MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Łukasz Barbacki, Barbacki Consulting o konieczności inwestycji w dobre jakościowo szkolenia
Łukasz Barbacki, Barbacki Consulting o konieczności inwestycji w dobre jakościowo szkolenia

Łukasz Barbacki, Barbacki Consulting

Największym wyzwaniem dla producentów/dystrybutorów kosmetyków jest wyróżnienie się na półce oraz umiejętność komunikacji tego wyróżnienia klientom. Wyzwaniem jest tworzenie prawdziwie innowacyjnych produktów pomimo stojącego w poprzek i utrudniającego życie producentom prawodawstwa EU. Według moich informacji ciągłe dostosowywanie się do wymogów nieustannie zmieniającego się prawodawstwa unijnego pochłania ogromną część budżetów R&D. To dlatego na półkach drogerii królują maseczki z Korei Południowej, a nie z Polski.

No i to, co jest kluczowe: praca z personelem sklepowym (poważna praca szkoleniowa), aby potrafił perfekcyjnie dobrać produkt (nie wepchnąć jednorazowo) do potrzeb klienta. Na to trzeba przeznaczać pieniądze.

Słyszę czasem od producentów pytanie: mam tak genialny produkt, takie składniki, takie opakowanie, jestem na półce w tylu sieciach, a sprzedaż jest mizerna, dlaczego? Dlatego, że nie pracujesz lub pracujesz niewłaściwie z personelem. Uważasz, że na to szkoda kasy, bo to nie ma wpływu na sprzedaż. I tu robisz wielki błąd, który może zdmuchnąć twój produkt z rynku.

To te kilka sekund pomiędzy pytaniem klientki o to, jaki produkt może jej polecić konsultantka, a jej odpowiedzią (prawdziwie doradczą), jest być albo nie być dla wielu marek.

Ale to zdaniem wielu trzeba zrobić szybko i tanio. Byle odhaczyć: szkolenie przypółkowe. Moim zdaniem ta praca, jeśli zostanie wykonana poprawnie, odwdzięczy się nie tylko wynikiem, ale i jeszcze jednym benefitem: lojalnym i wracającym konsumentem, czyli bezcennym źródłem finansowania firmy.

Handel powinien przejść z etapu podawania produktu do realnego doradztwa. Łowić nowe trendy. Nie iść drogą wielkich konkurentów. Iść pod prąd. Odkrywać nowe lądy i pokazywać je klientom. Zmienić zakupy kremu w drogerii w przepiękne 15 minut w świecie kosmetyki.

Poszukiwać wartościowych pracowników i inwestować w personel sprzedażowy. Nie bać się nowości zarówno w ofercie, jak i w procedurach sprzedażowych. Podróżować po świecie i przywozić to co inne, świeże, nowe... Budować pozytywną atmosferę sklepu. Nie poszerzać wartości koszyka zakupowego, a poszerzać zadowolenie klienta. Nieustannie wierzę, że wiele małych drogerii - w mniejszych i większych miastach - przetrwa. Tylko dlatego, że czasem to właśnie one biorą sobie do serce potrzebę zmian. Tylko tyle i aż tyle.

źródło: wywiad udzielony dla portalu WirtualneKosmetyki.pl

# Cytat tygodnia
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!