Japan Story - polskie firmy na Cosme Tokyo - relacja Naturativ

Japan Story - polskie firmy na Cosme Tokyo - relacja Naturativ

Japończycy potrzebują czasu na podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy, ale potem jest ona już raczej długofalowa - mówi Magda Hajduk, prezeska firmy Naturativ.

Wirtualne Kosmetyki: Dlaczego Japonia? Co sprawiło, że zainteresował Państwa ten rynek?

Japończycy zajmują siódme miejsce na świecie pod wielkości rynku  kosmetycznego i kochają wszystko, co zdrowe i jakościowe. Przywiązują ogromną uwagę do wysokiej jakości składników. Lubią dbać o siebie.

Interesują ich naturalne składniki aktywne w kosmetykach. Piją niesłychane ilości zdrowych szotów witaminowych, które znaleźć można w każdym sklepie.

Dieta japońska jest najzdrowsza na świecie. Według nas filozofia i nowy dizajn Naturativ  idealnie pasują go tego kraju, który miałam już okazję kilka lat temu odwiedzić. Na targach Naturativ wpadał Japończykom w oko! Poza tym, mamy już dobre małe pierwsze doświadczenia z japońskim rynkiem i mamy duży apetyt na więcej.

Jak oceniają Państwo barierę wejścia na ten rynek?

Kosmetyki muszą przejść proces rejestracji na rynku japońskim, ale zwykle ten ciężar bierze na siebie nasz potencjalny partner - dystrybutor. Japończycy potrzebują czasu na podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy, ale potem jest ona już raczej długofalowa. Jeśli kosmetyk spełni wymagania estetyczne, jakościowe - jesteśmy na dobrej drodze.

Co podczas Cosme Tokyo wzbudzało zainteresowanie odwiedzających w Państwa ofercie?

Nasze stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Zbieraliśmy masę komplementów za wygląd stoiska, dizajn opakowań i wygląd materiałów promocyjnych. Mieliśmy nawet piękną ulotkę przygotowaną po japońsku!  Szczególnie to cieszy, że nasze graficzki posłuchały mojego pomysłu, bo Japonia to jeden z moich ulubionych krajów na świecie i wspólnie trafiłyśmy z projektem materiałów graficznych i dekoracji stoiska w dziesiątkę!

Poza tym, widziałyśmy, że przyciągają Japończyków nasze aromaty. Doceniali bezkompromisowe podejście do naturalności składów oraz certyfikat NATRUE. 

Czy jesteście zadowoleni z tych targów? Czy planujecie kolejny raz wystawiać się w Tokio? Czy wspomagaliście się środkami z programów proeksportowych?

Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w targach i nie wykluczamy powtórzenia udziału w nich w przyszłości. Pokochaliśmy Japonię. Śliwy rozkwitające już na przełomie stycznia i lutego, pyszną i zdrową kuchnią oraz tak inną od naszej, słowiańskiej - mentalnością ludzi.

Japończycy są niezwykle taktowni, trzymają się swych zasad, zachowują się zawsze nienachalnie. My też miałyśmy wrażenie większego wewnętrznego spokoju i harmonii będąc wśród nich.

I zauważyłyśmy po pewnym czasie, że instynktownie odpowiadamy im na ich tradycyjne pokłony!

Korzystamy z dotacji w ramach programu Go to Brand i było nam bardzo miło mieć polskich sąsiadów na targach.

Czy podczas targów przydarzyła się Państwu zaskakująca/intrygująca/zabawna historia, która unaocznia różnice kulturowe? Co warto mieć na uwadze rozpoczynając przygodę biznesową na azjatyckich rynkach?

Japońscy kontrahenci z początku sprawiają wrażenie nieco nieśmiałych. Trzeba ich zachęcić do rozmowy.

Na targach w Japonii konieczny jest tłumacz, bo angielski znają nieliczni. Zresztą nawet, jeśli znają, często nie chcą mówić po angielsku, jeśli nie czują się w tym biegli. To chyba kwestia honoru i pewnej dumy, którą się w nich wyczuwa.

Ale gdy ktoś mówi do nich w ojczystym języku, lody pękają. Inni są też - bardziej introwertyczni - Japończycy z Tokio, i inni - mocno wygadani - Japończycy np. z Osaki. Te różnice w mentalności zaskakiwały nas najbardziej.

Zaskakująca była ogromna pomoc dla wystawców spoza Japonii.

Na naszym stoisku zabawne historie zdarzały się cały czas, bo Aga - nasz tłumacz - to stuprocentowa Polka o słowiańskiej urodzie, która przez dziesięć pierwszych lat życia mieszkała w Japonii i chodziła do japońskiej podstawówki. Jej nie tylko płynny, a wręcz natywny japoński, tak zaskakiwał rozmówców, że lody przełamywały się od razu, a miny zdradzały ogromne zaskoczenie i aprobatę.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi