MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Marion, Cosmoprof Bolonia 2018: W eksporcie wizerunek marki budujemy z czystą kartą
Marion, Cosmoprof Bolonia 2018: W eksporcie wizerunek marki budujemy z czystą kartą

Anna Nestor, Dział Exportu Marion: Na targach w Bolonii wystawiamy się po raz drugi. Po raz kolejny zdecydowaliśmy się na stoisko zlokalizowane w Pawilonie Narodowym. Sukces poprzedniej edycji i zainteresowanie naszą ofertą, przekonało nas, że warto pokazywać się w silnej polskiej grupie. Widzimy, że na polskie kosmetyki świat patrzy coraz życzliwszym okiem. Jesteśmy częścią tego rynku i dobrze się czujemy w towarzystwie tak wielu mocnych polskich marek kosmetycznych.

Postawiliśmy w tym roku na czysty, klarowny design naszego standu. Takie jasno tło sprawia, że nasze marki prezentują się bardzo dobrze: pogrupowane seriami, uporządkowane, z intuicyjną wręcz nawigacją dla każdej osoby, która zainteresuje się naszą ofertą. Kierujemy ją zresztą do dużej grupy docelowej. Mamy tu nasze flagowe kosmetyki marki Marion połączone z nowościami, rozszerzyliśmy portfolia na liczniejsze brandy i rynki eksportowe. W pogoni za międzynarodowym sukcesem wspiera nas zaskakująca dynamika usług private label, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

W ostatnim roku pojawiło się u nas sporo nowości, którymi teraz jest nam bardzo przyjemnie pochwalić się przed rynkiem. Nasze portfolio jest bardzo szerokie. Są tu produkty do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów. Cieszy nas fakt, iż zamówienia eksportowe przybywają w iście zaskakującym tempie. Warto podkreślić, iż jesteśmy stosunkowo „młodzi na rynku” w porównaniu z asami szerokich wód międzynarodowych, jak Eveline czy inne marki.

Klienci podkreślają, że nasze kosmetyki stanowią bardzo dobre ratio stosunku wysokiej jakości do ceny produktu, nie mniej równie wysoko o ile nie wyżej, cenią wysoką jakość obsługi. Jesteśmy rzetelni, wiarygodni we współpracy i bardzo terminowi. To nam daje poczucie siły.

Chcemy odświeżyć postrzeganie firmy i jej marek. Udowodnić, że jesteśmy dynamiczni, że mamy świetne, dobrze zaprojektowane pod kątem formuł, ale też nowoczesnego wzornictwa opakowań, produkty… Nie mamy takich budżetów marketingowych jak duzi gracze, dlatego w świadomości polskich konsumentów Marion bywa postrzegany stereotypowo: na przykład przez pryzmat produktów ekonomicznych. W eksporcie ten wizerunek możemy budować z czystą kartą, tak jak my widzimy nasze marki.

Obecni jesteśmy na około 30 rynkach. To jest Europa, Azja, a przykładem rynku, który nam się bardzo dobrze rozwija eksportowo jest Hiszpania oraz kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Bardzo dobre relacje układamy z Azją, która daje nam duże perspektywy i możliwości rozwoju a nasze produkty i wizerunek Marion są tutaj bardzo dobrze przyjmowane. Zależy nam również na krajach arabskich, dlatego w maju będziemy na Middle East w Dubaju. Zaczynam naprawdę utwierdzać się w przekonaniu, że Marion może być lepiej rozpoznawalny za granicą niż w Polsce.

W Polsce dla wielu firm bardzo trudnym elementem jest dystrybucja. Handel jest mocno zsieciowany, wejście na półki zależy od wielu, często od nas kompletnie niezależnych czynników. To jest więc zdecydowany argument za tym, by szukać swoich szans poza granicami Polski.Trzecim filarem wzmacniającym biznes jest u nas private label. To generuje nam istotne przychody w działalności.

Wystawiamy się ze środków własnych. Nie korzystamy z żadnego wsparcia publicznego.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!