Bielenda, Cosmoprof Bolonia 2018: Chcemy budować rozpoznawalność marki za granicą

Bielenda, Cosmoprof Bolonia 2018: Chcemy budować rozpoznawalność marki za granicą

Izabela Bednarczyk, Export Marketing Specialist, Bielenda: Firma jest obecna na Cosmoprof Bolonia od wielu lat. Targi te zawsze są dla nas ważnym wydarzeniem w kalendarzu. Warto tu być: prezentować nowe produkty, spotykać się z klientami, mieć szanse na interesujące spotkania, z których część ewoluuje w rzeczywiste, przyszłe kontrakty.

W Bolonii wystawiamy się z zarówno jako Bielenda - marka detaliczna, jak też Bielenda Professional.

Wrażenia z tegorocznej edycji mamy bardzo pozytywne. Na naszym przestronnym stoisku niemal cały czas coś się działo. Przychodzili nasi stali klienci, pojawiały się też nowe firmy zainteresowane współpracą. To najważniejsze, ponieważ spotkania są istotą targów.

Pierwszy dzień był zdaniem wielu wystawców zbyt spokojny: odwiedzających było mniej niż rok wcześniej, ale na szczęście już drugiego dnia, ruch zrobił się większy. Być może wynika to z faktu, że zwykle targi zaczynały się w piątek, a tym razem organizatorzy przesunęli je o jeden dzień?

Bolonia jest miejscem, gdzie co roku spotykamy się z naszymi klientami. Bardzo dbamy o te relacje. Korzystamy z okazji, że cały kosmetyczny świat w marcu tu przyjeżdża. Umawiamy się zatem odpowiednio wcześniej na rozmowy z naszymi dystrybutorami, kontrahentami – to są bardzo owocne spotkania, bo w biznesie czynnik ludzki wciąż sprawdza się najlepiej. Łatwiej współpracuje się z osobami, które zna się osobiście. Targi Cosmoprof dają też wciąż szansę na pozyskiwanie naszych nowych, kolejnych zwolenników i firm chętnych do współpracy.

Podczas targów warto być otwartym na nowe kontakty, ponieważ część rzeczywiście przeradza się w stałą współpracę. Każdego klienta traktujemy zawsze profesjonalnie i życzliwie. Do każdego staramy się podchodzić indywidualnie. To postawa, która w eksporcie zawsze świetnie się sprawdza.

W tym roku odbyliśmy wiele ciekawych rozmów z naszymi klientami amerykańskimi i azjatyckimi. Zależy nam obecnie na rozwoju eksportu do Azji, ale także pojawianie się w innych regionach świata, takich, w których do tej pory byliśmy nieobecni. Uważamy, że w rynkach dalekowschodnich drzemie olbrzymi potencjał, a kosmetyki z Europy cieszą się tam bardzo dobrą  reputacją. Warto wykorzystywać oba te czynniki.

Chcemy również pojawiać się na rynkach Ameryki Południowej. Dla kobiet wywodzących się z tamtego regionu uroda jest bardzo ważnym elementem nie tylko danej sfery ich życia, ale stanowi wręcz o ich statusie społecznym i roli, jaką odgrywają w społeczeństwie. Jest tam bardzo szeroko rozwinięta branża chirurgii plastycznej. Sporą popularnością cieszą się także salony kosmetyczne, drogerie i perfumerie. Z naszą ofertą możemy więc nawiązywać współpracę zarówno na rynku profesjonalnym, jak też detalicznym.

Polskie kosmetyki spotykają się z bardzo dobrym odbiorem na świecie – mam na myśli przede wszystkim kontakty B2B, gdzie klienci wiedzą, że przemysł kosmetyczny w Polsce jest wysoko rozwinięty. To jest wspólny sukces całej branży. Teraz nadchodzi czas na intensyfikację działań skierowanych do konsumenta, by zwiększać świadomość marki i jej rozpoznawalność.

Polskie stoiska w Bolonii wyróżniają się in plus, podobnie jak wyróżniają się nasze polskie kosmetyki. Na temat stoiska Bielenda Kosmetyki Naturalne w tym roku słyszymy same komplementy. Komunikujemy na nim w tym roku przede wszystkim naszą najnowszą linię botaniczną  - Botanic Spa Rituals. Zresztą sama marka kojarzy się z naturalnością, więc w tym roku wyróżnia nas kolor zielony.

Wierzę, że przynajmniej w części, tak dobrze, jak zbudowaliśmy świadomość marki Bielenda w Polsce, uda nam się osiągnąć rozpoznawalność marki za granicą. Wszyscy producenci wiedzą, że to jest bardzo wymagające zadanie. Kiedy jednak zrobiło się jeden krok, pora na kolejne…

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Eksport
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi