MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

20 mln. dolarów w eksporcie kosmetyków do Zjednoczonych Emiratów Arbaskich
20 mln. dolarów w eksporcie kosmetyków do Zjednoczonych Emiratów Arbaskich

Polskie kosmetyki cieszą się powodzeniem na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Coraz więcej firm kosmetycznych zachęconych sukcesami konkurentów ma ochotę na zdobycie tych rynków. Eksport do Egiptu, Maroka, Arabii Saudyjskiej i Algierii rośnie średnio o 2-3 mln euro rocznie.

Mocną pozycję wypracowały w krajach arabskich marki makijażowe. Oczy i dłonie to w zasadzie jedyne części ciała będące na widoku publicznym, więc lokalne kobiety wyjątkowo dbają o ich atrakcyjność.

Polscy producenci wyszli poza standardową ofertę kolorówki, dopasowując ją do tamtejszych uwarunkowań religijnych i kulturowych. Najgłośniej było chyba o pomyśle Inglota z lakierem spełniającym wymogi halal - to lakier, który przepuszcza tlen i parę wodną, dzięki czemu muzułmanki nie muszą go zmywać podczas wymaganych przed modlitwą ablucji - 5 razy w ciągu dnia (wcześniej mogły w zasadzie malować paznokcie tylko w czasie menstruacji, kiedy jako nieczystym zabrania się im modlitwy). Polska firma rozwiązała ich religijno-makijażowy kłopot! Inglot w regionie dysponuje już 40 sklepami, ale plany są znacznie bardziej ambitne - do 2020 w Zatoce Perskiej tych sklepów ma być 200.

Silnym graczem w krajach Bliskiego Wschodu z segmentu kolorówki jest również Vipera Cosmetics.
Nie są to rzecz jasna jedyne polskie firmy, którym udało się przebić na tamtejszych rynkach. W sklepach z kosmetykami i  salonach spa dość często można trafić na inne polskie marki, także sporo tych z segmentu pielęgnacji. Producenci mówią jednak zgodnie, że warto dopasowywać ofertę do lokalnych gustów i oczekiwań. Jedna z firm musiala zmienić zbyt prostą grafikę opakowań na zdecydowanie bardziej zdobną, bo taka bardziej przyciąga uwagę klientek. Producenci zauważają też, że panie w krajach arabskich preferują dość intensywne aromaty w kosmetykach do pielęgnacji ciała. W przypadku kosmetyków do pielęgnacji twarzy dużym powodzeniem cieszą się produkty wybielające. Oczywiście napisy na opakowaniach w języku arabskim i angielskim to konieczność. Największym wyzwaniem dla polskich firm jest pozyskanie strategicznych partnerów biznesowych, przekonanie ich do jakości polskich produktów i rzetelnej, partnerskiej współpracy. Relacje międzyludzkie są bardzo ważne w kontaktach handlowych w tym regionie. To, jak przekonało się wielu, wymaga cierpliwości i zaangażowania w ich budowaniu. Negocjacje w krajach arabskich mają inną dynamikę niż w kulturze zachodniej. Czas zaplanowany na konkretne rozmowy wydłuża się nawet kilkakrotnie. Zazwyczaj spotkanie rozpoczyna się od niezobowiązujących rozmów raczej o charaketrze prywatnym, a wszelkie okazywanie zniecierpliwienia nie jest mile widziane, ujmując eufemistycznie. Należy bezwględnie zachowywać szacunek do lokalnych tradycji i kultury i przygotować się, że deadline'y nie są mocną stroną biznesmenów z Bliskiego Wschodu (w myśl powiedzenia "Wy macie zegarki, my mamy czas").

O tym jednak, że eksport na tamtejsze rynki jest dla polskich firm niezwykle istotny, najlepiej świadczy aktywna obecność naszych producentów na targach w Dubaju. Tegoroczna edycja Beautyworld Middle East odbędzie się w dniach 14-16 maja.



źródło danych finansowych: "Polacy szybko uczą się zarabiać na eksporcie wiedzy", Adam Woźniak, "Rzeczpospolita" 14 lutego 2017

# Eksport
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!