Cosmoprof Bolonia 2017. Verona Products Professional: To doskonała platforma spotkań biznesowych z klientami z całego świata

Cosmoprof Bolonia 2017. Verona Products Professional: To doskonała platforma spotkań biznesowych z klientami z całego świata

Andrzej Kozłowski, prezes Verona Products Professional: Cosmoprof jest doskonałą platformą do spotkań  biznesowych z klientami z całego świata, zarówno producentami, jak i dostawcami. Jest także nieocenionym źródłem inspiracji i trendów na najbliższy czas.

W tym roku targi wypadają bardzo korzystnie, bowiem w porównaniu do poprzednich edycji, zauważamy jeszcze większy napływ klientów. Zainteresowanie polskimi kosmetykami jest naprawdę bardzo duże i wciąż rośnie. Potwierdza to fakt, jak bardzo polscy producenci angażują się w przygotowania do targów. Proszę spojrzeć wokół: polskie stoiska są bardzo estetycznie zaprojektowane, przestrzenne, widoczne. To już na samym początku kontaktów handlowych jest dowodem tego, że stawiamy w tej branży na jakość.

Polska branża jest rozpoznawalna i coraz bardziej popularna. Zagraniczni kontrahenci traktują nas jak dobrego i wiarygodnego partnera biznesowego. Na to pracowaliśmy wszyscy przez ostatnich kilka lat, ale widać, że było warto! Wyróżnia nas przede wszystkim konkurencyjna cena do oferowanej – wysokiej -  jakości produktów. Ale też, co warte podkreślenia, mocną stroną polskich firm jest rzetelność współpracy, terminowość, elastyczność w działaniu.

Podczas tegorocznej edycji odwiedziło nas wielu dotychczasowych klientów, którzy pozytywnie ocenili nie tylko nowe produkty, ale też działania marketingowo-sprzedażowe. Udało się pozyskać kilku nowych klientów, wśród których dominowali przedstawiciele krajów arabskich, Afryki Północnej i Europy Południowo-Zachodniej. Zagościli u nas także przedstawiciele Chile, Argentyny i Brazylii.

W naszej ofercie mamy wiele świetnie odbieranych przez różne rynki produktów. Popularnością od zawsze cieszy się nasza kolorówka, ale też coraz lepiej rozwija się kosmetyka biała i perfumeria.

Polskie marki pracują na to, by Polska była dobrą marką. Właśnie przed chwilą odwiedził nas na stoisku ambasador Polski we Włoszech – Tomasz Orłowski. Przyznał, że rozpiera go duma, widząc tak wiele polskich firm w Bolonii, prezentujących się na rzeczywiście na najwyższym, światowym poziomie. Liczymy jako branża na dalsze wsparcie przez polski rząd, bo naprawdę przemysł kosmetyczny może być jedną z lepszych polskich wizytówek eksportowych.

Inwestycje w eksport, a więc aktywny udział w targach zagranicznych, to dla nas strategiczny cel rozwoju firmy. Korzystamy z unijnych dotacji, zgłosiliśmy nasz udział do kolejnego Programu „Go to Brand” i liczymy, że to będą dobrze wykorzystane środki, które przysłużą się nie tylko nam jako firmie, ale polskiej gospodarce, która może, i powinna stawiać na zagraniczną ekspansję polskich producentów.



Katarzyna Olędzka, marketing manager Verona Products Professional: W tym roku jestem w Bolonii po raz szósty, i muszę przyznać, że to dla mnie bardzo ważna data, co roku, w kalendarzu firmowym. Nie pracuję w dziale eksportu, ale uważam, że dla osób zajmujących się marketingiem, to miejsce jest szczególnie istotne. Tu widać wyraźnie kierunki rozwoju sektora kosmetycznego. Tu szukamy inspiracji, porównujemy, co było chwilową modą, co staje się wyraźnym trendem. Niesamowicie na przykład rozwinął się w makijażu trend na podkreślanie brwi. W tym roku wciąż jest na to silny focus i pojawiają się produkty bardzo ciekawe i nowatorskie, np. stempelki do makijażu brwi, mikrowłókna czy tatuaże. Firmy zachodnie widzą w tej kategorii tak duży potencjał, że powstają nawet… szafy ekspozycyjne tylko produktom do brwi dedykowane(!).

Bolonia na pewno nas, pracowników działów marketingu i nowych wdrożeń inspiruje, ale wiem już, że należy do wszystkiego podchodzić bardzo ostrożnie. Niektóre z trendów, mogą nas czarować tutaj, na Cosmoprof, ale biznesowo okazują się jednak pewnymi efemerydami, smaczkami dodającymi pikanterii temu biznesowi, niekoniecznie więc to, co ciekawe i intrygujące, ma szansę stać się sprzedażowym hitem. Z tej wielkiej skrzyni rozmaitych pomysłów trzeba korzystać rozważnie, choć fantazja w kreacji wielu produktów jest niesamowita i pociągająca.

Lubię targi za ich żywiołowość, atmosferę, możliwość spotkania wielu ludzi, także z konkurencyjnych firm. Tutaj mniej patrzymy na siebie przez pryzmat rynkowej konkurencji, bardziej jak na kolegów z rynku i silną reprezentację polskiej branży kosmetycznej. Cieszą nas sukcesy innych, choć oczywiście przez te wszystkie cztery targowe dni, najbardziej skupiamy się na tym, by wypracować sukces dla naszej firmy. Po to tu jesteśmy i wierzę, że każdego roku coraz lepiej nam się to udaje.


Opr. Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki.pl

 

Więcej opinii na temat Cosmoprof Bolonia 2017 znajdą Państwo tutaj:

Oceanic

Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Janda

Resibo

Allverne

Clochee

Tenex

Organique

Quiskin

Brodr.Jorgensen

# Eksport
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi