MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Dax Cosmetics, Cosmoprof Bolonia 2018: W najbliższych latach zamierzamy mocno rozwijać eksport
Dax Cosmetics, Cosmoprof Bolonia 2018: W najbliższych latach zamierzamy mocno rozwijać eksport

Dorota Dobrzycka, senior brand manager Perfecta: W tym roku jesteśmy na Cosmoprof Bolonia z dużym, efektownie zaaranżowanym stoiskiem w pawilonie narodowym. W opinii naszych klientów i osób odwiedzających targi, wypada ono perfekcyjnie: przyciąga uwagę, bardzo się podoba, co nas niezmiernie cieszy. Sposób, w jaki firma prezentuje się na międzynarodowych targach, to przecież także element budowania jej wizerunku, wizerunku jej marek…

Anna Rygliszyn, export manager Dax Cosmetics: Jesteśmy firmą globalną. Dax Cosmetics to część japońskiego koncernu Rohto Pharmaceuticals Group. W naszym portfolio jest korporacyjna marka Hada Labo, a w logo marki Perfecta mamy oznaczenia trzech ważnych dla całej grupy miast: Tokio, Nowego Jorku i Warszawy. Rohto Pharmaceuticals to koncern światowy, w ramach grupy chcemy rozwijać nasz eksport i już widzimy, że jest to dla nas dużym wsparciem.

W poprzednim roku nie wystawiliśmy się w Bolonii. Są to jednak dla branży kosmetycznej targi bardzo ważne, dlatego jesteśmy znów na Cosmoprof 2018 w roli wystawcy. Pracujemy intensywnie, prowadzimy wiele ciekawych rozmów - z czego bardzo się cieszymy.

Na stoisku podkreślamy głównie marki: Hada Labo, Perfecta i Dax Sun. Dlaczego? Bo to zdecydowanie nasze główne marki eksportowe. Hada Labo to marka globalna, z dobrą rozpoznawalnością na wielu rynkach świata, jedna z wiodących w Azji. Perfecta natomiast ma wiele linii mocno osadzonych w najnowszych światowych trendach, które dobrze się przyjmują w wielu, często różnych, miejscach świata. Mocno wierzymy w jej eksportowy potencjał.

Dorota Dobrzycka: Z nowości Perfecty świetnie przyjmowana jest linia Endorfinium, która ujmuje klientów konceptem „de-stress” i kojącym zmysły, relaksującym zapachem. Dzisiejszy świat funduje nam każdego dnia sporo stresu, dobrze jest mieć zatem kosmetyk, który pozwoli utrzymać pod kontrolą jego wpływ na skórę. Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych wcześniej wprowadzonej linii Fenomen CTH. Tu na targach również silnie ją promujemy – wspierana jest wizerunkiem ambasadorki marki, Magdaleny Różczki, i jest niezwykle wyrazistą częścią naszego stoiska.  

Anna Rygliszyn: Bardzo dobrze przyjmowana jest także linia nawiązująca do trendu „back to basic”, czyli Perfecta Your Time Is Green. Trend azjatycki jest nam jako firmie szczególnie bliski i jesteśmy tu jako producent bardzo wiarygodni, dlatego pokazujemy też w Bolonii nową linię – Perfecta Azjatica.

Ale nie tylko te dwie marki, jak pani widzi, pokazujemy na naszym stoisku. Jest z nami również Yoskine oraz Dax Sun. W przypadków kosmetyków do opalania mamy pewne grono stałych odbiorców. Najmniej widoczna jest marka Celia, z dwóch powodów: po pierwsze to nasza marka lokalna, po drugie: bardziej zależy nam na pokazywaniu w Bolonii naszych prestiżowych brandów.

Dorota Dobrzycka: Nieustannie pracujemy w firmie nad nowymi produktami. Nie chcemy jednak zasypywać rynku dziesiątkami wdrożeń każdego miesiąca, ale wychodzić z naprawdę dobrze przygotowanymi liniami. Zależy nam na kreowaniu pewnych trendów, a nie naśladowaniu tego, co zrobiła konkurencja. Z naszymi wiodącymi markami i ich liniami wpisujemy się w obecnie obowiązujące trendy, które pewnie przez kolejne dwa lata będą nam towarzyszyć. Mamy w kosmetykach: powrót do natury, de-stress, silny trend azjatycki – na wszystkie mamy naszą unikatową odpowiedź.

Anna Rygliszyn: Nawiązując do trendu azjatyckiego: tu mamy zarówno oryginalną japońską markę Hada Labo, jak też linię Perfecta Azjatica. Każda z nich jest inaczej pozycjonowana cenowo i sprzedawana w różnych kanałach dystrybucji. Mając więc markę massmarketową i markę premium poszerzamy możliwości dotarcia na różne półki w różnych rynkach.

Na ten moment eksport w Dax Cosmetics jest znacząco mniejszy niż wartość sprzedaży krajowej. Wynika to z wcześniejszej strategii firmy, którą jednak modyfikujemy, zwiększając nasze działania proeksportowe. Docelowo udział eksportu w całej sprzedaży ma mieć wysoki udział. W ciągu 2-3 lat celujemy w 40% przychodów generowanych w sprzedaży zagranicznej.

W mojej opinii w Bolonii wciąż jest możliwość spotkania potencjalnego kontrahenta z nowego dla nas rynku. Mam jednak głębokie przekonanie, że z ważnymi dla nas klientami warto spotykać się, odwiedzając ich lokalnie. Pozwala to lepiej nam poznać i zrozumieć pewne rynki – popatrzeć, jak wygląda tam półka, z kim na niej konkurujemy, jakie są potrzeby naszego dystrybutora.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Delia Cosmetics, Bielenda, Sylveco, Heinz Glas, DermedicAllvernum, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!