MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Bielenda, Cosmoprof Bolonia 2018: Chcemy budować rozpoznawalność marki za granicą
Bielenda, Cosmoprof Bolonia 2018: Chcemy budować rozpoznawalność marki za granicą

Izabela Bednarczyk, Export Marketing Specialist, Bielenda: Firma jest obecna na Cosmoprof Bolonia od wielu lat. Targi te zawsze są dla nas ważnym wydarzeniem w kalendarzu. Warto tu być: prezentować nowe produkty, spotykać się z klientami, mieć szanse na interesujące spotkania, z których część ewoluuje w rzeczywiste, przyszłe kontrakty.

W Bolonii wystawiamy się z zarówno jako Bielenda - marka detaliczna, jak też Bielenda Professional.

Wrażenia z tegorocznej edycji mamy bardzo pozytywne. Na naszym przestronnym stoisku niemal cały czas coś się działo. Przychodzili nasi stali klienci, pojawiały się też nowe firmy zainteresowane współpracą. To najważniejsze, ponieważ spotkania są istotą targów.

Pierwszy dzień był zdaniem wielu wystawców zbyt spokojny: odwiedzających było mniej niż rok wcześniej, ale na szczęście już drugiego dnia, ruch zrobił się większy. Być może wynika to z faktu, że zwykle targi zaczynały się w piątek, a tym razem organizatorzy przesunęli je o jeden dzień?

Bolonia jest miejscem, gdzie co roku spotykamy się z naszymi klientami. Bardzo dbamy o te relacje. Korzystamy z okazji, że cały kosmetyczny świat w marcu tu przyjeżdża. Umawiamy się zatem odpowiednio wcześniej na rozmowy z naszymi dystrybutorami, kontrahentami – to są bardzo owocne spotkania, bo w biznesie czynnik ludzki wciąż sprawdza się najlepiej. Łatwiej współpracuje się z osobami, które zna się osobiście. Targi Cosmoprof dają też wciąż szansę na pozyskiwanie naszych nowych, kolejnych zwolenników i firm chętnych do współpracy.

Podczas targów warto być otwartym na nowe kontakty, ponieważ część rzeczywiście przeradza się w stałą współpracę. Każdego klienta traktujemy zawsze profesjonalnie i życzliwie. Do każdego staramy się podchodzić indywidualnie. To postawa, która w eksporcie zawsze świetnie się sprawdza.

W tym roku odbyliśmy wiele ciekawych rozmów z naszymi klientami amerykańskimi i azjatyckimi. Zależy nam obecnie na rozwoju eksportu do Azji, ale także pojawianie się w innych regionach świata, takich, w których do tej pory byliśmy nieobecni. Uważamy, że w rynkach dalekowschodnich drzemie olbrzymi potencjał, a kosmetyki z Europy cieszą się tam bardzo dobrą  reputacją. Warto wykorzystywać oba te czynniki.

Chcemy również pojawiać się na rynkach Ameryki Południowej. Dla kobiet wywodzących się z tamtego regionu uroda jest bardzo ważnym elementem nie tylko danej sfery ich życia, ale stanowi wręcz o ich statusie społecznym i roli, jaką odgrywają w społeczeństwie. Jest tam bardzo szeroko rozwinięta branża chirurgii plastycznej. Sporą popularnością cieszą się także salony kosmetyczne, drogerie i perfumerie. Z naszą ofertą możemy więc nawiązywać współpracę zarówno na rynku profesjonalnym, jak też detalicznym.

Polskie kosmetyki spotykają się z bardzo dobrym odbiorem na świecie – mam na myśli przede wszystkim kontakty B2B, gdzie klienci wiedzą, że przemysł kosmetyczny w Polsce jest wysoko rozwinięty. To jest wspólny sukces całej branży. Teraz nadchodzi czas na intensyfikację działań skierowanych do konsumenta, by zwiększać świadomość marki i jej rozpoznawalność.

Polskie stoiska w Bolonii wyróżniają się in plus, podobnie jak wyróżniają się nasze polskie kosmetyki. Na temat stoiska Bielenda Kosmetyki Naturalne w tym roku słyszymy same komplementy. Komunikujemy na nim w tym roku przede wszystkim naszą najnowszą linię botaniczną  - Botanic Spa Rituals. Zresztą sama marka kojarzy się z naturalnością, więc w tym roku wyróżnia nas kolor zielony.

Wierzę, że przynajmniej w części, tak dobrze, jak zbudowaliśmy świadomość marki Bielenda w Polsce, uda nam się osiągnąć rozpoznawalność marki za granicą. Wszyscy producenci wiedzą, że to jest bardzo wymagające zadanie. Kiedy jednak zrobiło się jeden krok, pora na kolejne…

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Sylveco, Heinz Glas, DermedicAllvernum, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!