MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Oceanic, Cosmoprof Bolonia 2018: Rośniemy w kraju, rośniemy w eksporcie - dynamicznie, ale nie skokowo
Oceanic, Cosmoprof Bolonia 2018: Rośniemy w kraju, rośniemy w eksporcie - dynamicznie, ale nie skokowo

Oceanic podwoił eksport w 2017, dynamicznie rośnie sprzedaż w kraju, a kolorówka okazała się strzałem w dziesiątkę dla rozwoju biznesu


Leszek Kłosiński, prezes zarządu Oceanic:
Jesteśmy po raz kolejny obecni na targach Cosmoprof w Bolonii ze wszystkimi naszymi markami. Jak pani zauważyła, uwagę na naszym stoisku mocno przykuwa świetnie przyjęta przez polski rynek marka makijażowa AA Wings of Color. Liczymy na jej podobny sukces w eksporcie.

Pyta pani o nasze ostatnie inwestycje w rozbudowę zakładu w Trąbkach Wielkich. Zawsze podkreślam: Oceanic rozwija się bardzo szybko, ale nie skokowo. My mamy rozwój wpisany w strategię. Inwestycje dzieją się u nas w sposób ciągły. Inwestujemy w infrastrukturę i linie technologiczne, zwiększając moce produkcyjne i dopasowując park maszynowy do profilu naszej aktualnej oferty. Wdrażamy nowe technologie i aparaturę badawczo-rozwojową. Oczywiście wprowadzenie do oferty firmy Oceanic nowej kategorii, jaką jest kolorówka, samoistnie wymogło na nas dodatkowe przyspieszenie w kwestii rozwoju i rozbudowy fabryki.

Wojciech Soszyński, współwłaściciel Oceanic:
Pamiętam nasze spotkanie przed rokiem w Bolonii i rozmowę o AA Wings of Color, która niebawem miała wejść do sieci Rossmann. Daleki byłem od wieszczenia, że będzie to nasz kolejny sukces. Znam rynek i wiem, jak bardzo jest on wymagający. Wiedziałem, że przygotowujemy bardzo dobry produkt ze świetnym wsparciem marketingowym, ale spekulacje przed premierą, czy dana linia na rynku kosmetycznym odniesie sukces czy nie, bywają złudne. Za długo w tej branży działam, by chwalić się czymkolwiek nim rynek nas rzeczywiście zweryfikuje. Teraz jednak mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że nam z AA Wings of Color naprawdę dobrze wyszło.

Leszek Kłosiński: Nie bójmy się tego słowa – jest sukces! (śmiech). Wprowadzenie na rynek AA Wings of Color oceniamy niezwykle pozytywnie. Wyniki, jakie realizujemy jako nowy gracz w tej kategorii, potwierdzają,  że warto było w powstanie tej marki zainwestować.  Marka AA wyrosła na fundamencie hipoalergicznej pielęgnacji, zatem tylko kwestią czasu było rozszerzenie oferty o bezpieczne produkty do makijażu.

Wojciech Soszyński: Bo moim zdaniem trzeba robić to, w czym ma się doświadczenie, w czym jest się ekspertem. A w dostarczaniu bezpiecznych i skutecznych kosmetyków dla osób ze skórą alergiczną i wrażliwą nasza firma zdecydowanie doświadczenie ma. Mamy kompetencje i mamy zaufanie konsumentów, a szczególnie konsumentek – to bardzo duży kapitał.

Myśleliśmy o tym wdrożeniu od dawna, to nie było jakieś działanie ad hoc, ale głęboko przemyślana decyzja. Cały czas pracujemy nad nowymi referencjami. Nasza szafa nie jest jeszcze wypełniona w 100%. Wiemy również, że tempo pracy przed nami będzie w tej kategorii szybkie - w kolorówce nowości są szczególnie ważne i pożądane przez klientki – choćby z uwagi na sezonowość trendów. Dajemy jednak radę i jestem pewien, że nasza pozycja w tym segmencie będzie się tylko umacniać.

Leszek Kłosiński: Dążymy do tego, żeby w szafie AA Wings of Color znalazło się ponad 200 produktów. Skala nowych wdrożeń jest spora, ale nigdy nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa lub jakości. To dla nas priorytet, by mieć absolutnie hipoalergiczne formuły kosmetyków, które będą bezpieczne dla skóry wrażliwej i skłonnej do alergii. Praca naszego działu R&D jest tu bardzo zaawansowana, do produkcji wchodzą tylko te produkty, co do których mamy absolutną pewność, że nie mają żadnego potencjału drażniącego. W kolorówce to jest naprawdę wyzwanie, proszę mi wierzyć!

Bolonia - miejsce spotkań...Naszym zdaniem ta marka ma również silny potencjał eksportowy. Na naszym stanowisku makijażowym cały czas coś się dzieje – wizażystka malowała już panie o wielu kolorach skóry i wszystkie były bardzo zadowolone z makijażu wykonanego na bazie naszych kosmetyków.

Wojciech Soszyński: W tej chwili eksport naszej firmy stanowi około 15% całej sprzedaży, ale na te procenty, ile dana firma generuje w eksporcie, ile w kraju, radzę patrzeć z większą dawką zdrowego krytycyzmu i dystansem… (śmiech)

Leszek Kłosiński: Dlaczego? Bo my rośniemy bardzo mocno w kraju, więc siłą rzeczy te procenty: sprzedaż krajowa/sprzedaż zagraniczna tak się układają. W ubiegłym roku nasz biznes w eksporcie niemal się podwoił, ale przy rosnącej bazie polskiej, te udziały eksportowe procentowo są właśnie bliżej 15-20% niż powiedzmy 30-40%.

Bywa, że jakaś firma ogłasza spektakularny wzrost udziału eksportu w przychodach, ale dzieje się to kosztem spadku sprzedaży w Polsce.

Wojciech Soszyński: Pyta pani o kluczowe rynki. Jesteśmy w Europie (Niemcy, Holandia, Francja), wchodzimy na rynki skandynawskie. Zależy nam na rozwijaniu eksportu na rynkach azjatyckich – tam czujemy naprawdę duży potencjał. Dobrze nam wychodzi sprzedaż na rynkach bliskowschodnich. Chcemy wzmacniać sprzedaż w Ameryce Północnej (USA, Kanada). Rozwijamy się naprawdę szybko, mamy też coraz większe doświadczenie we wchodzeniu na nowe rynki. Tu, w Bolonii, mamy wiele poumawianych z góry spotkań z naszymi obecnymi dystrybutorami.

Leszek Kłosiński: Bolonia stała się dobrym miejscem do spotkań z partnerami handlowymi lub potencjalnymi partnerami. Kontakty zdobywamy raczej organiczną pracą. Nasz dział eksportu pracuje bardzo intensywnie cały rok. Spotkania tutaj mamy więc wpisane do kalendarza jeszcze przed wylotem z Polski. To już nie jest dla nas moment na zdobywanie klientów przypadkowych, o których nic nie wiedzielibyśmy wcześniej. Wchodząc na dany rynek, musimy dobrze znać potencjalnego partnera biznesowego, nim usiądziemy do wspólnych negocjacji. Na przypadkowość jesteśmy już zbyt dużym graczem. Niemniej targi są ważne: właśnie, by spotkać się z odbiorcami, pokazać nasze nowości, spokojnie omówić pewne kwestie związane z konkretnymi rynkami, zacieśniać nasze relacje.

Wojciech Soszyński: Jeśli chodzi o rekrutację nowych klientów, lepszy jest Dubaj. Ale tak jak powiedział prezes Kłosiński, bardzo ważna jest całoroczna praca naszego działu eksportu nad pozyskiwaniem nowych odbiorców na nowych rynkach. W tym roku będziemy jeszcze w Dubaju i w Amsterdamie, a na przyszły rok planujemy wystawiać się w innych częściach świata. Wie pani, jak to się mówi: kto nie idzie naprzód, ten się cofa… (śmiech). My idziemy zawsze do przodu!

Rozwój eksportu od dawna wpisany jest w strategię firmy

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!