Japan Story - polskie firmy na Cosme Tokyo - relacja firmy Orientana

Japan Story - polskie firmy na Cosme Tokyo - relacja firmy Orientana

Widzimy w tym regionie świata wielki potencjał, bo marek kosmetyków naturalnych nie jest tak wiele, a my jesteśmy w stanie spełnić najwyższe wymagania japońskich konsumentów - mówi Anna Wasilewska, właścicielka firmy Orientana.

Dlaczego Japonia? Co sprawiło, że zainteresował Państwa ten rynek?

Japonia jest synonimem nowoczesności. Trendy związane z nowymi technologiami i najnowszymi osiągnięciami naukowców w różnych dziedzinach życia są tam bardzo ważne. Jednocześnie szybkie tempo życia, ograniczona przestrzeń, kilkunastogodzinny dzień pracy w klimatyzowanych biurach sprawiają, że Japończycy coraz bardziej zaczynają dostrzegać potrzebę pielęgnacji skóry i włosów nie tylko szybko działającymi powierzchniowo syntetycznymi preparatami, ale kosmetykami naturalnymi. Mogą one faktycznie zregenerować skórę i wspomóc ją w naturalnych funkcjach. A jeśli takie kosmetyki naturalne funkcjonują w postaci nowoczesnych formuł, a ich działanie poparte jest rzetelnymi badaniami, jak w Orientana, to Japończycy stają się bardzo otwarci na rozmowy!

Segment kosmetyków naturalnych w Japonii rozwija się powoli, ale jest to stały wzrost.

Jako Orientana widzimy w tym regionie świata wielki potencjał, bo marek kosmetyków naturalnych nie jest tak wiele a my jesteśmy w stanie spełnić najwyższe wymagania japońskich konsumentów.

Jak oceniają Państwo barierę wejścia na ten rynek?

Tak jak wspomniałam kluczem do serc Japończyków jest nowoczesność i skuteczność działania kosmetyków. Orientana spełnia te wymagania w 100%.

Zauważyliśmy, że Japończycy zwracają także uwagę na certyfikaty poświadczające określone właściwości produktów i będziemy starali się sprostać także temu wyzwaniu, co ze względu na jakość i składniki naszych kosmetyków nie będzie trudne.

Co podczas Cosme Tokyo wzbudzało zainteresowanie odwiedzających w Państwa ofercie?

Marka Orientana spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, wyróżniało nas z pewnością niezwykle eleganckie i przejrzyste stoisko. Japończycy zwrócili szczególną uwagę na zapachy kosmetyków Orientana, które ich zachwyciły.

Dwa kosmetyki spodobały się im najbardziej – Naturalny Eliksir do Skórek i Paznokci oraz Bogaty Krem z Szafranem.

W kwestii Eliksiru, który jest kosmetykiem o żelowej konsystencji i natychmiast się wchłania docenili fakt, że natychmiast po użyciu produktu mogą używać swoich najnowszych iphonów; -) Ogromne zainteresowanie wzbudzały nasze składniki aktywne, czyli ekstrakty z roślin azjatyckich, które Japończycy znają z produktów medycyny naturalnej oraz ze swojej kuchni. Bardzo spodobała się także nazwa naszej firmy - łatwa do wypowiedzenia i zapamiętania.

Czy jesteście zadowoleni z tych targów? Czy planujecie kolejny raz wystawiać się w Tokio? Czy wspomagaliście się środkami z programów proeksportowych?

Były to nasze trzecie targi. Jesteśmy bardzo zadowoleni, widać duże zainteresowanie marką Orientana wśród konsumentów i klientów z różnych kultur. Z pewnością nasze produkty wyróżniają się ze względu na produkcję na bazie roślin azjatyckich. Uczestnictwo w targach zagranicznych wymaga od nas dużego zaangażowania i tak jak większość firm wspomagamy się środkami są z funduszy unijnych, które są przeznaczone na rozwój polskich marek za granicą.

Czy podczas targów przydarzyła się Państwu zaskakująca/intrygująca/zabawna historia, która unaocznia różnice kulturowe. Co warto mieć na uwadze rozpoczynając przygodę biznesową na azjatyckich rynkach?

W Tokio zauważyliśmy, że dużo lepiej jest odbierany język japoński niż angielski na stoisku.

Wielu Japończyków nie zna języka angielskiego i nawet zwykłe „hello” z naszej strony powodowało, że odwracali się spłoszeni. Przewidując tę sytuację mieliśmy w swoim zespole osobę, która biegle posługuje się językiem japońskim i była dla nas nieocenionym wsparciem w czasie targów.

Przed wyjazdem staraliśmy się także dokładnie poznać kulturę i obyczaje Japonii także od strony biznesowych zwyczajów i savoir vivre’u. Przykładem może być sposób podawania wizytówek lub rozpoczęcie rozmowy. Dało nam to dużą przewagę w kontaktach bezpośrednich z Japończykami, ponieważ znając panujące tam odmienne od europejskich zasady mogliśmy poczuć się swobodnie i nawiązać trwałe kontakty z wieloma klientami.

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi