Phenomé, Cosmoprof Bolonia 2018: Polska dla marek premium to za mało, dlatego tak ważny jest eksport

Phenomé, Cosmoprof Bolonia 2018: Polska dla marek premium to za mało, dlatego tak ważny jest eksport

Aleksander Drzewiecki, członek zarządu Phenomé:

Od początku działalności spółki podkreślamy, że eksport jest bardzo ważną częścią biznesu, którą intensywnie rozwijamy. Kreowaliśmy tę markę od początku jako markę globalną. W tę stronę szły nasze wysiłki marketingowe: od kreacji opakowań po komunikację.

Eko-marka premiumPhenomé z samej natury jest dobrą marką eksportową. O ile na polskim rynku popyt na droższe eko-kosmetyki jest w pewien sposób limitowany, to na wielu innych rynkach segment premium jest znacząco większy i rozwija się szybciej niż u nas.

Działamy intensywnie proeksportowo od 1,5 roku. Wystawiamy się na targach w Bolonii, Dubaju, Hongkongu.  W tym roku chcemy do tej listy dołożyć jeszcze Las Vegas i Moskwę. Oprócz obecności na najważniejszych targach międzynarodowych, rozbudujemy bazę kontaktów własnymi kanałami. Pierwsze efekty w eksporcie już nas satysfakcjonują, ale też dowodzą, że stać nas na znacznie więcej.

W Bolonii wystawiamy się w hali marek premium - Cosmoprime, gdzie w tym roku jest specjalna strefa Green dla producentów kosmetyków naturalnych. W ubiegłym roku też wystawialiśmy się w strefie Cosmoprime -  i byliśmy z tej decyzji bardzo zadowoleni. Tę przestrzeń odwiedzają kupcy, którzy zainteresowani są markami wyżej spozycjonowanymi, czyli nasze dotarcie B2B jest lepiej sprofilowane.

W ofercie Phenomé mamy 120 SKU. Tych produktów wciąż nam przybywa – na jesień mamy zaplanowane kolejne kosmetyczne premiery. Oferujemy produkty do pielęgnacji twarzy, ciała, włosów, kosmetyki męskie, kosmetyki dla dzieci. Potencjał sprzedażowy naszych produktów widzimy bardzo duży. Mimo, że na targach konkurencja jest duża, to odnoszę wrażenie, że spójność naszej marki, bardzo staranne jej zaprojektowanie od początku do końca, jest naszą siłą. I bardzo pozytywnie nas wyróżnia. Naturalność jest w DNA naszej marki – nie pobiegliśmy za trendem, ale od początku Phenomé była marką ekologiczną, bardzo selektywną pod względem tego, co może, a co nie może znaleźć się w składzie. Bez kompromisów.

Phenomé - marka eksportowaTo, co mnie cieszy, to fakt, że kontakty zdobywane na targach przekuwają się na kontrakty. Kosmetyki Phenomé bardzo podobają się odbiorcom i są przez rynek pozytywnie weryfikowane. Jesteśmy - w różnym stopniu oczywiście - obecni w Europie (np. dobrze wypadamy w Danii i Holandii). Teraz podpisujemy kontrakt na Rosję, co może znów znacząco poprawić skalę naszych wyników eksportowych. Poza Europą dobrze rozwija się nam sprzedaż w Hongkongu i sprzedaż do Chin. W kwietniu rozpoczynamy eksport do Korei. I to jest właśnie  dość symptomatyczne. W Europie od kilku sezonów wielką popularnością cieszą się kosmetyki koreańskie, a w Korei konsumentki z wielkim szacunkiem podchodzą do wysokiej jakości kosmetyków z Europy. Świat się wzajemnie przenika i inspiruje.

Na rynkach azjatyckich polskie pochodzenie produktu jest neutralnie pozytywne: dystrybutorzy mają o polskich producentach bardzo dobrą opinię, bo współpracują z nimi od lat i są przekonani zarówno o wysokiej jakości produktów, jak też o rzetelności polskich kontrahentów. Dla konsumentów jest to czynnik raczej mało istotny. Znaczenie może mieć co najwyżej to, że Polska jest częścią Unii Europejskiej, bo do produktów oznaczanych Made in UE klienci mają zaufanie i przekonanie.

Na rynkach Europy Zachodniej polskie pochodzenie w segmencie premium nie pomaga. Stara Europa jednak wciąż ma estymę do produkcji francuskiej, niemieckiej czy włoskiej, nawet jeśli udowadniamy, że potrafimy tworzyć nowatorskie, piękne produkty kosmetyczne. Ta kombinacja: polskość-naturalność-premium jest trudna do zdobywania rynków zachodnich, ale im dalej od Polski – tym jest łatwiej. Dlatego dajemy sobie szanse na wielu rynkach.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi