MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Mia Calnea Dobry Stolarz, Cosmoprof Bolonia 2018: Silna marka w kategorii akcesoriów - jakość jest atutem w eksporcie
Mia Calnea Dobry Stolarz, Cosmoprof Bolonia 2018: Silna marka w kategorii akcesoriów - jakość jest atutem w eksporcie

Wojciech Gąska, właściciel MiaCalnea Dobry Stolarz: Na Cosmoprof w Bolonii jesteśmy już po raz czwarty. Wynika to ze świadomego planu, jaki powzięliśmy jakiś czas temu, by wyjść z marką poza Polskę. Od dwóch lat nasze działania proeksportowe nabrały pewnego przyspieszenia i intensyfikacji. Nie jest to więc jakiś długi staż, by stawiać pewne eksportowe tezy z mocnym przekonaniem, ale na pewno mamy już w tej kwestii nasze własne, ważne dla nas, doświadczenia. A doświadczenie w biznesie - wiadomo - rzecz niezwykle cenna.

Dziś poza granicę Polski sprzedajemy około 18-20% produkcji. Jesteśmy już praktycznie w całej Europie w ramach umów dystrybucyjnych, które mamy podpisane. Poza tym eksportujemy nasze produkty na rynki bardziej egzotyczne, np. na Bliski Wschód: Kuwejt, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Oczywiście dla nas, producenta akcesoriów do pielęgnacji stóp, dłoni czy paznokci to bardzo ciekawe i perspektywiczne rynki. Wystarczy spojrzeć na Arabki, które mają fantastycznie wypielęgnowane dłonie i stopy – w zasadzie tylko ten element ciała jest widoczny publicznie więc perfekcyjny manicure czy pedicure to cecha rozpoznawcza kobiet z tamtego regionu. Potencjał dla naszej marki – olbrzymi. Ciekawostką jest fakt, że największym powodzeniem w tamtym regionie świata cieszy się nasz produkt anty-cellulitowy CeluStoper®. Tu szczególnie trudno jest stwierdzić, czy faktycznie kobiety mają ku temu potrzeby. (śmiech)

W tym roku po raz drugi będziemy wystawiać się na BeautyWorld Middle East w Dubaju. Mamy w krajach Zatoki Perskiej własnych dystrybutorów. Nasz sukces przypisujemy głównie samym produktom, które są wysokojakościowe, estetyczne, a do tego oferujemy dobrą politykę sprzedażową, co pomaga nam rozwijać się na tamtejszych rynkach. Z jeszcze bardziej odległych miejsc: markę Mia Calnea można spotkać w Nowej Zelandii, Indonezji – i nie jest to nasze ostatnie słowo w zdobywaniu nowych punktów na mapie świata. (śmiech).

Mocno wierzę w markę. Wydawać by się mogło, że pilnik czy tarka do stóp to takie banalne produkty. Owszem, na wielu stoiskach, na których można zobaczyć tego typu akcesoria, są one nudne i banalne. My idziemy w drugą stronę. MiaCalnea to ładne i przemyślane wzornictwo, kolor, walory użytkowe i estetyczne. Dbamy o każdy szczegół produktu, ale dbamy też o jego właściwą ekspozycję. Wkładamy wiele wysiłków, by zbudować silny rynkowy brand.

Stale pracujemy nad innowacjami. Przypuszczam, że jeszcze w tym roku zaskoczymy rynek naszymi kolejnymi wdrożeniami. Na pewno chcemy wykorzystać nowe technologie do promowania marki, ale też, by w prosty sposób użytkownik dowiadywał się, w jaki sposób danego produktu używać, czy robi to poprawnie, etc. Witamy w XXI wieku!

Wiem, że wiele osób intryguje ten „Dobry Stolarz” w nazwie naszej spółki. Już wyjaśniam. Wyrośliśmy z biznesu stolarskiego i w tej branży działamy od 1985 roku. Jestem przedstawicielem drugiego pokolenia, które prowadzi firmę, dokładając wszelkich starań, by osiągane wyniki były jak najlepsze. Naszą główną specjalizacją przez wiele lat była tzw. produkcja POS, czyli regały, stoiska, displaye czy koncepcja shop-in-shop. Produkcja ta niestety podlega sezonowości. Aby zapewnić płynność w naszych działaniach, potrzebowaliśmy przysłowiowej drugiej nogi. Wiedzieliśmy, jak precyzyjnie obrabiać drewno mając do tego wieloletnie kompetencje, odnaleźliśmy rynkową niszę – akcesoria do stóp z drewna. Tak właśnie wpadliśmy na pomysł tworzenia akcesoriów do pielęgnacji paznokci i stóp.

Nasze podejście do tego tematu, dbałość o jakość i estetykę, prowadzone badania i działalność R&D okazały się strzałem w dziesiątkę. Ten biznes stał się dla mnie wyjątkowo bliski, dzięki połączeniu dwóch ulubionych dziedzin: obróbki drewna i wzornictwa użytkowego. A jak się coś lubi, to zwykle wychodzi to dobrze. Tego się trzymam!

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Bielenda, Sylveco, Heinz Glas, DermedicAllvernum, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!