cenione i sprawdzone składniki, skuteczność, oryginalne zapachy, komfort aplikacji i przyjemność stosowania. Istotny jest również design i spójność z wizerunkiem firmy, osiągnięciami, filozofią, podejściem do klienta i jego potrzeb. Dlatego tak ważne jest budowanie trwałych relacji zarówno z partnerami handlowymi, jak i klientami. Odpowiedzialność, otwartość, aktywny i regularny kontakt tworzą zaufanie, jakim klienci obdarzają firmę oraz jej produkty.

Jak targi międzynarodowe przybliżają firmę do zdobywania nowych rynków?
Dzięki udziałowi w targach międzynarodowych firma Ziaja zdobyła wielu partnerów zagranicznych. Nasze doświadczenie wskazuje, że tego typu wydarzenia to jedne z pierwszych działań, które powinna podjąć firma planująca budować sprzedaż eksportową. Targi dają możliwość przedstawienia oferty i osiągnięć firmy, a przez to zdobycia wielu cennych kontaktów handlowych.

Olimpia Romanik, Senior Marketing Manager-International Markets Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Jak ważny jest eksport z perspektywy Państwa firmy
Ambicją naszej firmy jest, aby marki Dr Irena Eris, Pharmaceris, Lirene i Under Twenty były znane i dostępne dla konsumentek na całym świecie. Dziś oznacza to sprzedaż już w ponad 50 krajach. Intensyfikacja działań eksportowych to wybór strategiczny i jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszych marek, a sprzedaż na rynkach zagranicznych staje się z roku na rok coraz ważniejszym elementem naszego modelu biznesowego i pozwala wygenerować wzrosty już dziś trudne do osiągnięcia na tak nasyconym rynku jakim jest rynek polski. Z drugiej strony, proces budowania pozycji marki na rynkach międzynarodowych to ciekawe wyzwanie biznesowe, które otwiera nas na świat, przynosi nowe pomysły i poszerza kompetencje zespołu i firmy.

Jak dopasowuje się ofertę na często bardzo różne od siebie rynki?
Jednym z podstawowych czynników sukcesu na rynkach zagranicznych jest odpowiedni dobór asortymentu. Potrzeby konsumentów w różnych regionach świata zdecydowanie się różnią, więc ważne jest, żeby je poprawnie zidentyfikować, a następnie zaspokajać poprzez właściwie dobraną ofertę produktów.  Przykładowo, na rynkach MENA wśród naszych bestsellerów zdecydowanie znajdują się kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej dla dorosłych i dla dzieci, produkty wybielające, pielęgnacja przeciwtrądzikowa i przeciwzmarszczkowa. Bliska współpraca z lokalnym partnerem biznesowym pozwala optymalnie dopasować ofertę i narzędzia wsparcia do potrzeb rynku.

Czy polskie kosmetyki swój sukces zawdzięczają jedynie cenie, czy też widoczne jest zdobywania zaufania jakością produktów, nowatorstwem, pomysłowością polskich producentów?
W przypadku naszej oferty, zdecydowanie stawiamy na innowacyjność i nowoczesność. „Innowacja” –  to słowo klucz, kiedy mówimy o sukcesie firmy. Innowacyjność w kosmetyce i kosmetologii jest niezbędna, by wyróżniać się na tle konkurencji, wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów spragnionych nowości, by być intrygującym w komunikacji z klientem. Jako jedna z niewielu firm kosmetycznych, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris posiada własne, unikatowe w branży, Centrum Naukowo-Badawcze, gdzie prowadzone są własne, zaawansowane badania. To ich efekty sprawiają, że firma może proponować nowe technologie i substancje aktywne. Mamy własne patenty i wiele autorskich zgłoszeń patentowych, a nasi naukowcy publikują swoje odkrycia w prestiżowej prasie branżowej, biorą udział w zagranicznych kongresach, dokładając tym samym cegiełkę do rozwoju światowej kosmetologii.

Jakie targi międzynarodowe przybliżają firmy do zdobywania nowych rynków?
W ciągu roku bierzemy udział w dużej ilości kosmetycznych imprez targowych - do największych należą na pewno targi Cosmoprof w Bolonii, które w tym roku obchodzą już 50. Jubileusz, a także targi Beauty World Middle East w Dubaju.  Obie imprezy przyciągają wystawców i kupców z całego regionu, a nawet świata. Targi są okazją do zaprezentowanie naszej oferty i rozpoczęcia nowych projektów. Spotkamy się z naszymi aktualnymi partnerami handlowymi, których zawsze indywidualnie zapraszamy i którzy chętnie corocznie odwiedzają nasze stoisko aby podsumować współpracę i porozmawiać o nowych pomysłach. Korzystamy również z okazji nawiązania nowych relacji biznesowych z sieciami i potencjalnymi dystrybutorami na nowych rynkach.


Czytaj więcej:
Eksport: Delia Cosmetics, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Eksport: TZMO, Phenicoptere
Eksport: Elfa Pharm Polska, Laboratorium Kosmetyczne Ava
 

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi